Racecircuit in Namen-doelgroep: motoren
Moderator: GVN
Racecircuit in Namen-doelgroep: motoren
Derde racecircuit van het land ingehuldigd in Namen
In de Naamse gemeente Mettet is vrijdag het nieuwe racecircuit Jules Tacheny ingehuldigd. Na Zolder en Francorchamps gaat het om het derde permanente circuit van België. In Mettet zullen vooral motors over de baan scheuren. Naast wedstrijden, zullen er ook motorrijlessen en -vormingen plaatsvinden.
Aan het circuit, waarvoor de eerste plannen dateren van 2005, werd maanden gewerkt. Op 9, 10 en 11 april worden er de eerste wedstrijden gehouden, in het kader van de Grand Trophy.
Het project kostte ongeveer 7 miljoen euro en werd deels gefinancierd door het Waals Gewest. Dat trok iets meer dan 2,5 miljoen uit voor de bouw van het circuit.
2.310 meter
Volgens Waals minister van Sport André Antoine toont het project dat Wallonië investeert in sportieve infrastructuur van hoge kwaliteit die rekening houdt met het leefmilieu en de omwonenden, maar tegelijk sport en opleiding met elkaar verbindt.
Het circuit meet 2.310 meter en heeft een rechte lijn van meer dan 500 meter. Speciaal om de overlast voor de buurtbewoners te verminderen, werd de rijrichting omgekeerd. (belga/mvdb)
In de Naamse gemeente Mettet is vrijdag het nieuwe racecircuit Jules Tacheny ingehuldigd. Na Zolder en Francorchamps gaat het om het derde permanente circuit van België. In Mettet zullen vooral motors over de baan scheuren. Naast wedstrijden, zullen er ook motorrijlessen en -vormingen plaatsvinden.
Aan het circuit, waarvoor de eerste plannen dateren van 2005, werd maanden gewerkt. Op 9, 10 en 11 april worden er de eerste wedstrijden gehouden, in het kader van de Grand Trophy.
Het project kostte ongeveer 7 miljoen euro en werd deels gefinancierd door het Waals Gewest. Dat trok iets meer dan 2,5 miljoen uit voor de bouw van het circuit.
2.310 meter
Volgens Waals minister van Sport André Antoine toont het project dat Wallonië investeert in sportieve infrastructuur van hoge kwaliteit die rekening houdt met het leefmilieu en de omwonenden, maar tegelijk sport en opleiding met elkaar verbindt.
Het circuit meet 2.310 meter en heeft een rechte lijn van meer dan 500 meter. Speciaal om de overlast voor de buurtbewoners te verminderen, werd de rijrichting omgekeerd. (belga/mvdb)

Re: Racecircuit in Namen-doelgroep: motoren
Speciaal om de overlast voor de buurtbewoners te verminderen, werd de rijrichting omgekeerd. (belga/mvdb)
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Ik heb hier al vier dagen geboekt dit jaar, en hopelijk komen er nog bij.
De teller staat nu op 12 dagen voor 2010. Start is Franco op 8 april.
J
De teller staat nu op 12 dagen voor 2010. Start is Franco op 8 april.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
xantingo
- Contacteer:
De Walen denken dat het geluid dan ook in de andere richting gaat. Met andere woorden: dat hun grasmachien dan meer lawaai maakt dan de moto's op het circuit.jakke schreef:Speciaal om de overlast voor de buurtbewoners te verminderen, werd de rijrichting omgekeerd. (belga/mvdb)![]()
Die denken ook dat hun naftbak vol geraakt door achteruit te rijden.
...R1200RT... Re: Racecircuit in Namen-doelgroep: motoren
Ik vermoed dat er maar aan één kant van het circuit volk woont en de andere kant is gewoon veld. Dus als je naar de huizen toerijdt is er minder lawaai die uit de uitlaat komt.
Ik ben er vrijwel zeker van dat mijn inlaat meer lawaai maakt dan mijn uitlaat, dus mogen ze ook niet opzij wonen.
Ik zal eens checken op Google Earth hoe dat het daar zit.
J
Ik ben er vrijwel zeker van dat mijn inlaat meer lawaai maakt dan mijn uitlaat, dus mogen ze ook niet opzij wonen.
Ik zal eens checken op Google Earth hoe dat het daar zit.
J
neen klopt niet. Op Tinternet zijn er foto's te vinden van de inplanting. De baan loopt dwars tov het dorp.
ken de reden niet, zal inderdaad iets Waals zijn zeker

ken de reden niet, zal inderdaad iets Waals zijn zeker

Ik heb zelfs ergens gelezen dat bij geluidsmetingen het vrachtvervoer op de omliggende wegen méér lawaai maakte dan de moto's die toen aan het testrijden waren...
Enfin, ik kijk al uit naar mei
Enfin, ik kijk al uit naar mei
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
-
Nick Murof
dat is iets dat ik nooit gesnapt heb en nooit zal snappen. Als je dan toch een circuit ontwerpt en nieuw bouwt, waarom zorg je er dan niet voor dat je er in twee richtingen kan op racen (niet tegelijk natuurlijk).
Zo heb je 2 echte circuits voor de prijs van 1.
Geldt ook voor kartbanen, MX parkoers, enz.
Voor bestaande circuits is het iets moeilijker vanwege zandbakken op de verkeerde plaats enz, maar nog steeds doenbaar.
Eau rouge naar beneden nemen,
Zo heb je 2 echte circuits voor de prijs van 1.
Geldt ook voor kartbanen, MX parkoers, enz.
Voor bestaande circuits is het iets moeilijker vanwege zandbakken op de verkeerde plaats enz, maar nog steeds doenbaar.
Eau rouge naar beneden nemen,
Vlakbij het circuit staan geen woningen maar een industriezone. Ik meen me te herinneren dat ze een bepaalde norm dienden te halen en dat die de volgende was: max. 50 db op 500 meter afstand van het circuit (uitlaat of aanzuiging). Deze norm is beter te behalen door in tegenwijzerzin te rijden. Het vrachtverkeer maakt inderdaad meer lawaai dan de gebruikers van het circuit (dit ligt ook iets lager dan de baan waartegenover het industriepark is gelegen)
Kom alvast eens kijken, wij rijden er op 30 april en J zelfs verschillende keren en breng gerust onze minister van sport mee zodat hij er zich rekenschap van geeft dat er nog andere sporten zijn dan voetbal en wielrennen.
Julle
Kom alvast eens kijken, wij rijden er op 30 april en J zelfs verschillende keren en breng gerust onze minister van sport mee zodat hij er zich rekenschap van geeft dat er nog andere sporten zijn dan voetbal en wielrennen.
Julle
Aan wijzerzin is er voor het rechte stuk een flauwe bocht waardoor de rijders al vroeg in de bocht op het gas kunnen en de topsnelheden hoger zijn, dan in tegenwijzerzin. In die richting zit namelijk een hairpin, waardoor rijders later pas het gas op kunnen en de snelheid dus niet zo hoog kan oplopen.