Herregistratie van GPS toestel
Moderator: GVN
Herregistratie van GPS toestel
Helleu,
I heeft haar eigen GPS nu. Ik wil deze updaten via lifetime, maar het lukt ons niet om deze te registreren aangezien hij al eerder is geregistreerd. Nogal wiedes bij een tweedehandstoestel. We hebben nu al 3 mails gestuurd naar deze mail
BESupport@garmin.com
Tony Martin Berbel
After Sales Garmin BeLux
Garmin Belux | Rue Pierre Dupontstraat 165 | 1140 Brussel/Bruxelles |
De eerste keer kregen we volgend antwoord:
2. Gelieve ons de volledige gegevens van de eigenaar van de registratie voor dit toestel door te geven om u toegang te gunnen tot het registreren van het toestel op jullie naam.
Ø Volledige naam eerste eigenaar:
Ø Adres:
Ø TEL:
dit hebben we allemaal al weken geleden doorgestuurd, maar tot nu toe en na 3 x te mail ter hersturen geen antwoord.
Heeft iemand nog al eens een tweedehands GPS laten registreren op zijn naam, en hoe ging dit dan te werk? Duurde dit ook zo lang?
We kunnen op dit moment geen enkele update uitvoeren via de website van My Garmin aangezien ze de GPS nr niet aanvaarden.
Iemand?
thx
J
I heeft haar eigen GPS nu. Ik wil deze updaten via lifetime, maar het lukt ons niet om deze te registreren aangezien hij al eerder is geregistreerd. Nogal wiedes bij een tweedehandstoestel. We hebben nu al 3 mails gestuurd naar deze mail
BESupport@garmin.com
Tony Martin Berbel
After Sales Garmin BeLux
Garmin Belux | Rue Pierre Dupontstraat 165 | 1140 Brussel/Bruxelles |
De eerste keer kregen we volgend antwoord:
2. Gelieve ons de volledige gegevens van de eigenaar van de registratie voor dit toestel door te geven om u toegang te gunnen tot het registreren van het toestel op jullie naam.
Ø Volledige naam eerste eigenaar:
Ø Adres:
Ø TEL:
dit hebben we allemaal al weken geleden doorgestuurd, maar tot nu toe en na 3 x te mail ter hersturen geen antwoord.
Heeft iemand nog al eens een tweedehands GPS laten registreren op zijn naam, en hoe ging dit dan te werk? Duurde dit ook zo lang?
We kunnen op dit moment geen enkele update uitvoeren via de website van My Garmin aangezien ze de GPS nr niet aanvaarden.
Iemand?
thx
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
sprint
Re: Herregistratie van GPS toestel
ik heb daar met mijn 2de hands 2820 geen probleem mee gehad.
gewoon via "my Garmin" een nieuwe registratie gedaan naast mijn SPIII.
dit lukte onmiddelijk.
Je moet wel alle codes bij de hand hebben hé
wil je een registratie via uw acount of via een nieuw acount voor I?
gewoon via "my Garmin" een nieuwe registratie gedaan naast mijn SPIII.
dit lukte onmiddelijk.
Je moet wel alle codes bij de hand hebben hé
wil je een registratie via uw acount of via een nieuw acount voor I?
Marnix.

Dat kan wel eens een lijdensweg worden, 'k spreek uit ervaring. Er wordt naar de gegevens van de vorige eigenaar gevraagd opdat ze die zouden kunnen contacteren met de vraag of alles wel met zijn medeweten gebeurt. Allemaal goed en wel wanneer je over al die gegevens van de vorige eigenaar beschikt én als die dan nog wil reageren op de vragen die Garmin stelt. Zoniet wordt het nougabollen.
Ik kocht een tweedehands Zumo 500 Deluxe bij een forumlid die het toestel verkocht op vraag van "een vriend". Zelfde reactie bij Garmin toen ik trachtte te registreren op mijn naam, dus heb ik de gegevens van de "vriend" aan het forumlid gevraagd, maar het bleek plots toch niet zo'n goeie "vriend" te zijn met als resultaat : nooit enige naamgegevens ontvangen en dus nu nog steeds nul op het request bij Garmin Europe.
Omwille van een tip van een ander forumlid eens geprobeerd via Garmin USA, maar die stuurden mij direct door naar Garmin Europe, en dus wederom verloren moeite.
Kortom : ondanks het feit dat er aan het gekochte toestel niks mis is voel ik me toch enigszins gejost. Door Garmin Europe, door de "goede vriend" of door het forumlid, daar ben ik zelf nog niet helemaal uit. Ik hoop alleszins voor u dat de vorige eigenaar van het toestel dat jullie kochten wél reageert als hij vragen krijgt van Garmin. Hij kan naar 't schijnt ook zelf de oorspronkelijke registratie ongedaan maken.
Ik kocht een tweedehands Zumo 500 Deluxe bij een forumlid die het toestel verkocht op vraag van "een vriend". Zelfde reactie bij Garmin toen ik trachtte te registreren op mijn naam, dus heb ik de gegevens van de "vriend" aan het forumlid gevraagd, maar het bleek plots toch niet zo'n goeie "vriend" te zijn met als resultaat : nooit enige naamgegevens ontvangen en dus nu nog steeds nul op het request bij Garmin Europe.
Omwille van een tip van een ander forumlid eens geprobeerd via Garmin USA, maar die stuurden mij direct door naar Garmin Europe, en dus wederom verloren moeite.
Kortom : ondanks het feit dat er aan het gekochte toestel niks mis is voel ik me toch enigszins gejost. Door Garmin Europe, door de "goede vriend" of door het forumlid, daar ben ik zelf nog niet helemaal uit. Ik hoop alleszins voor u dat de vorige eigenaar van het toestel dat jullie kochten wél reageert als hij vragen krijgt van Garmin. Hij kan naar 't schijnt ook zelf de oorspronkelijke registratie ongedaan maken.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Je kan eventueel "eisen" bij de verkoop dat je online de registratie mag zien, en dat je die account en gegevens mag overnemen. De minste pijn en jij kan als nieuwe eigenaar verder met het toestel. Eventueel daarna paswoord wijzigen. Iemand die het toestel verkoopt heeft toch geen baat meer bij die vorige gegevens of het moest een account zijn met meerdere toestellen, da's iets lastiger.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
sprint
Er moet toch ergens een fout in de (je) procedure zitten jo.
Dagelijks worden er 2de hands garmin toestellen verkocht, en sporadisch loopt het eens fout.
Jaren terug met mijn spIII zelfs geen probleem gehad voor herregistratie.
Nu met mijn 2820 ook niet
Dagelijks worden er 2de hands garmin toestellen verkocht, en sporadisch loopt het eens fout.
Jaren terug met mijn spIII zelfs geen probleem gehad voor herregistratie.
Nu met mijn 2820 ook niet
Marnix.

-
props-n-blades
Ik kan Bob helaas alleen bijtreden.
Ben er nooit in geslaagd mijn vorige GPS te registreren omdat ik de gegevens van de vorige eigenaar nooit te pakken kreeg.
Maar ik heb het misschien te snel opgegeven, bij velen lukt het uiteindelijk wel dus ... success ermee.
Ben er nooit in geslaagd mijn vorige GPS te registreren omdat ik de gegevens van de vorige eigenaar nooit te pakken kreeg.
Maar ik heb het misschien te snel opgegeven, bij velen lukt het uiteindelijk wel dus ... success ermee.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Lijkt mij een zéér goeie tip !pvdk schreef:Je kan eventueel "eisen" bij de verkoop dat je online de registratie mag zien, en dat je die account en gegevens mag overnemen.
Niet meegeven die info, no deal ! Wat ben je uiteindelijk met een gps als je hem niet kan registreren. Om van A naar B te rijden heb je er al vanaf 60 €
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

zowel mijn gebruikte 2610 als mijn 2720 heb ik probleemloos laten registreren door een e-mail (in het Engels) te sturen naar techsupp@garmin.comJ schreef:Heeft iemand nog al eens een tweedehands GPS laten registreren op zijn naam, en hoe ging dit dan te werk? Duurde dit ook zo lang?
Beide keren stond de registratie binnen vijf werkdagen op mijn naam.
Op diverse fora blijkt dat nog altijd een effectieve werkzijze.
Ik ken twee alternatieven:
- de hele myGarmin account overnemen van de vorige bezitter (gebruikersnaam èn wachtwoord. BTW: dat is de enige mogelijkheid om een LifeTime Mapupdate abonnement mee over te dragen).
òf
- de vorige bezitter schrapt het verkochte toestel uit zijn myGarmin account, waardoor het automatisch voor registratie in een andere myGarmin account vrijkomt.
-
Cindy
Of het moest een gestolen toestel zijn.... en ja het gebeurd....pvdk schreef:. Iemand die het toestel verkoopt heeft toch geen baat meer bij die vorige gegevens.
-
bougimain
- Contacteer:
Dit heb ik gedaan een paar jaar geleden met een quest die ik heb verkocht aan een forumlid en geen probleem gehad.
bougimain
bougimain
pvdk schreef:Je kan eventueel "eisen" bij de verkoop dat je online de registratie mag zien, en dat je die account en gegevens mag overnemen. De minste pijn en jij kan als nieuwe eigenaar verder met het toestel. Eventueel daarna paswoord wijzigen. Iemand die het toestel verkoopt heeft toch geen baat meer bij die vorige gegevens of het moest een account zijn met meerdere toestellen, da's iets lastiger.
Ook ik heb nu meerdere malen zonder problemen een 2e hands toestel op een andere naam kunnen zetten.
Als de vorige eigenaar bekend is en deze meee wil werken is het binnen 5 minuten gepiept. De vorige eigenaar moet dan inloggen op zijn account en vervolgens kan hij zelf zijn registratie verwijderen.
Meteen daarna kan de nieuwe eigenaar het toestel op zijn naam zetten.
Als de vorige eigenaar niet (meer) bekend is, of niet wil meewerken moet je een mail sturen naar techsupp@garmin.com
Vermeld er het serienummer van het toestel, en de code op het gele briefje bij anders luikt het niet. Vermeld tevens dat je het toestel tweedehands gekocht hebt.
Zou toch binnen een week opgelost moeten zijn.
Als de vorige eigenaar bekend is en deze meee wil werken is het binnen 5 minuten gepiept. De vorige eigenaar moet dan inloggen op zijn account en vervolgens kan hij zelf zijn registratie verwijderen.
Als de vorige eigenaar niet (meer) bekend is, of niet wil meewerken moet je een mail sturen naar techsupp@garmin.com
Vermeld er het serienummer van het toestel, en de code op het gele briefje bij anders luikt het niet. Vermeld tevens dat je het toestel tweedehands gekocht hebt.
Zou toch binnen een week opgelost moeten zijn.
een nuttige aanvulling op wat ik hiervoor al schreefHunter6 schreef:Vermeld er het serienummer van het toestel, en de code op het gele briefje bij anders luikt het niet. Vermeld tevens dat je het toestel tweedehands gekocht hebt.
Heb een Garmin 2820 GPS gekocht via 2dehands aan Jurgen. Bij registratie vermelde de procedure dat het toestel met S/N geregistreerd was door een andere gebruiker. Een sms naar Jurgen volstond opdat hij zich zou de-registreren.
Dat heeft hij prompt gedaan en het toestel werkt nu perfect.
Een beetje medewerking van de verkoper doet wonderen.
Best is wel dat je ervan op de hoogte bent bij een tweedehandsaankoop.
Jurgen, als je dit leest, nog een THX
Dat heeft hij prompt gedaan en het toestel werkt nu perfect.
Een beetje medewerking van de verkoper doet wonderen.
Best is wel dat je ervan op de hoogte bent bij een tweedehandsaankoop.
Jurgen, als je dit leest, nog een THX
Ok na de mail nogmaals door te sturen en er op aan te dringen dat we hem dit weekend nodig hebben (en miss ook dat we nu twee life time updates moeten aanschaffen ipv 1) heb ik net deze mail ontvangen.
Geachte,
Deze staat onder een MyGarmin account met gebruikersnaam: JOHNNYCAERS
Het toestel werd bij dezen uit dit account geschrapt, om de nieuwe gebruiker toe te laten deze op zijn/haar naam te registreren.
Wij blijven tot uw dienst indien u bijkomende informatie nodig acht,
thanks alvast voor de meldingen. Het zal het nu wat eenvoudiger maken voor de toekomst.
Ps ik had aan de vorige gebruiker gevraagd of hij geregistreerd was, maar dit kon hij mij niet meer vertellen. Hij wist het niet meer.
J
Geachte,
Deze staat onder een MyGarmin account met gebruikersnaam: JOHNNYCAERS
Het toestel werd bij dezen uit dit account geschrapt, om de nieuwe gebruiker toe te laten deze op zijn/haar naam te registreren.
Wij blijven tot uw dienst indien u bijkomende informatie nodig acht,
thanks alvast voor de meldingen. Het zal het nu wat eenvoudiger maken voor de toekomst.
Ps ik had aan de vorige gebruiker gevraagd of hij geregistreerd was, maar dit kon hij mij niet meer vertellen. Hij wist het niet meer.
J
Ik kan dit ook bevestigen. onlangs mijn Zumo 550 verkocht en gewoon het toestel uit mygarmin account verwijderd. Eerst stond het lifetime abonnement er nog bij maar heb dan zelf een mailtje gestuurd naar besupport met de registratiegegevens en de vraag het lifetime abonnement over te zetten. De dag daarna was het in orde. Heb zelf bij de nieuwe eigenaar gezien dat het abonnement over is gezet.Hunter6 schreef:Ook ik heb nu meerdere malen zonder problemen een 2e hands toestel op een andere naam kunnen zetten.
De nieuwe eigenaar had eerst wel een probleem omdat hij mapsource wilde regstreren met het orginiele serienr, wat natuurlijk al eens gebruikt was. Door na het aanmaken van zijn garmin account naar de mygarmin site te gaanen terug naar mapsource bleek alles ineens in orde.
wellicht een goeie tip om de verkoper te vragen het toestel te deregistreren terwijl jij er bij staat.
mvg,
Xa4
Mijn Moto, Mijn Vrijheid
Kan ik nu deze avond gewoon met mijn mapsource werken en haar GPS er aanhangen. Ik wil een update doen van haar gps, maar op mijn pc is de update al gedaan via mijn 2720? Gaat dit conflicten geven. Is het beter dat ik een andere pc neem en de mapsource er op installeer die bij de 2820 is bijgeleverd?
-
jantje beton
krijg je uw kaarten open voor deze nieuwe GpsJ schreef:Kan ik nu deze avond gewoon met mijn mapsource werken en haar GPS er aanhangen. Ik wil een update doen van haar gps, maar op mijn pc is de update al gedaan via mijn 2720? Gaat dit conflicten geven. Is het beter dat ik een andere pc neem en de mapsource er op installeer die bij de 2820 is bijgeleverd?
BEN WEER EENS ONLINE
-
GSrijder
- Contacteer:
Tony Martin Berbel.....slechte herinneringen aan bij de problemen met de vorige 660, was de man van software updaten remember......Dit allemaal even terzake 
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
voor ik er aan begin eerst ff geregistreerd:
Registratie voltooid
Bedankt voor het registreren van uw StreetPilot® 2820. Wij sturen u een e-mail waarmee wij uw registratie bevestigen.
Ok zo ver zit ik nu al.
Nu nog updaten. Zal maar eerst weer eens een mail sturen naar support van Garmin. Ik zou niet weten of ik nu de 2820 op dezelfde pc kan updaten als de pc waar ik de 2720 aan heb geupdate. Voor dat ik dit zeker weet hang ik hem er niet aan. Als het niet lukt kan het zijn dat de 2720 ook niet meer kan aangesloten worden. De 2720 werkt nu en en ga dat nu ook proberen zo te houden.
Registratie voltooid
Bedankt voor het registreren van uw StreetPilot® 2820. Wij sturen u een e-mail waarmee wij uw registratie bevestigen.
Ok zo ver zit ik nu al.
Nu nog updaten. Zal maar eerst weer eens een mail sturen naar support van Garmin. Ik zou niet weten of ik nu de 2820 op dezelfde pc kan updaten als de pc waar ik de 2720 aan heb geupdate. Voor dat ik dit zeker weet hang ik hem er niet aan. Als het niet lukt kan het zijn dat de 2720 ook niet meer kan aangesloten worden. De 2720 werkt nu en en ga dat nu ook proberen zo te houden.