PANASONIC DMC-FT1

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
janneman
Contacteer:

PANASONIC DMC-FT1

Bericht door janneman »

hi Forummers,
heeft hier iemand ervaring met dit toestel ? De PANASONIC DMC-FT1 dus http://www.letsgodigital.org/nl/21218/p ... x-dmc-ft1/

Let wel, ik zou het hoofdzakelijk gebruiken om te filmen (HD, 1280 x 720) op de motor.
De DMC-FT1 is waterbestendig tot 3 meter diepte en schokbestendig tot 1,5 meter. 12,1 megapixel sensor en 4,6x optische zoom. 28 mm groothoeklens.
Er zijn nu aanbiedingen van dit toestel in SATURN voor 249 Euro ! Ik las alleen (en is ook herkend op site van Apple), dat het bij het importeren in iMovie eventuele problemen kan opleveren ... en daar monteer ik wel alles in.
Heb al verschillende filmkes gezien op YouTube gemaakt met dit toestel en ze lijken mij wel overtuigend.

Iemand ?
Merci alvast voor de reakties !

j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Werner Von C.
Contacteer:

Re: PANASONIC DMC-FT1

Bericht door Werner Von C. »

Ik ben aangenaam verast de laatste tijd door de fotoapparaten die Panasonic op de markt brengt, ondanks ik een "Canonian" ben...maar eerlijk is eerlijk.

Nu zou het een spijtige zaak zijn indien je je resultaten teniet ziet gaan door editing problemen met je Apple software, op de lange duur zal je er spijt van krijgen...bezint en informeer U terdege of ze bij Apple aan 't probleem werken en er een update komt of bij Panasonic, kan ook, en laat effe de aantrekkelijke prijs voor wat ie is en kijk naar alternatieven.

Als ik me niet vergis heeft er iemand bij de buren op het GS-forum zo'n toestel gekocht, mss daar eens effe je licht opsteken.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
droopy

Bericht door droopy »

Ik heb zo'n DMC-FT1 al een jaar in gebruik.
Deze koste destijds wel 370,00€ !
En zeer tevreden over dit toestel :grin:
Filmen op moto gaat ongelooflijk goed, maar niet in HD stand ( In HD schakelt de FT1 snel uit en is de stabilisatie tijdens het rijden niet perfect )
Foto's maken tijdens het rijden lukt altijd, je hoeft enkel de sportmodus in te schakelen.
De keuze tussen foto's maken en filmen is gebeurt via 2 verschillende bedieningsdrukknoppen ( je dient vooraf geen keuze te maken )
Waterdicht en schokproef is natuurlijk mooi meegenomen. ( maakt heel mooie onderwaterfoto's )
Wel belangrijk om weten is dat het bedienen mogelijk is met handschoenen, zelfs met winterhandschoenen.
De bevestigingsschroef onderaan is in kunststof, maar relatief stevig uitgevoerd !

Echt een aanrader.

mvg, droopy :wink:
janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ja bedankt al aan s(CAMPI) en droopy !
@ droopy, ja hij is op dit moment nu zo in prijs gezakt omdat de opvolger er binnenkort aankomt > PANASONIC DMC-FT2
Maar wat bedoel je met die HD functie die snel uitgeschakeld wordt ? Geheugenprobleem ?
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
droopy

Bericht door droopy »

janneman schreef:Maar wat bedoel je met die HD functie die snel uitgeschakeld wordt ? Geheugenprobleem ?
In HD filmen gaat perfect. Maar dit is softwarematig beperkt in tijd, waarschijnlijk om alles naar SD te schrijven.

Je kan in HD op de motor filmen, maar als het wat snel gaat heeft de beeldstabilizator problemen ( Je zal dit niet op You Tube merken maar wel op je PC of TV )
Er zijn namelijk verschillende kwaliteiten van filmen instelbaar, ik neem steeds de kwaliteit net onder de HD en dit is voor mij meer dan uitstekend.
In deze stand is de filmtijd niet gelimmiteerd en kan tijdens een snelle rit de beeldstabilisator perfect volgen.

Ter inlichting:
- ik heb verschillende gelijkaardige toestellen op de motor uitgeprobeerd en de FT1 was destijds volgens mij de beste keuze.
- ik gebruik een 8GB ultra snelle SD kaart.
- de handleiding van DMC-FT1 kan je downloaden via de website van panasonic of klik hier http://www.portablegear.nl/handleidinge ... MC-FT1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

mvg, droopy :wink:
Plaats reactie