Bougiekabel

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jacky
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 jan 2005, 10:24
Locatie: Ertvelde

Bougiekabel

Bericht door jacky »

Gisteren even mijn bougies gereinigd. De beide bougiekappen waren moeilijk te verwijderen. Na verwijderen bleek bij 1 van de bougies een deel vh bovenste stukje van de bougie afgebroken en achtergebleven in de bougiekabel. Ik kan voorlopig zo verder rijden maar moet binnekort mijn bougies vervangen. Het zijn Brisk bougies.Weet iemand een tip om hat stukje daar terug uit te halen of zal ik best een nieuw bougiekabel kopen. Om dit in de toekomst te voorkomen, bestaat er een soort vet om de boudiekop mee in te smeren zodanig dat de bougiekap er soepel afkomt.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Brisk bougies (de oudere modellen) hadden de eigenschap te smelten in de bougiekop... dus beter vervangen die kabel :wink:
jacky
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 jan 2005, 10:24
Locatie: Ertvelde

Bericht door jacky »

Bedankt voor het antwoord, Danny. De bougies zitten er 7000km in en het zijn de DOR14LGS. Ik zal wel een nieuwe kabel kopen want het stukje uit de bougiekap verwijderen lijkt me onmogelijk.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

zelfs de DOR 14 LGS heeft achteraan ('t kopje) een nieuwe legering gekregen om dit ongemak tegen te gaan... :wink:
Plaats reactie