Foutieve banden geplaatst ?
Moderator: GVN
Foutieve banden geplaatst ?
Hey ,
ik ben wat aant rondzoeken geweest maar heb niet direct een antwoord gevonden.
Daarom dat ik het zo effe vraag.
Welke maat hebben jullie van band op je achterwiel staan ? En wat mag het zijn ??
Het is voor een standaard GS van 2006 met gietwielen.
want ben iets heel bizar teweten gekomen vandaag ...
Ik was op zoek naar nieuwe banden .. dus stuur wa mails rond naar verschijdenen bande boeren.
En deze sturen me dat mijn achterband volgende maat meet " 150/70-17" , nu ga ik daarstraks zien en op mijn rubber,
waar ik dus helemaal nie tevreden van was, staat " 160/50-17"
Heb de moto zo gekocht met Mooi nieuw rubber, maar nu staan er volgens die dealers te brede banden onder.
iemand enig idee waarom er zo een brede op staat ? en kan dit de oorzaak zijn van mijn ergernissen tijdens et rijden ?
thanks voor eventuele opmerkingen en bedenkingen.
philip
ik ben wat aant rondzoeken geweest maar heb niet direct een antwoord gevonden.
Daarom dat ik het zo effe vraag.
Welke maat hebben jullie van band op je achterwiel staan ? En wat mag het zijn ??
Het is voor een standaard GS van 2006 met gietwielen.
want ben iets heel bizar teweten gekomen vandaag ...
Ik was op zoek naar nieuwe banden .. dus stuur wa mails rond naar verschijdenen bande boeren.
En deze sturen me dat mijn achterband volgende maat meet " 150/70-17" , nu ga ik daarstraks zien en op mijn rubber,
waar ik dus helemaal nie tevreden van was, staat " 160/50-17"
Heb de moto zo gekocht met Mooi nieuw rubber, maar nu staan er volgens die dealers te brede banden onder.
iemand enig idee waarom er zo een brede op staat ? en kan dit de oorzaak zijn van mijn ergernissen tijdens et rijden ?
thanks voor eventuele opmerkingen en bedenkingen.
philip
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer 
Re: Foutieve banden geplaatst ?
De juiste maat is idd 150/70/17.
Geen idee waarom er een bredere band geplaatst is. De orginele band maat voldoet prima
Geen idee waarom er een bredere band geplaatst is. De orginele band maat voldoet prima
in principe kan het geen kwaad
het zal mischien gedaan zijn om er dat de maat er niet was
of omdat een bredere band voor het zicht mooier uit ziet
maar voor de moto zal het verbruik iets hoger zijn en hij zal iets moeilijker te manoevreren zijn zoals bv: een linkse en rechtse bocht direkt achter elkaar
het zal mischien gedaan zijn om er dat de maat er niet was
of omdat een bredere band voor het zicht mooier uit ziet
maar voor de moto zal het verbruik iets hoger zijn en hij zal iets moeilijker te manoevreren zijn zoals bv: een linkse en rechtse bocht direkt achter elkaar
Ok , ben vandaag een degelijke set banden gaan laten steken.
Wat was nu het probleem ; er lag achteraan een band op voor een LT , Deze zorgde voor het slecht weggedrag.
Wat nu raar is , de vorige eigenaar is dus naar een OFFICIELE BMW dealer gegaan ,en die zou dan een foutieve band gestoken hebben.
Deze band is speciaal en enkel gemaakt voor moto's vanaf 450KG (incl persoon), wat dus zorgde voor een slechte baanligging.
Ik hoop dat het nu beter is , heb me een set Metzlers gekocht.
De (toch zeer vriendelijke en eerlijke) meneer van de bandecentrale verzekerde me dat dit de weg vooruit was.
De bandenboer garandeerde me dat ik "alles" aan de grond konrijden mijn gs , en dat hij et anders voor doet
( of ik mijn best niet deed)
Ik laat het jullie wel weten ,want heb nog maar 100km kunne doen vandaag
Wat was nu het probleem ; er lag achteraan een band op voor een LT , Deze zorgde voor het slecht weggedrag.
Wat nu raar is , de vorige eigenaar is dus naar een OFFICIELE BMW dealer gegaan ,en die zou dan een foutieve band gestoken hebben.
Deze band is speciaal en enkel gemaakt voor moto's vanaf 450KG (incl persoon), wat dus zorgde voor een slechte baanligging.
Ik hoop dat het nu beter is , heb me een set Metzlers gekocht.
De (toch zeer vriendelijke en eerlijke) meneer van de bandecentrale verzekerde me dat dit de weg vooruit was.
De bandenboer garandeerde me dat ik "alles" aan de grond konrijden mijn gs , en dat hij et anders voor doet
Ik laat het jullie wel weten ,want heb nog maar 100km kunne doen vandaag
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer 
Dat ge "alles" aan de grond kunt rijden kan iedereen u wel garanderen ....philxo schreef:
De bandenboer garandeerde me dat ik "alles" aan de grond konrijden mijn gs , en dat hij et anders voor doet( of ik mijn best niet deed)
't is alleen de voetsteunen dat ietske moeilijker is
-
xantingo
- Contacteer:
Op een LT ligt een 160/70-17...philxo schreef:op mijn rubber, waar ik dus helemaal nie tevreden van was, staat " 160/50-17"philxo schreef:Wat was nu het probleem ; er lag achteraan een band op voor een LT , Deze zorgde voor het slecht weggedrag.
Dus een band voor een zware moto heeft een slechtere wegligging dan een band voor lichtere motoren? Dan laat ik de volgende keer een band van een minibrommer leggen.philxo schreef:Deze band is speciaal en enkel gemaakt voor moto's vanaf 450KG (incl persoon), wat dus zorgde voor een slechte baanligging.
Sommige mensen zijn te dom om oneerlijk te zijnphilxo schreef:De (toch zeer vriendelijke en eerlijke) meneer van de bandecentrale verzekerde me dat dit de weg vooruit was.
...R1200RT... Re: Foutieve banden geplaatst ?
JohanDB schreef:Dat ge "alles" aan de grond kunt rijden kan iedereen u wel garanderen ....philxo schreef:
De bandenboer garandeerde me dat ik "alles" aan de grond konrijden mijn gs , en dat hij et anders voor doet( of ik mijn best niet deed)
't is alleen de voetsteunen dat ietske moeilijker is![]()
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid
-
®win
- Contacteer:
160/50-17 is een totaal verkeerde bandenmaat. Die komt in de verste verte niet overeen qua afrolomtrek (-7,8%). 120 km/u op de teller is 110,7 km/u in het echt.
Juiste maat is, zoals al gezegd, 150/70-17.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
-
sprint
®win schreef:160/50-17 is een totaal verkeerde bandenmaat. Die komt in de verste verte niet overeen qua afrolomtrek (-7,8%). 120 km/u op de teller is 110,7 km/u in het echt.
En direct een opossing ivm zijn hoger verbruik
of gaat het nu nog meer de verkeerde kant op
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 35#p306035" onclick="window.open(this.href);return false;
Marnix.

ok , dat is wa ik bedoelde , maar kon er nie opkomenJohanDB schreef:Dat ge "alles" aan de grond kunt rijden kan iedereen u wel garanderen ....philxo schreef:
't is alleen de voetsteunen dat ietske moeilijker is![]()
dus , da het mogelijk is voetsteunen en dergelijke objecten aan de grond te rijden ( zonder te schuiven natuurlijk)
xantingo schreef:philxo schreef:op mijn rubber, waar ik dus helemaal nie tevreden van was, staat " 160/50-17"philxo schreef:Wat was nu het probleem ; er lag achteraan een band op voor een LT , Deze zorgde voor het slecht weggedrag.tja de maat kan fout zijn maar rijd dan ook nie me die sneeuwruimer ...Op een LT ligt een 160/70-17...
philxo schreef:Deze band is speciaal en enkel gemaakt voor moto's vanaf 450KG (incl persoon), wat dus zorgde voor een slechte baanligging.Dus een band voor een zware moto heeft een slechtere wegligging dan een band voor lichtere motoren? Dan laat ik de volgende keer een band van een minibrommer leggen.ja ... we zullen u maar laten doen zeker
![]()
Sommige mensen zijn te dom om oneerlijk te zijnphilxo schreef:De (toch zeer vriendelijke en eerlijke) meneer van de bandecentrale verzekerde me dat dit de weg vooruit was.
nee, maar plaats nen band voor ne moto op een minibrommerke en dat zal ook niet goed komen...xantingo schreef: Dus een band voor een zware moto heeft een slechtere wegligging dan een band voor lichtere motoren? Dan laat ik de volgende keer een band van een minibrommer leggen.
Als ge ne moto van 250kg hebt, dan moet ge genen band leggen die specifiek gemaakt is voor ne moto van 150kg (die gaat te snel vervormen), maar ge moet er ook genen leggen die specifiek gemaakt is voor ne moto van 350kg (die gaat niet genoeg vervormen)...
GS staat voor geil speelgoed
vind ik ookSmullie schreef:nee, maar plaats nen band voor ne moto op een minibrommerke en dat zal ook niet goed komen...xantingo schreef: Dus een band voor een zware moto heeft een slechtere wegligging dan een band voor lichtere motoren? Dan laat ik de volgende keer een band van een minibrommer leggen.![]()
Als ge ne moto van 250kg hebt, dan moet ge genen band leggen die specifiek gemaakt is voor ne moto van 150kg (die gaat te snel vervormen), maar ge moet er ook genen leggen die specifiek gemaakt is voor ne moto van 350kg (die gaat niet genoeg vervormen)...Legt er nen band op die past bij uwe moto, dat zal altijd het beste rijden...