Stuur op ST

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
PaMar
Contacteer:

Stuur op ST

Bericht door PaMar »

Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een ander stuur op de ST. Zou graag het stuur wat hoger en breder hebben om een andere zitpositie en een gemakkelijker sturing te bekomen. Zijn de electrische kabels, remleiding etc hiervoor voldoende lang ??
kurt007

Re: Stuur op ST

Bericht door kurt007 »

Ik heb die vraag ooit gesteld bij Motocare en daar hebben ze idd stuurverhogers.
Uiteraard dienen de leidingen dan wel worden aangepast.
DirK12GT

Bericht door DirK12GT »

Hoi,

Heeft der iemand ervaring met stuurverhogers op de ST, ik bedoel, welke maat hebben jullie genomen.....???
Ik vind stuurverhogers op't net van 25mm, 30mm en 50mm + er zijn er van 31mm hoger en die je 22mm achteruit brengen.
Heeft iemand dit al toegepast op zijnen ST of S.....???
Dank, Dirk
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Ik heb die van Verholen er op. Met langere remleiding.
Stuurverhoger
Marc

R1250RT 2020
DirK12GT

Bericht door DirK12GT »

Hoi,
Dat zijn die van +/- 31 mm hoger en een 22 mm achteruit....maar die van jouw zijn wel superduur.... heb der op't net gevonden van 70€.
http://www.ebay.de/itm/SW-MOTECH-Lenker ... 3cdc3ebbb4" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat vind je zelf, Is dit een serieuze verbetering qua zithouding.....??? Hoe zit het met de wind, is je scherm nog hoog genoeg.....???
Heb je kabels -en of leidingen moeten verlengen....???
Dank, Dirk
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Voor mij was het een verbetering. Zat rechter met minder druk op de polsen. Had al een hoger scherm er op staan dus geen ervaring met standaard scherm.
Er zit een langere remleiding in de set. Al de rest van kabels zijn lang genoeg maar moeten iets verlegd worden.

-----
Marc
Marc

R1250RT 2020
DirK12GT

Bericht door DirK12GT »

mdc schreef:Voor mij was het een verbetering. Zat rechter met minder druk op de polsen. Had al een hoger scherm er op staan dus geen ervaring met standaard scherm.
Er zit een langere remleiding in de set. Al de rest van kabels zijn lang genoeg maar moeten iets verlegd worden.

-----
Marc
Hoi Marc,
Ik heb het gisteren es nader bekeken, de remleiding is idd. te kort met eender welke stuurverhoger volgens mij..... :-(
Merci voor de info... :-)
DirK12GT
DirK12GT

Bericht door DirK12GT »

Hoi,

Kan der mij iemand een adres bezorgen waar ik "langere" remleidingen kan kopen of eventueel laten maken.....???
Ik heb een super bike stuur besteld bij HG in Aken (sonderangebot... 1/2 v/d prijs :grin: ) maar ik vrees dat m'n voorste remleiding te kort gaat zijn :-(
DirK12GT
DirK12GT

Bericht door DirK12GT »

Hoi,

Ik heb de 800ST verkocht, om hier binnendoor te rijden en een heel jaar woon-werk verkeer te doen zat het stuur me echt te laag.
Heb me in de plaats een Honda NC750X gekocht, rechtere zithouding, prachtig om mee te rijden en superzuinig..... :grin:
Hij heeft wel niet de PK's van de ST, dat mis je soms, maar om hier rond de kerk te rijden is dit gewoonweg een prachtmachiene.... :grin:
M'n K1200GT heb ik nog wel voor het stevige werk....de tripkes naar de Ardennen en de jaarlijkse weektrip in juni naar't buitenland... :grin:

Groeten, Dirk
Plaats reactie