Ik speelde met het idee om mijn remmen rechtstreeks te koppelen van handgreep naar voorrem en van pedaal naar achterrem, zonder bekrachtiging dus.
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =5&t=26415" onclick="window.open(this.href);return false;
Met dank voor jullie tips
Dit was ik niet van plan om te doen. Mijn installatie vertoont geen gebreken en ik wou een ingreep doen die omkeerbaar is.
het resultaat is dat ik nu een fantastische voorrem en achterrem heb, weliswaar onafhankelijk van elkaar en zonder elektrische tussenkomst, ook zonder abs.
Mijn remlicht werkt op beide remmen, mijn display vertoont geen alarm en mijn controlelamp bij uitvallen van achterlicht of remlicht werkt ook nog perfect.
(dat is trouwens een heel vernuftig systeem van die duitsers
De materiaalkosten zijn kleiner dan 250 euro, dit met inbegrip van nieuwe stalen remleidingen, wat eigenlijk overbodig is.
De bekrachtigde deelintegraal-reminstallatie met abs is een knap staaltje techniek waarvoor ik bij aanschaf van mijn motor + 1000 euro meer heb betaald
Met alle respect voor de ontwerpers, maar het kan in sommige gevallen "gevaarlijker" worden voor de berijder ipv. veiliger.
Ik voel mij alvast veiliger met deze vereenvoudiging.
Gans de ingreep is eenvoudig omkeerbaar met het oog op eventueel doorverkoop.
Hierbij een fotoreportage:
Leidingen losgekoppeld en 4 blindstoppen geplaatst (3 mannelijke M10x1mm en 1 vrouwelijke M10x1 concave)

voorbeeld van twee selfmade blindstoppen:

Het remlicht kan niet worden bediend door de bestaande schakelaars, daar deze van het type "normaal gesloten" zijn.
Als remlichtschakelaars heb ik twee banjobouten met drukcontact gekocht.

Vooraan heb ik een T-stuk geplaatst naast het aansluitpunt van de remleiding met de servopomp:
(eerst bout afgebroken..loctite

Remleidingen aangesloten met de drukcontacten:

De schakelaars die de servopomp bedienen heb ik als volgt buiten dienst gezet.
Achterrem met een spanstrip:

Voorrem heb ik de kabel doorgeknipt en als volgt kortgesloten:

Het remlicht wordt nu bediend via een bijgeplaatste relais:

Ten slotte heb ik alle leidingen vervangen door stalen exemplaren (eigenlijk overbodig, maar het oog wil ook wat

Even reklame maken voor onze belgische leverancier van de remleidingen, welke perfect op maat worden gemaakt volgens eigen wens:

Nog een praktische tip: een presta fietsventiel werkt perfect als terugslagklep tijdens ontluchten:

Elektrisch schema:

groet
dxamet