Zwitserland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
dartan-jan

Re: Zwitserland

Bericht door dartan-jan »

qluc schreef:Bedankt iedereen voor de waardevolle tips :-)
We hebben een week geboekt in hotel crestas (thomas cook en mooie kortingen) http://www.crestas.ch/Lage.11.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
centraal gelegen in zwitserland, kan zelf effe afwijken naar de dolemieten :eye:
Nu kan ik aan mijn routes beginnen om de meeste bergpassen te trotseren op mijn tweewieler
Denk eraan om via zwarte woud te gaan
:clown:
thxxxxxxxxx

Hé dit hotel ken ik . Doe daar even de groeten aan Anita van de BMW club als je wil , maar doe het bij uw vertrek voor alle veiligheid .
Prachtige ligging , off-roaden tot aan het hotel ! (tja hoe moet je er anders geraken ?)

dartan-jan .
beemer GS

Bericht door beemer GS »

qluc.

wij zitten ook in die buurt op doorreis vanaf 02jun tot 13 jun beginnen in munchen dan langs de noordkant richting geneve, daar oversteken en dan via de zuidkand naar de dolomieten om via oostenrijk weer richting munchen te gaan.

Ik kon op de site de zomerprijslijst niet openen! wat betaal je dar voor een nacht half pensioen?

Grtzzzzzzzzz
Carpe diem quam minimum credula postero
qluc

Bericht door qluc »

wij hebben geboekt via thomas cook autovakanties
er waren veel kortingen
het hele seizoen -20% + -5% vroegboekkorting
En dan boeken bij reisbureau CIC levert nog eens 5,65% korting
De tot prijs voor 7 nachten komt op 617 euro voor 2pers in half pension
Ahja er zit ook nog een wegenvignet in dat afgetrokken word van de drank rekening :drunken:
:grin:
qluc

Bericht door qluc »

Hé dit hotel ken ik . Doe daar even de groeten aan Anita van de BMW club als je wil , maar doe het bij uw vertrek voor alle veiligheid .
Prachtige ligging , off-roaden tot aan het hotel ! (tja hoe moet je er anders geraken ?)

dartan-jan .[/quote]

Bedoel je nu dat het HOTEL moeilijk te bereiken is
Ik rijd wel met een toer moto :-(
jakke

Bericht door jakke »

dartan-jan .
qluc schreef: Bedoel je nu dat het HOTEL moeilijk te bereiken is
Ik rijd wel met een toer moto :-(
Ik zou mij niet te bang laten maken hoor!! Kijk eens naar het profiel van Dartan-Jan, dat zegt genoeg!
Was trouwens zijn eerste post onder die naam.
Eerder ne flauwe plezante vrees ik.
Een hotel kan zich toch moeilijk permiteren om geen toegang te hebben voor voertuigen of allessinds een goed alternatief te hebben.
Trouwens, als je op de site van het hotel gaat kijken, zie je vanzelf hoe de bazin heet. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Walter Adventure

Bericht door Walter Adventure »

Anita ken ik ook , had vroeger een hotel (laval.ch) 100 m verder . Is te bereiken via vele wegen . Via de hoofdbaan is het allemaal verhard .
Ligging is zeer centraal en rustig . Daarboven zijn verschillende splitsingen , maar allemaal onverhard .

Veel plezier ginds ,

WA
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik ben al dikwijls van plan geweest om naar Zwitserland te trekken, maar één ding houdt mij enorm tegen: hun hotels ! Wat ik in die Zwitserse hotels vooral mis is de gemütlichkeit van de Oostenrijkse. De buitenkant trekt meestal al op niks en de kamers en restaurants zijn héél sober en kaal ingericht en mij meestal té modern. Om dan in een hotel(kamer) te gaan zitten dat mij niet aanstaat en daar dan nog eens twee tot drie keer zoveel voor neer te tellen dan in Oostenrijk :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

@ Wim,

Logeren in Oostenrijk hé, vb Nauders en dan via Samnaun (goedkoop tanken ) naar Zwitserland of als't daar slecht weer is naar Italie via de Reschenpas :wink:
Dan heb je het beste van 3 werelden binnen handbereik.
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

En geloof het of niet, maar in de winter is logeren in Samnaun (Laret - Zwitserland) goedkoper dan in Ischgl.

Nog een voordeel: de liften in de zomer zijn er volledig gratis als je in Samnaun verblijft, blijf je in Ischgl, daar kan je die betalen. Gratis elke dag naar het 'AlpenQuelle' voor te zwemmen/sauna.
En nee dat zit niet verrekend in de prijs van het hotel / verblijfstax.
Wij hebben het systeem nog gehad toen het ook te betalen was voor de lift en de prijzen zijn niet omhoog gegaan voor het verblijf :!:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Jo De Paepe schreef:@ Wim,

Logeren in Oostenrijk hé, vb Nauders en dan via Samnaun (goedkoop tanken ) naar Zwitserland of als't daar slecht weer is naar Italie via de Reschenpas :wink:
Dan heb je het beste van 3 werelden binnen handbereik.
Of verblijven in samnaun want daar heerst de Oostenrijkse mentaliteit nog.
En doordat het taxvrij is kan je er de ganse avond goedkoop drinken :drunken:
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Nascar schreef:Of verblijven in samnaun want daar heerst de Oostenrijkse mentaliteit nog.
Prima ideetje verdorie :thumright:

Iemand mooie routes vanuit Samnaun ???
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

WimLT schreef:Ik ben al dikwijls van plan geweest om naar Zwitserland te trekken, maar één ding houdt mij enorm tegen: hun hotels ! Wat ik in die Zwitserse hotels vooral mis is de gemütlichkeit van de Oostenrijkse. De buitenkant trekt meestal al op niks en de kamers en restaurants zijn héél sober en kaal ingericht en mij meestal té modern. Om dan in een hotel(kamer) te gaan zitten dat mij niet aanstaat en daar dan nog eens twee tot drie keer zoveel voor neer te tellen dan in Oostenrijk :shock:
Yep,
Tip: Een Hotel aan de voet van de Furka/Grimsel in Zwitserland uitgebaat door Oostenrijkers :idea:
De ideale uitvalsbasis voor de Furka, Grimsel, Susten, Oberalp, Nufenen, Simplon, Lago Maggiore, Gottard en.....
http://www.hotel-hubertus.ch" onclick="window.open(this.href);return false;
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

WimLT schreef:
Nascar schreef:Of verblijven in samnaun want daar heerst de Oostenrijkse mentaliteit nog.
Prima ideetje verdorie :thumright:

Iemand mooie routes vanuit Samnaun ???
Ik heb er nu geen maar ik ken de hoek daar wel en ben bereid van mee te denken :wink:

Wat we al gedaan hebben met de auto :
1. Samnaun -> Landeck -> Solden -> Timmelsjoch -> Merano -> Reschenpas -> Samnaun
2. Samnaun -> Reschenpas -> Stelvio -> Umbrailpas -> Ofenpas -> Zernez -> Samnaun
3. Samnaun -> Zernez -> Den tunnel naar Livigno -> Naar de Berninapas -> Samedan -> Scuol -> Samnaun
4. Samnaun -> Scuol -> Samedan -> Maloja -> Chiavenna en dezelfde terug
5. Kaunertal ligt in de korte omgeving

Nog een plan voor de toekomst
Samnaun -> Zernez -> Fluelapas -> Davos-Klosters -> Chur -> Lichtenstein -> SilvrettaStrasse -> Landeck -> Samnaun

Oostenrijkse kant hebben we nog niet veel afgereden maar daar valt ook nog veel te beleven :grin:
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Nascar schreef:Oostenrijkse kant hebben we nog niet veel afgereden maar daar valt ook nog veel te beleven :grin:
Bij mij uiteraard net omgekeerd. De voorgestelde routes teken ik eens uit 8-) OnRoute zal er mij ook nog wel een paar mooie toveren :wink:

props-n-blades

Bericht door props-n-blades »

In de laatste Motorrad staat een artikel over de 10 beste passen in Zwitserland. Hun oordeel van 1tot 10:
1. Sustenpass
2. Grimselpass
3. Umbrailpass
4. Splügenpass
5. San Bernardinopass
6. Klausenpass
7. Nufenenpass
8. Flüelapass
9. Albulapass
10. Gotthardpass

criteria voor beoordeling: rijplezier, trage bochten, snelle bochten, landschap, passhoogte (voor zover mijn vertaling uit het duits correct is).
Afbeelding
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
qluc

Bericht door qluc »

Ben begonnen met het maken van mijn ritjes voor de vakantie zwitserland (brigels)
Nu heb ik bij somige passen zoals de St gothard pas en Passo San Bernardino
twee banen lopen op de kaart een RODE en GELE ongeveer naast elkaar
Welke zijn het mooiste? of zijn de rode betalend (vignet)
Iemand hier ervaring mee met deze passen? :-)
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

De rode zijn autosnelwegen, en daar is niks leuk aan! Altijd de kronkelige gele weggetjes nemen, zeker op de St. Gothard. Bij de San Bernardino is 't keuze tussen rood (tunnel) en geel (bergpas), daar moet ge dus al niet twijfelen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
qluc

Bericht door qluc »

Ok hartelijk dank voor de snelle reaktie :-)
Ik neem de gele wegen :lol:
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

In Zwitserland zijn momenteel alle passen open, behalve de Albula en de Nufenen. Die zijn nog versperd door sneeuw.
In Frankrijk zijn de hogere passen nog gesloten, zijnde oa. Galibier, Agnel, Lombarde, Bonette etc. Ook is de Col de la Bataille gesperd door een steenlawine.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

Walter Adventure

Bericht door Walter Adventure »

AfbeeldingAfbeelding
Koppel!! schreef:YOO

In Zwitserland zijn momenteel alle passen open, behalve de Albula en de Nufenen. Die zijn nog versperd door sneeuw.
In Frankrijk zijn de hogere passen nog gesloten, zijnde oa. Galibier, Agnel, Lombarde, Bonette etc. Ook is de Col de la Bataille gesperd door een steenlawine.

Grtz, Philip!
Momenteel zit ik in Zwitserland en kan U zeggen dat de Splugen , ghottard , Susten , San Bernadino , en bij pozen de Oberalp , grimsel en furka dicht zijn + nog een groot aantal kleinere passen ! De Albula en de Nufenen zijn echter wel open , je rijd er tussen sneeuwmuren van wel 12 m hoog ! Reeds vier dagen niet kunnen rijden !
De sneeuwgrens ligt op 1700 m . Echter zijn de voorspellingen voor het week-end beter .
De web adressen over sluiting der passen zijn zeker niet actueel , je mag er niet op rekenen .
Een foto van de Oberalp en de Nufenen
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ah, tiens, da's interessant. Deze site ( http://www.swissinfo.ch/ger/infos_zur_s ... 766200#top" onclick="window.open(this.href);return false; ) geldt nochthans als één v.d meest betrouwbare, maar blijkbaar klopt 't niet altijd :oops:

Grtz, Philip!

P.S: Zei er niet ooit iemand iets over Global Warming :eye: :clown:

Philz picz are here!

wilsoneke

Bericht door wilsoneke »

Koppel!! schreef:YOO

Grtz, Philip!
op de la bataille kunt ge wel door zene, die steenlawine(s) stellen ni zoveel voor.ben der een dikke maand geleden met de 2v doorgevlamd en veleden week zelfs
met ne 1150rt.onderweg naar een kenis die in de geburen een camping en bb heeft. "le moulin du rivet" voila een klein beetje reclame mag wel he.
wilsoneke
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ah, voila, weeral info van ter plekke, altijd vele beter dan op die websites blijkbaar. Nuja, vermits hij als gesloten staat aangeduid is de kans ook bestaande dat er herstelling zijn, en dan kan hij wel degelijk echt geblokkerd zijn.

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Plaats reactie