problemen na kleppen stellen +synchronisatie
Moderator: GVN
-
stevenrt1200
problemen na kleppen stellen +synchronisatie
Gisteren bij men R1200RT klein onderhoud uitgevoerd(olie +filter)
Klepspeling nagezien en veranderd wegens te weinig speling(geregeld door dealer bij 40.km onderhoud ???
Daarna motor warm laten draaien en synchronisatie nagekeken en wat bleek,veel te veel verschil(meer dan toegestane tollerantie door BMW)
Synchronisatie bijgeregeld aan rechter gaskabel tot op één streepje nauwkeurig.
stationair toerental en stappenmotors bijgeregeld met de computer en de bijhorende software.
Bij de testrit is gebleken dat de motor bij het gas geven heel fel stottert,geeft op sommige momenten hetzelfde gevoel alsof de toerental begrenzer inslaat.
Wanneer ik echter gas weer los en rustig verder toer is er echter niks aan de hand.
Na de testrit alles nogmaals gecontroleerd en alle waarden zijn perfect.
Bij gas geven met motor op de middenstandaard loopt de motor heel vlot zowel op stationair toerental evenals wanneer ik flink gas geef.
Weet er iemand wat er eventueel verkeerd is gelopen.
Heb zelf een paar dingen in gedachten
* stond de synchronisatie miss niet zonder redenen zo slecht geregeld(miss om iets te verdoezelen door de dealer wel te verstaan.)
* zou de software miss verouderd kunnen zijn ,weet namelijk helemaal niet hoe oud die is,miss wel nieuwe parrameters nodig.
* dacht ook even aan benzinefilter maar dan moest volgens mij het probleem al vroeger zijn op gedoken.
Kan er mij iemand helpen die ook ooit eens zoiets dergelijks heeft meegemaakt.
Alle hulp is welkom,want nu staat men beemer aan de kant en voel ik me slecht.
HELP.
Met vriendelijke motorgroeten
Steven.
Klepspeling nagezien en veranderd wegens te weinig speling(geregeld door dealer bij 40.km onderhoud ???
Daarna motor warm laten draaien en synchronisatie nagekeken en wat bleek,veel te veel verschil(meer dan toegestane tollerantie door BMW)
stationair toerental en stappenmotors bijgeregeld met de computer en de bijhorende software.
Bij de testrit is gebleken dat de motor bij het gas geven heel fel stottert,geeft op sommige momenten hetzelfde gevoel alsof de toerental begrenzer inslaat.
Wanneer ik echter gas weer los en rustig verder toer is er echter niks aan de hand.
Na de testrit alles nogmaals gecontroleerd en alle waarden zijn perfect.
Bij gas geven met motor op de middenstandaard loopt de motor heel vlot zowel op stationair toerental evenals wanneer ik flink gas geef.
Weet er iemand wat er eventueel verkeerd is gelopen.
Heb zelf een paar dingen in gedachten
* stond de synchronisatie miss niet zonder redenen zo slecht geregeld(miss om iets te verdoezelen door de dealer wel te verstaan.)
* zou de software miss verouderd kunnen zijn ,weet namelijk helemaal niet hoe oud die is,miss wel nieuwe parrameters nodig.
* dacht ook even aan benzinefilter maar dan moest volgens mij het probleem al vroeger zijn op gedoken.
Kan er mij iemand helpen die ook ooit eens zoiets dergelijks heeft meegemaakt.
Alle hulp is welkom,want nu staat men beemer aan de kant en voel ik me slecht.
HELP.
Met vriendelijke motorgroeten
Steven.
Born in '66 at Dendermonde
ride motorfiets sinds '94 Kawasaki ZZR 600, '99 Honda VFR 800, '05 BMW R1200RT en Zumo 550.
'14 R1200RT-LC met Navigator V
ride motorfiets sinds '94 Kawasaki ZZR 600, '99 Honda VFR 800, '05 BMW R1200RT en Zumo 550.
-
tweecilinderke
Re: problemen na kleppen stellen +synchronisatie
De syncronisatie mag je niet aan de gaskabels regelen maar moet bij nen 1200 aan de pc bijgesteldworden !
Het stationair toerental word gesyncroniseerd met een beperkte speling tussen de gaskabels en gasklep.
Daarna gaan we de kabels regelen op +/- 2500 t/m zodanig dat bij het gas geven de beide gaskleppen gelijk open gaan.
Effe naar de dealer om aan de pc te leggen zou ik zo zeggen.
suc6
Wat je nu hebt gedaan is ervoor gezorgd dat de gasklep van de ene carbu lichtjes openstaat op ralentie en zo een verkeerd beeld krijgt van de regeling.Synchronisatie bijgeregeld aan rechter gaskabel tot op één streepje nauwkeurig.
Het stationair toerental word gesyncroniseerd met een beperkte speling tussen de gaskabels en gasklep.
Daarna gaan we de kabels regelen op +/- 2500 t/m zodanig dat bij het gas geven de beide gaskleppen gelijk open gaan.
suc6
Laatst gewijzigd door tweecilinderke op 09 mar 2010, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
-
bmwfreakske
Ik ben er van overtuigd dat hij gasklep bedoeld!
Tja,ik heb tot nu nog geen enkele 1200 gehad waar de Synch moest aangepast worden.(Behalve mijne eerste RT1200(2005),dat was een ramp)
Gr
Luc
Tja,ik heb tot nu nog geen enkele 1200 gehad waar de Synch moest aangepast worden.(Behalve mijne eerste RT1200(2005),dat was een ramp)
Gr
Luc
Andalousie 09/2018
-
mecapuet
tweecilinderke weet wel wat hij schrijft, ik gebruik ook het woord Carb, i.p.v. van Gasklephuis...
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
Dirk Pauwels
Je mag volgens mij de synch gerust bijregelen aan de gaskabel, alleen niet om een stationair synch te doen. enkel op 2500tpm zoals je zegt. Maar volgens mij heeft Sven dat correct gedaan want ik lees:tweecilinderke schreef:De syncronisatie mag je niet aan de gaskabels regelen maar moet bij nen 1200 aan de pc bijgesteldworden !Wat je nu hebt gedaan is ervoor gezorgd dat de gasklep van de ene carbu lichtjes openstaat op ralentie en zo een verkeerd beeld krijgt van de regeling.Synchronisatie bijgeregeld aan rechter gaskabel tot op één streepje nauwkeurig.
Het stationair toerental word gesyncroniseerd met een beperkte speling tussen de gaskabels en carbu.
suc6
Als de gaskabels de vereiste speling hebben is de gaskabel van geen invloed op het stationair.
Ik heb mijn ex 1200 en verschillende andere op deze manier gesynchroniseerd (veel dealers nemen de tijd niet om goed te synchroniseren blijkbaar), echter zonder iets aan stationair te doen, dit had een te verwaarlozen afwijking, en reed perfect daarmee. Moet dus een andere oorzaak hebben. Ben je zeker dat de massa kabel goed vast zit op de batterij? Als het fenomeen stationair niet voorkomt.....
Zal toch terug naar de dealer worden voor foutuitlezing vrees ik.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
tweecilinderke
[quote]tweecilinderke weet wel wat hij schrijft, ik gebruik ook het woord Carb, i.p.v. van Gasklephuis...
Gr, meca.
Vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Valt dit onder een spellingsfout Meca?
Inderdaad gasklep ipv carbu !
Bij deze aangepast!
Gr, meca.
Vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Valt dit onder een spellingsfout Meca?
Inderdaad gasklep ipv carbu !
Bij deze aangepast!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
clublid
clublid
-
stevenrt1200
Hallo,thanks voor jullie reactie en doet me deugd zoveel mensen op het forum te ontmoeten
die weten waarover ze spreken.
Heb vandaag alvast de vastzetting v/d massa kabel van de batterij gecontroleerd,maar die staat wel degelijk goed vast.
Ik heb wel de synchro uitgevoerd aan 3000 I.p.v. 2500 toeren p.M. maar of dat veel verschil maakt denk ik niet.
Heb vandaag wat rondgebeld met mensen die in de branche zitten(moto mecaniek) en ze adviseren me allemaal om naar de dealer te stappen
en de boel aan te sluiten aan de pc.
Laat me zeggen dat dit nu net NIET de bedoeling was van mijn poging om het zelf te doen.
Vrees dat het indd de enige oplossing zal zijn.
Ben toch benieuwd wat IK toch fout heb gedaan.
Ga alvast mijn cardinage niet terug monteren alvorens naar de dealer te rijden,spaart me alvast tijd en geld uit hé.
Weet er miss iemand wat dit ongeveer max kan (mag) kosten.
Aan iedereen die gereageerd heeft hartelijk dank
Hou jullie op de hoogte van de zaak,heb een afspraak voor vrijdag bij de beamer dokter.
Groeten Steven.
die weten waarover ze spreken.
Heb vandaag alvast de vastzetting v/d massa kabel van de batterij gecontroleerd,maar die staat wel degelijk goed vast.
Ik heb wel de synchro uitgevoerd aan 3000 I.p.v. 2500 toeren p.M. maar of dat veel verschil maakt denk ik niet.
Heb vandaag wat rondgebeld met mensen die in de branche zitten(moto mecaniek) en ze adviseren me allemaal om naar de dealer te stappen
en de boel aan te sluiten aan de pc.
Laat me zeggen dat dit nu net NIET de bedoeling was van mijn poging om het zelf te doen.
Vrees dat het indd de enige oplossing zal zijn.
Ben toch benieuwd wat IK toch fout heb gedaan.
Ga alvast mijn cardinage niet terug monteren alvorens naar de dealer te rijden,spaart me alvast tijd en geld uit hé.
Weet er miss iemand wat dit ongeveer max kan (mag) kosten.
Aan iedereen die gereageerd heeft hartelijk dank
Hou jullie op de hoogte van de zaak,heb een afspraak voor vrijdag bij de beamer dokter.
Groeten Steven.
-
Jo De Paepe
dan vrees ik dat je met een 1200 niet veel anders gaat kunnen.Laat me zeggen dat dit nu net NIET de bedoeling was van mijn poging om het zelf te doen
Dat is een van de redenen dat ik mijn 1150 trouw blijf
Heren, en wellicht ook dames,
Om de gaskleppen van de 1200 te synchroniseren is het inderdaad nodig om de stappenmotoren electronisch te vergrendelen.
Omdat je dat niet wist of door je eerdere ervaring met een machine zonder deze electronica is het deze keer fout gegaan.
Evt kan je nog controleren of niet een van de kabels bovenop de houder is beland waardoor de afstelling enorm ontregeld is, meestal is de fabrieksinstelling niet zover ontregeld dat afstellen noodzakelijk is.
Je schrijft nl dat je afstelling echt nodig was, dat kan als je per ongeluk een van je gaskabels uit z'n tonnetje licht, je zal niet de eerste, en zeker niet de laatste zijn die dat overkomt.
Ik weet niet of je ook de linker cilinder hebt bijgeregeld, want dan wordt een ritje naar de dealer echt nodig, evt kan je met een GS-911 ook je stappenmotoren vergrendelen en nogmaals het vacuum proberen af te stellen.
Veel suc6 en plezier...... de zomer is in aantocht..........

Om de gaskleppen van de 1200 te synchroniseren is het inderdaad nodig om de stappenmotoren electronisch te vergrendelen.
Omdat je dat niet wist of door je eerdere ervaring met een machine zonder deze electronica is het deze keer fout gegaan.
Evt kan je nog controleren of niet een van de kabels bovenop de houder is beland waardoor de afstelling enorm ontregeld is, meestal is de fabrieksinstelling niet zover ontregeld dat afstellen noodzakelijk is.
Je schrijft nl dat je afstelling echt nodig was, dat kan als je per ongeluk een van je gaskabels uit z'n tonnetje licht, je zal niet de eerste, en zeker niet de laatste zijn die dat overkomt.
Ik weet niet of je ook de linker cilinder hebt bijgeregeld, want dan wordt een ritje naar de dealer echt nodig, evt kan je met een GS-911 ook je stappenmotoren vergrendelen en nogmaals het vacuum proberen af te stellen.
Veel suc6 en plezier...... de zomer is in aantocht..........
Carpe diem quam minimum credula postero
Ik heb ergens een procedure voor doe-het-zelvers gevonden, hij verwijst naar de mogelijkheid dan de
steppermotors met een GS-911 zouden kunnen aangestuurd worden.
Voor wat het waard is heb ik het bestand op Sendspace gezet (eerst beelden, dan de bijbehorende tekst):
http://www.sendspace.com/file/aasa6p" onclick="window.open(this.href);return false;
steppermotors met een GS-911 zouden kunnen aangestuurd worden.
Voor wat het waard is heb ik het bestand op Sendspace gezet (eerst beelden, dan de bijbehorende tekst):
http://www.sendspace.com/file/aasa6p" onclick="window.open(this.href);return false;
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
Dirk Pauwels
Ben ik niet van overtuigd, bij de 1200's waar ik de synchro gedaan heb was er niet een die dergelijke problemen had. synchro was op 2500 tpm beter en ze reden ook beter. Die stappenmotoren worden toch enkel voor stationair gebruikt?beemer GS schreef:Heren, en wellicht ook dames,
Je kan bij geen enkel model het stationair synchroniseren door middel vd gaskabels, op de 1100/1150 deed je dat mbv de bypass schroeven, op de 1200 reeks is het electronisch via de stappenmotoren. De synchro by 2500 (of 3000) tpm kan je nog steeds doen op de 1200 bij mijn weten
voor zover ik weet is de GS911 enkel een diagnostics toestel, hooguit kun je er fouten mee resetten, stappenmotoren vergrendelen hoort daar niet bij dacht ik. mss is er ondertussen een andere versie uit.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ik gebruik zo'n ding en het werkt super.
Klopt wat je zegt, er komen wekelijks nieuwe applicaties bij, ook het calibreren van je stappenmotor kan nu met de 911.
http://www.hexcode.co.za/techinfo/iac" onclick="window.open(this.href);return false;
Het waarom is dat stelschroeven een vaste waarde tijdens het afstellen van de gaskleppen hebben, echter als je je gas vasthoud op bv2500tpm blijven de stappenmotoren bijregelen waardoor het niet mogelijk is de gaskleppen mooi synchroon te stellen.
Natuurlijk kan je gewoon vacuum aansluiten en afregelen, en dat zal ook in de meeste gevallen goed uitpakken (ruime toleratie!)
grtzzzzzzzz

Klopt wat je zegt, er komen wekelijks nieuwe applicaties bij, ook het calibreren van je stappenmotor kan nu met de 911.
http://www.hexcode.co.za/techinfo/iac" onclick="window.open(this.href);return false;
Het waarom is dat stelschroeven een vaste waarde tijdens het afstellen van de gaskleppen hebben, echter als je je gas vasthoud op bv2500tpm blijven de stappenmotoren bijregelen waardoor het niet mogelijk is de gaskleppen mooi synchroon te stellen.
Natuurlijk kan je gewoon vacuum aansluiten en afregelen, en dat zal ook in de meeste gevallen goed uitpakken (ruime toleratie!)
grtzzzzzzzz
Carpe diem quam minimum credula postero
Van Marc aan Steven
Ik denk dat het synchroniseren van je motor perfect is gedaan.
Benzinefilter is niet de oorzaak.
Het zou me niet verwonderen dat het van de onsteking komt,ik weet niet als de bougie s zijn vervangen ?
Waarschijnelijk één bobijn die doorslaat kan de oorzaak zijn.
Natuurlijk is het gissen vanop afstand.
Groeten van Marc
Ik denk dat het synchroniseren van je motor perfect is gedaan.
Benzinefilter is niet de oorzaak.
Het zou me niet verwonderen dat het van de onsteking komt,ik weet niet als de bougie s zijn vervangen ?
Waarschijnelijk één bobijn die doorslaat kan de oorzaak zijn.
Natuurlijk is het gissen vanop afstand.
Groeten van Marc
-
stevenrt1200
hallo aan alle techneuten die de moeite hebben genomen om me met de nodige technische uitleg van dienst te zijn.
Een ding is me al duidelijk,denk dat het wel degelijk aan het toestel(gs911) ligt.
Want daar heb ik wel degelijk mijn motor mee uitgelezen en een poging gedaan om alles optimaal te regelen,niet dus of ik zou me heel zwaar moeten vergissen.
Morgen weet ik meer na het bezoek aan de biemer dokter,laat jullie daarna iets weten.
Toch bedankt aan allen en ik wens jullie een probleemloos ,veilig en zonnig seizoen toe.
Vele motor groeten,
Steven
Een ding is me al duidelijk,denk dat het wel degelijk aan het toestel(gs911) ligt.
Want daar heb ik wel degelijk mijn motor mee uitgelezen en een poging gedaan om alles optimaal te regelen,niet dus of ik zou me heel zwaar moeten vergissen.
Morgen weet ik meer na het bezoek aan de biemer dokter,laat jullie daarna iets weten.
Toch bedankt aan allen en ik wens jullie een probleemloos ,veilig en zonnig seizoen toe.
Vele motor groeten,
Steven
-
Iron Gonzo
ben wat laat, maar heb effe in buitenland gezeten.
check uw PM
check uw PM
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
stevenrt1200
hallo forum leden,heb toch weer het één en ander bijgeleerd dank zij jullie uitleg.
Probleem is nu van de baan nadat ik bij de beemer dokter ben geweest.
* ze hebben een reset uitgevoerd en de nieuwe software ingebracht en een synchronisatie gedaan en klaar was kees.
Wat je al dan niet met het toestel (GS911)kan,daar spreek ik me niet over uit maar blijkt wel dat er wel degelijk iets verkeerd is gelopen hiermee.
* EN,de software was meer dan twee jaar oud,terwijl ik vorig jaar bij de officiele dealer geweest ben voor men groot onderhoud 40.km.
Nochtans staat het op men faktuur vermeld!!!dus ook betaalt.
* Kleppen hadden veel te weinig speling eveneens (door de dealer gedaan!!!).Dit door mezelf gecontroleerd tijdens men onderhoudswerkzaamheden.
Weet nochtans uit ervaring dat het beter is de kleppen iets meer speling te geven,maar juist is juist.
Dus gelukkig was het niet de benzine filter,is nogal kostelijk heb ik vernomen.
Ben toch een gelukkig man nu de problemen weer van de baan zijn,gisteren uitgebreid gestest en alles weer dik in orde,rijd als nieuw
en verbruik ong.5,1l/100km. bij sporieve rijstijl,niet slecht toch.
Nog vele motorgeroeten en veilige kilometers
Steven.
Probleem is nu van de baan nadat ik bij de beemer dokter ben geweest.
* ze hebben een reset uitgevoerd en de nieuwe software ingebracht en een synchronisatie gedaan en klaar was kees.
Wat je al dan niet met het toestel (GS911)kan,daar spreek ik me niet over uit maar blijkt wel dat er wel degelijk iets verkeerd is gelopen hiermee.
* EN,de software was meer dan twee jaar oud,terwijl ik vorig jaar bij de officiele dealer geweest ben voor men groot onderhoud 40.km.
Nochtans staat het op men faktuur vermeld!!!dus ook betaalt.
* Kleppen hadden veel te weinig speling eveneens (door de dealer gedaan!!!).Dit door mezelf gecontroleerd tijdens men onderhoudswerkzaamheden.
Weet nochtans uit ervaring dat het beter is de kleppen iets meer speling te geven,maar juist is juist.
Dus gelukkig was het niet de benzine filter,is nogal kostelijk heb ik vernomen.
Ben toch een gelukkig man nu de problemen weer van de baan zijn,gisteren uitgebreid gestest en alles weer dik in orde,rijd als nieuw
en verbruik ong.5,1l/100km. bij sporieve rijstijl,niet slecht toch.
Nog vele motorgeroeten en veilige kilometers
Steven.
-
happyrtke
jaja,als je met niet originele (gs911)toestelletjes ligt te prutsen aan een 1200rt,dan vraag je om problemen,en dan"de dealers"maar steeds in vraag stellen,of ze iets wel of niet gedaan hebben,ofwel vertrouw je je dealer ofwel blijf je daar gewoon weg.
Maar eerst zelf wat liggen prutsen aan uwe moto en het dan toch maar laten oplossen door de "beemerdokter",och ja t'mag wat kosten zeker.
Maar wees gerust ge zijt niet de enige hoor ,België(en dit forum) rijdt er vol van,van die wannabe-mecaniekers.
Maar eerst zelf wat liggen prutsen aan uwe moto en het dan toch maar laten oplossen door de "beemerdokter",och ja t'mag wat kosten zeker.
Maar wees gerust ge zijt niet de enige hoor ,België(en dit forum) rijdt er vol van,van die wannabe-mecaniekers.
Ik kan niemand ongelijk geven als hij/zij zelf onderhoud en/of herstellingen wil doen.
Dat er dan al eens iets fout loopt kan niet anders, leergeld betalen heet dat. Maar daar
negatief over doen, dat doe ik niet. Bovendien, als ik het bericht van Steven goed lees,
dan heeft de dealer ook niet zo perfect gewerkt, en daar is ook voor betaald!
Om dan zo maar uit de lucht te plukken dat het wel iets met de GS-911 te maken heeft
is volgens mij ook nergens op gebaseerd en is ook pruts(denk)werk.
Dat er dan al eens iets fout loopt kan niet anders, leergeld betalen heet dat. Maar daar
negatief over doen, dat doe ik niet. Bovendien, als ik het bericht van Steven goed lees,
dan heeft de dealer ook niet zo perfect gewerkt, en daar is ook voor betaald!
Om dan zo maar uit de lucht te plukken dat het wel iets met de GS-911 te maken heeft
is volgens mij ook nergens op gebaseerd en is ook pruts(denk)werk.
-
mecapuet
Ik zal ook geen garage af breken, iedereen kan eens missen....maar het woord wannabe-mecaniekers wordt toch dikwijls door iemand gebruikt.
Precies dat er maar één (goede) garage in België is.
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
happyrtke
ik basseer me op en seteer enkel "stevenrt1200":Wat je al dan niet met het toestel (GS911)kan,daar spreek ik me niet over uit maar blijkt wel dat er wel degelijk iets verkeerd is gelopen hiermee.
Dus dit is niet zomaar pruts(denk)werk!
En Gaby,als je als nog in je gat bent gebeten hierdoor,laat het dan verzorgen zodat het weer snel geneest.
En Gaby,als je als nog in je gat bent gebeten hierdoor,laat het dan verzorgen zodat het weer snel geneest.
-
tweecilinderke
Dit is de nagel op de kop slaanIk zal ook geen garage af breken, iedereen kan eens missen....maar het woord wannabe-mecaniekers wordt toch dikwijls door iemand gebruikt.
Blijkbaar mag nen mens geen fouten meer maken de dag van vandaag.
Als men iets laat doen door een (vakman) gaat men ervan uit dat het uiteraad goed is gedaan, gebeurt er al eens een fout dan komt een goede vakman er open voor uit als hij de kans krijgt om toe te geven, maar meestal word deze dan met de vinger gewezen van" hij heeft mij bij mijn kl**** gehad" en ga daar nooit meer binnen stappen!
Het feit dat je zelf wil bijleren en onder het moto "leren kost geld" vind ik al een ferme bank vooruit.
Al doende leert men
Ik heb ook een eigen zaak ,en ja ik maak ook eens menselijke fouten .Maar krijg ik de kans dan zal ik die ten alle tijden recht zetten en ook de fout toegeven . Geloof mij dat de client waar de fout bij is gebeurt, alsnog tevreden en begripvol zal wederkeren.
Bij deze hebben we weer wat bijgeleerd en heb ik mijn gedacht ook eens gezegd.
clublid
clublid
Het gaat hier niet om mij, maar over een collega motorrijder die ipv braaf zijn centen naar de stealer tehappyrtke schreef:ik basseer me op en seteer enkel "stevenrt1200":Wat je al dan niet met het toestel (GS911)kan,daar spreek ik me niet over uit maar blijkt wel dat er wel degelijk iets verkeerd is gelopen hiermee.
dragen zelf de motor wil onderhouden. Dat verdient aanmoediging, geen afbrekende kritiek of leedvermaak.
Bovendien maakt het feit dat er iets misloopt nog niet dat het gebruikte gereedschap prullen zouden zijn.
Daar gaat het me om, niet meer of niet minder.
-
stevenrt1200
Moet hier toch even op reageren.
Eerst en vooral ben ik geen (wannebie) mekanieker.Werk al 25 jaar aan auto's en heb nog maar weinig dingen niet kunnen herstellen.gediplomeerd mekanieker wel te verstaan.
Heb vier jaar het volle vertrouwen gehad in men dealer,en trouwens ook nooit geen problemen gehad met die man zaliger,toch zeker niet op technisch vlak.
Spijtig genoeg is die mens niet meer onder de levenden en hierdoor heb ik men onderhoud wegens nog steeds in garantie zijnde in een ander filiaal laten uitvoeren. Ook officiele BMW dealer,maar toen ik daar wou vertrekken en voelde dat men RT niet aanvoelde als voorheen ben ik wel terug binnengestapt en heb dit dan ook gemeld aan de hoofd mekanicien.Na de testrit door hun uitgevoerd was er volgens hun niks aan de hand en kon ik opkrassen.
Dit had me dan wel 440 € gekost,wie gaat me dan nog vertellen dat de dealer niet de kans heeft gehad om de zaak recht te zetten.
En wat dacht ik toen,de volgende beurt doe ik lekker zelf.En toen bij dat onderhoud ook nog bleek dat men kleppen verre van goed geregeld waren(volgens mij toch nog steeds basis mekaniek)was het vertrouwen nog verder zoek in die zaak. Of ben ik nu onredelijk misschien!!!
Wat ik denk is het volgende: die mensen krijgen volk over de vloer die normaal gesproken geen klant zijn wegens te ver,en dan sturen ze jou maar met een kluitje in het riet verder omdat ze goed genoeg weten dat ze toch niet meer terugkeren.
Maakt alleen dat ik het vertrouwen kwijt ben in die éne filiaal houder en niet in de rest,je hoort me ook niet beweren dat ze allemaal slecht zijn hé,verre van zelfs.
Eind conclusie:ik weet wat ik kan en zal volgende beurten nog steeds zelf doen,maar dan zonder gebruik van het GS toestel.
Voor de software kan ik nog altijd naar de dealer toe ,toch.
Voor de handige harry's onder ons ,doe lekker verder met zelf te sleutelen aan uwen beemer.
En voor de wannebies,blijf eraf.
Vele motor groeten
Steven.
Eerst en vooral ben ik geen (wannebie) mekanieker.Werk al 25 jaar aan auto's en heb nog maar weinig dingen niet kunnen herstellen.gediplomeerd mekanieker wel te verstaan.
Heb vier jaar het volle vertrouwen gehad in men dealer,en trouwens ook nooit geen problemen gehad met die man zaliger,toch zeker niet op technisch vlak.
Spijtig genoeg is die mens niet meer onder de levenden en hierdoor heb ik men onderhoud wegens nog steeds in garantie zijnde in een ander filiaal laten uitvoeren. Ook officiele BMW dealer,maar toen ik daar wou vertrekken en voelde dat men RT niet aanvoelde als voorheen ben ik wel terug binnengestapt en heb dit dan ook gemeld aan de hoofd mekanicien.Na de testrit door hun uitgevoerd was er volgens hun niks aan de hand en kon ik opkrassen.
Dit had me dan wel 440 € gekost,wie gaat me dan nog vertellen dat de dealer niet de kans heeft gehad om de zaak recht te zetten.
En wat dacht ik toen,de volgende beurt doe ik lekker zelf.En toen bij dat onderhoud ook nog bleek dat men kleppen verre van goed geregeld waren(volgens mij toch nog steeds basis mekaniek)was het vertrouwen nog verder zoek in die zaak. Of ben ik nu onredelijk misschien!!!
Wat ik denk is het volgende: die mensen krijgen volk over de vloer die normaal gesproken geen klant zijn wegens te ver,en dan sturen ze jou maar met een kluitje in het riet verder omdat ze goed genoeg weten dat ze toch niet meer terugkeren.
Maakt alleen dat ik het vertrouwen kwijt ben in die éne filiaal houder en niet in de rest,je hoort me ook niet beweren dat ze allemaal slecht zijn hé,verre van zelfs.
Eind conclusie:ik weet wat ik kan en zal volgende beurten nog steeds zelf doen,maar dan zonder gebruik van het GS toestel.
Voor de software kan ik nog altijd naar de dealer toe ,toch.
Voor de handige harry's onder ons ,doe lekker verder met zelf te sleutelen aan uwen beemer.
Vele motor groeten
Steven.
-
mmmmaxxxx
Volledig met je eens.stevenrt1200 schreef:Moet hier toch even op reageren.
.................. ................Voor de handige harry's onder ons ,doe lekker verder met zelf te sleutelen aan uwen beemer.
Vele motor groeten
Steven.
Soms vertrouwen we mss te veel op stielmannen.
Onlangs iets soort gelijk gehad met mijn vaatwas.
Vaatwas is 5 jaar oud en van een gekend merk (heeft geld gekost).
Op een dag staat er een mooie plas water onder mijn vaatwas. De dagen daarop gebeurt het nog een paar keer (niet altijd).
Wij merken dat de deur niet meer als voorheen sluit, ’t is te zeggen het deurslot klemt niet meer als te voor. Ook de rubbers voelen ruw aan.
Omdat ik geen lust heb om zelf onderdelen te gaan zoeken, bel ik het service center en pas na een dikke week kan er een technieker komen. Ik vraag hem het slot en de rubbers te vervangen, maar hij vindt het niet nodig om deze te vervangen. In plaats daarvan begint hij met een schroevendraaier de grendel van het slot wat te verbuigen. Op een gegeven moment steekt hij zelfs 2 schroevendraaiers tussen de deur en drukt hij de deur toe???? Na een kwartier en 75€ later, meld hij dat het euvel is opgelost. Hij test het toestel, en het lekt niet (op dat moment).
Een dag later weer een prachtige vijver onder mijn machine. Terug bellen / zelfde uitleg / zelfde technieker enz…… Uiteindelijk enkel de rubbers en slot vervangen. 28€ . Na 1 maand nog altijd geen vijver onder het toestel te zien.
Ik ben wel gene onnozele kl**t. Ik weet soms ook wat er kan schelen aan een vaatwas, zonder eerst naar de vaatwasschool te gaan.
mvg Maxxx