Motorruil - Belgie / USA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
nabucco
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2010, 04:51
Locatie: South Ogden, Utah (Verenigde Staten)

Motorruil - Belgie / USA

Bericht door nabucco »

Ik woon in Utah, USA en kom in mei met vakantie terug naar Belgie. Ik overweeg een moto trip naar de Provence en vroeg me af of er mensen zijn die interesse hebben in een motorruil. Ik zoek 2 motos, liefst 1000cc + voor ongeveer 10 dagen in mei. Als tegenprestatie kunt U voor een vergelijkbare duur 2 volledig uitgeruste BMW R1150 GSAs in de USA gebruiken. U mag kiezen wanneer die periode ingaat.

Mochten er personen zijn die niet geinteresseerd zijn in een ruil, maar bereid zijn om hun moto te verhuren - ook dat kan overwogen worden.

Any takers?
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Motorruil - Belgie / USA

Bericht door John »

Mooie gedachte, ware het niet dat er hier al genoeg motoren op slinkse wijze van eigenaar veranderen. Hoe zie je dat waterdicht opgelost?
Met beloftes alleen ga je er niet geraken, toch bij mij niet. Ook al staan er hier meerdere in de garage die een andere eigenaar zoeken.
nabucco
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2010, 04:51
Locatie: South Ogden, Utah (Verenigde Staten)

Re: Motorruil - Belgie / USA

Bericht door nabucco »

Verzekering en borgstelling zijn gebruikelijke methodes om risico in te perken. Ik ben open voor suggesties en details kunnen uitgewerkt worden in functie van de wensen van de persoon die zijn moto ter beschikking stelt of verhuurt. Er zal zowiezo een element van vertrouwen nodig zijn. Eenieder die geinteresseerd is kan me gerust persoonlijk contacteren zodat ik de info of garanties kan verstrekken die je nodig vindt.
nabucco
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2010, 04:51
Locatie: South Ogden, Utah (Verenigde Staten)

Re: Motorruil - Belgie / USA

Bericht door nabucco »

Niemand? Echt?

Zelfs niet rekening houdende met het feit dat Salt Lake City op minder dan een dag rijden van de Grand Canyon, Yellowstone, Zion, Bryce, Death Valley, Pike's Peak, Bonneville Salt Flats, Yosemite, Arches, Canyonlands, Mesa Verde enz. enz. ligt? En dat de wegen en landschappen zich voor een van de meest memorabele motorreizen leent. En dat de GS Adventure geschikt is om een van de talrijke woestijnpistes of bergpassen hier te berijden?

Allez...
Bob
Berichten: 1614
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Motorruil - Belgie / USA

Bericht door Bob »

Niet direct wanhopen ;-) Zie PB
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Bob
Berichten: 1614
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Motorruil - Belgie / USA

Bericht door Bob »

John schreef:Met beloftes alleen ga je er niet geraken, toch bij mij niet.
Een paar goede afspraken én - onontbeerlijk - een beetje vertrouwen in de goede bedoelingen van de mensen volstaan om het allemaal niet zo somber te moeten inzien.

Nabucco is hier net de deur uit nadat hij me mijn moto teruggebracht heeft, properder dan hij ooit geweest is (misschien een tip voor Relax :wink: ) en met een fles Glennfidich plus het vooruitzicht op een mooie motorvakantie in de VS (iets wat al langer op mijn verlanglijstje stond maar via de rent-a-bike-optie financieel niet haalbaar bleek) er bovenop.

Kortom : hoewel ik ook soms twijfelde heb ik toch het risico genomen om op het voorstel van Nabucco in te gaan, en 'k heb er bij God geen spijt van. Thx Dominic & Robert :thumleft:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Motorruil - Belgie / USA

Bericht door Jo De Paepe »

een beetje vertrouwen in de goede bedoelingen van de mensen volstaan
daar begint het inderdaad allemaal mee.
Maar laat dat in deze huidige tijd juist het probleem zijn.

Heb het ook even overwogen ,maar ik zie mij door tijdsgebrek en vliegangst (boven 2 meter van de grond :mrgreen: ) niet direct de eerstkomende jaren naar de USA reizen . Hoewel het een droom van ons is
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
pascal
Berichten: 196
Lid geworden op: 14 dec 2004, 00:11

Re: Motorruil - Belgie / USA

Bericht door pascal »

Heb het ook even overwogen ,maar ik zie mij door tijdsgebrek en vliegangst (boven 2 meter van de grond :mrgreen: ) niet direct de eerstkomende jaren naar de USA reizen . Hoewel het een droom van ons is[/quote]


Die vliegangst is eigenlijk ongegrond, no matter what, naar beneden komen doe je altijd

Soms minder goed
http://www.youtube.com/watch?v=hAukf8r30Mk" onclick="window.open(this.href);return false;

soms textbook procedure
http://www.youtube.com/watch?v=2OE9HNmNc2E" onclick="window.open(this.href);return false;
nabucco
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2010, 04:51
Locatie: South Ogden, Utah (Verenigde Staten)

Re: Motorruil - Belgie / USA

Bericht door nabucco »

Terug thuis van een mooie vakantie in Europa. Bob - thanks om je moto uit te lenen; het is een prachtige rit geworden die zonder jouw hulp totaal onmogelijk zou geweest zijn. We kijken alvast uit naar je komst hier in de States - de GSA staat klaar voor wanneer je de oversteek maakt. Niet alleen was dit de ideale manier om mijn trip te maken, maar ook een gelegenheid om nieuwe vrienden onder de Vlaamse motards te maken.

Vertrouwen is nodig om zoiets te doen, en in elke gemeenschap zitten er individuen die vertrouwen kunnen beschamen. Mijn ervaring is tot nu toe echter altijd geweest dat je op je mede motard kunt rekenen.

Thanks again ook vanwege Robert - it was great!!!
Plaats reactie