motor plots stil
Moderator: GVN
-
dr.trimble
motor plots stil
Deze namiddag heb ik iets raars voorgehad met mijn 1150 RT.
Ik rij aan zo'n snelheid van 70km/h en plots hoor ik dat de motor af slaat. Op het dashboard brand alleen nog de rode lampjes (olie, batterij en nog eentje).
Ik ga aan de kant en probeer opnieuw te starten. Bij het draaien aan het contact zie ik dat het display waar olie, benzine en versnelling af te lezen zijn niet oplichten. Op het dash brandt enkel de rode lampjes (geen idee of ABS brandde). Starten lukte niet. Doordat ik niet kon zien in welke versnelling de moto stond moest ik dat dus gevoelsmatig uitproberen.
Als ie in zijn vrij stond probeerde ik nog eens te starten. Na het contact te draaien zag ik dat plots het display met benzine, olie en versnelling weer oplichtten.
Plots was starten weer geen probleem meer.
Voor de rest van de rit heb ik geen enkel probleem meer gehad.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt of heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.
Yves
Ik rij aan zo'n snelheid van 70km/h en plots hoor ik dat de motor af slaat. Op het dashboard brand alleen nog de rode lampjes (olie, batterij en nog eentje).
Ik ga aan de kant en probeer opnieuw te starten. Bij het draaien aan het contact zie ik dat het display waar olie, benzine en versnelling af te lezen zijn niet oplichten. Op het dash brandt enkel de rode lampjes (geen idee of ABS brandde). Starten lukte niet. Doordat ik niet kon zien in welke versnelling de moto stond moest ik dat dus gevoelsmatig uitproberen.
Als ie in zijn vrij stond probeerde ik nog eens te starten. Na het contact te draaien zag ik dat plots het display met benzine, olie en versnelling weer oplichtten.
Plots was starten weer geen probleem meer.
Voor de rest van de rit heb ik geen enkel probleem meer gehad.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt of heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.
Yves
K1200 GT 06'
-
tweecilinderke
Re: motor plots stil
Slecht contact aan de dodemansknop ?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
-
dr.trimble
zou idd kunnen, ik heb hem eens heen en weer gedaan, dan de motor in nuetraal geplaats en dan wou ie wel weer starten.
Maar is het dan niet zo dat normaal gezien het benzine/olie-display zou moeten oplichten? Ik kan het nu zelf niet checken want ik heb de motor hier niet bij me.
Maar is het dan niet zo dat normaal gezien het benzine/olie-display zou moeten oplichten? Ik kan het nu zelf niet checken want ik heb de motor hier niet bij me.
K1200 GT 06'
-
nonkel moto
ook voorgehad op autostrade met 1100rt maar was volgens mij gelegen aan de contactsleutel
was een heel gedoe om terug naar het eerste vak tegeraken en de pechstrook met de koppeling ingetrokken
was efkes zweten en dan wat bekomen. nu verder geen last meer, alles werkt terug normaal(ook met mij)
was een heel gedoe om terug naar het eerste vak tegeraken en de pechstrook met de koppeling ingetrokken
was efkes zweten en dan wat bekomen. nu verder geen last meer, alles werkt terug normaal(ook met mij)
joehoe
-
dr.trimble
maar dan moet het rechtse display toch oplichtenR12RT schreef:Jiffy schakelaar
K1200 GT 06'
Slecht kontakt aan de stekker van de benzinepomp buitenkant tank..
Meegemaakt met mij R1100r..
GR..M..
Meegemaakt met mij R1100r..
GR..M..
-
mecapuet
Kijk even naar de maskabel en stroomkabel van batterij of deze nog goed vast staan.
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
dr.trimble
hey jongens, op aanraden van enkele leden heb ik gisteren eens "teen en tandere" getest.
Bij draaiende motor gaat inderdaad het rechterdisplay uit als je de dodemanknop gebruikt. Dit is dus ook het geval als je de zijsteun gebruikt.
Dus waarschijnlijk zit er een slecht contactje in de jiffy-schakelaar of ergens bij de dodemansknop.
Ik weet dus wat me te doen staat.
Allesins bedankt voor het meedenken
Bij draaiende motor gaat inderdaad het rechterdisplay uit als je de dodemanknop gebruikt. Dit is dus ook het geval als je de zijsteun gebruikt.
Dus waarschijnlijk zit er een slecht contactje in de jiffy-schakelaar of ergens bij de dodemansknop.
Ik weet dus wat me te doen staat.
Allesins bedankt voor het meedenken
K1200 GT 06'