Benzine meter

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
erik6
Contacteer:

Benzine meter

Bericht door erik6 »

Heeft iemand ervaring in het bijstellen van de benzine meter (R1150 GS)
Als ik mijn tank vol doe, blijven er nog drie streepjes die niet oplichten.
Ik las hier en daar iets op het net over het bij plooien van de vlotter, alsook over het reinigen van de contacten.
Iemand ervaring hiermee?.
Ik heb mijn occasie nog maar enkele maanden en heb nog maar weinig sleutel ervaring met deze moto. :roll:
(Ik mag mezelf wel een handige Harry noemen, volgens de vrienden)
Welkom op mijn fotosite :
http://fotoalbum.godderis.be
Jo De Paepe

Re: Benzine meter

Bericht door Jo De Paepe »

Hoi,

voorzichtig met een tot haakje geplooide ijzerdraad via de vuldop in de tank vissen naar de vlotter. deze VOORZICHTIG een centimeterje naar boven plooien.
erik6
Contacteer:

Bericht door erik6 »

Jo De Paepe schreef:Hoi,

voorzichtig met een tot haakje geplooide ijzerdraad via de vuldop in de tank vissen naar de vlotter. deze VOORZICHTIG een centimeterje naar boven plooien.
De opening is zeer klein als je gewoon de vuldop opent. Zal ik hiervoor de volledige vuldop demonteren. Word de opening dan groter ?
ajmo

Bericht door ajmo »

Ik zou eerst de stekkers onder de tank eens goed schoonmaken .

groet ajmo
Je plaatst niet zomaar te weinig berichten......
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Denk niet dat ge er met een draad gaat bij kunnen. Eerst zoals "ajmo" zegt, stekkers nakijken en anders zou ik deksel waar de vlotter en filter op zit afhalen, tank moet er af, zorg dat er niet te veel benzine in zit. Is niet zo een groot werk.

Afbeelding

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
erik6
Contacteer:

Bericht door erik6 »

mecapuet schreef:Denk niet dat ge er met een draad gaat bij kunnen. Eerst zoals "ajmo" zegt, stekkers nakijken en anders zou ik deksel waar de vlotter en filter op zit afhalen, tank moet er af, zorg dat er niet te veel benzine in zit. Is niet zo een groot werk.

Afbeelding

Gr, meca.
Ik zal beginnen met de stekkers na te zien.
Ik heb nog ergens een technisch handboek. Maar we zijn net verhuisd ! (ken je dat :roll: )
erik6
Contacteer:

Bericht door erik6 »

ajmo schreef:Ik zou eerst de stekkers onder de tank eens goed schoonmaken .

groet ajmo
Yep, stekkers schoongemaakt en het werk perfect. Bedankt voor de tip.

Terwijl de tank eraf was heb ik mijn luchtfilter ook maar eens uitgehaald. (Het is trouwens de eerste keer dat ik aan deze moto sleutel, sinds ik hem in occasie kocht)

Het luchtfilter huis had zoiets weg van een stort !. De luchtfilter zelf zat niet goed gemonteerd. Aan de bovenzijde zat er een deuk in.
Ik heb hem teug mooi rond gemaakt (wegens gebrek aan een nieuwe) en omgedraaid. Dat filterhuis gaat trouwens niet gemakkelijk dicht.
Ik denk dat de motor nu ook beter draait. Het kan een gedacht zijn, maar volgens mij draait hij soepeler in lage toeren.
Het is nog maar eens bevestigd "wat je zelf doet, doe je beter" :-)
11rt

Bericht door 11rt »

Dat filterhuis gaat trouwens niet gemakkelijk dicht.
*)Het deksel moet je goed inhangen in de gaatjes(scharnier lipjes): hierbij het deksel VER OPEN houden, inhaken en dan pas naar beneden drukken.
Hef je het deksel, bij het terug inhangen in de scharniergaten, niet ver genoeg open, dan past/glijdt het niet goed/diepgenoeg in de sluiting ,en het gaat vervolgens niet in de behuizing "vallen".
*)De luchtfilter kan je soms beter iets kantelen.ttz, duw de filter volledig vast/vlak aan in het luchtfilterhuis,maar hef dan de achterkant ietsje terug omhoog.De filter staat dan schuin.Dan "valt" de ring van het deksel recht in de luchtfilter.Vervolgens als je het deksel volledig sluit, wordt de filter recht gedrukt tussen beide sluitingen.De ronde ringen in het LF-huis en het deksel zijn nogal hoog.Is de filter zelf nogal stevig, dan glijdt die ring van het deksel er moeilijk in,vermits het deksel onder een hoek erin gedrukt wordt.
Zo verkom je :
Aan de bovenzijde zat er een deuk in
Plaats reactie