Heb de ST 1200 3 jaar gehad nu de nieuwe GS 1200 2010.
Is wel duidelijk verschil in vermogen bij lagere toeren.
Veel beter koppel/aanpakken.
Heel handige machiene.
heb er nu 600 km opzitten,niet echt veel dus.... waar jullie die (op papier) 5 PK meer voelen snap ik echt niet hoor....ie moet trouwens nog ingereden worden
Cindy schreef:heb er nu 600 km opzitten,niet echt veel dus.... waar jullie die (op papier) 5 PK meer voelen snap ik echt niet hoor....ie moet trouwens nog ingereden worden
Zo denk ik er ook over, vandaar mijn reactie :
tricky schreef:
vasco66 schreef:ik heb nog maar 100km
maar inderdaad is een stuk vlotter dan de vorige modellen
nog meer fun
zoiets voel je toch al snel als je met de motor vertrekt ,
vroeger in de motorcros als we de vering gingen afstellen moesten we dat ook doen tijdens de training dus ook in een korte tijd
en als we op het circuit waren met snelheids motoren moesten we ook alles afstellen tijdens de training
Toch voel je het direkt, zal ook te maken hebben met de verbeterde mapping natuurlijk.
Heb vroeger ook op Honda SP2 andere mapping laten steken(=power commander, programeerbare injectie) was totaal andere moto.
Gistern ook mijn nieuwe gaan halen.Stond al een tijdje te wachten...
Het verschil voel je direct.Mijn GSA 2006 gaan afzetten bij de dealer en een half uurtje later vertrokken met de nieuwe GSA 2010.Mijn eerste reactie was vlotter sturen en veel meer soeplesse in de lage toeren.Ook het betere geluid van de uitlaat viel direct op.Het geheel rijdt nog vlotter soepeler dan de oude ,kortom nog meer fun.Heb ondanks de regen een extra rondje gereden en na 50km(wat natuurlijk niets is)blij thuisgekomen maar even vuil als bij de vorige...Zag eruit alsof ik er al 4 maanden mee rondgereden had.
Re
2010
Wat me ook opviel mijn ST 1200 van 2005 had bijna geen trillingen meer,geen geschommelgevoel van de boxer.
De GS 2010 heeft terug dat getril zo als hij op relantie draait het geschommel van de tank en de ganse moto lichtjes tof.....
Heykes,
Heb mijne nieuwe nu 3 dagen en 350km op de teller.Eerste indrukken zijn geweldig goed,enorm verschil met mijne R60/7 maar da is euh.............ruim 30 jaar geleden.
Greetz Seppe
vandaag aan 650km geraakt met m'n nieuwtje. Wat me wel opvalt dat het remmen opde motor niet meer zo bruusk is, dit mis ik wel , heb altijd met 1100 en 1150 gereden. Anders niets dan lof.
Wat zadelpijn na 50km is nu reeds na 150km zonder afstappen. Het enige minpuntje dat ik tot nu heb zijn de smalle voetsteuntjes, heb nogal vlug last van m'n voeten en dit is iets dat geleden is van 15jaar geleden met een suzuki.
grt
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
ben 'm vandaag gaan halen bij de dealer
laatste boxerervaring is ondertussen al 4 jaar geleden, met een r1100s( gevolgd door een paar jaar k12rs)
nu dus een r12gs 2010, er is duidelijk vooruitgang geboekt.
ik ben benieuwd voor de mankement(jes)en.
1250km, binnen voor eerste onderhoud. Ben zot van da uitlaat geluid, sta wel in twijfel om de gsa voetsteunen te monteren, heb pijn aan de voeten na 80km, steuntjes te smal voor mn olifantepoten
grt
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
wel veel ' geplof ' als je 't gas dichtdraaid in de lagere versnellingen ( ik vind dat persoonlijk niet erg)
bolt lekker, ben er gewoon zot van.... eindelijk nog eens een boxer 'met' boxersound.(was geen optie voor de verandering)
3140 km
een minpunt gevonden, de lichten zijn te laag afgesteld, zouden 15m verder moeten schijnen,op het eerste zicht nie te veranderen, zal even bij de dealer moeten langsgaan.
heb zo het vermoeden dat die klep in m'n uitlaat ook nie meer werkt, hij blijft in alle toeren lekker kabaal maken
R100RT 1980 met zijspan