achterband plaatsing
Moderator: GVN
achterband plaatsing
Vrienden
Ik heb een vraag, mijn motor staat bij de spuiter en het achterwiel gaat er zeer moeilijk uit, lijkt klem te zitten op die grote bout bij de cardan
NU hebben we ooit de cardan gedemonteerd om te laten spuiten en is die bout die aan de cardan zit en daaraan die stangs vastgedraaid toen ik erop zat
De achterband is de orginele maat ( rr1150rt)
Willen jullie met me meedenken waar het aan ligt
Dank
Ik heb een vraag, mijn motor staat bij de spuiter en het achterwiel gaat er zeer moeilijk uit, lijkt klem te zitten op die grote bout bij de cardan
NU hebben we ooit de cardan gedemonteerd om te laten spuiten en is die bout die aan de cardan zit en daaraan die stangs vastgedraaid toen ik erop zat
De achterband is de orginele maat ( rr1150rt)
Willen jullie met me meedenken waar het aan ligt
Dank
-
mecapuet
Re: achterband plaatsing
Kan niet goed volgen met deze uitleg..."Achterwiel" is voor mij velg/band.
Die "bout"...wil je zeggen: de conisch naaldlager.
Wil je de cardan los halen?
Gr, meca.
Die "bout"...wil je zeggen: de conisch naaldlager.
Wil je de cardan los halen?
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Nee de achtervelg is gespoten en de spuiter heeft er nogal wat kracht op moeten zetten om de complete band los te halen
Nu moet tie weer terug maar weer langs die bout aan de binnenzijde van de cardan
Ik krijg het idee dat het wiel opeens te breed is
Nu moet tie weer terug maar weer langs die bout aan de binnenzijde van de cardan
-
Jo De Paepe
Achter dat centrale plastieken plaatje in de velg zitten toch 4 gewone moeren om de velg van de achterpont los te maken?
of zie ik het te eenvoudig
of zie ik het te eenvoudig
Ja u ziet het te eenvoudig, ik denk dat ik het te beperkt uitleg
Band moet eruit
1 4 moeren los van het achterwiel
2 band eruit
3 de band zit klem op de moer van de cardan
4 na wat rukwerk komt het los
5 echter niet zonder beschadiging op de velg
Hoe krijg ik dat wiel terug zonder de velg te beschadigen. Ooit is het cardanhuis ( dus waar de achterem opzit ) er afgehaald om gespoten te worden
Band moet eruit
2 band eruit
3 de band zit klem op de moer van de cardan
4 na wat rukwerk komt het los
5 echter niet zonder beschadiging op de velg
Hoe krijg ik dat wiel terug zonder de velg te beschadigen. Ooit is het cardanhuis ( dus waar de achterem opzit ) er afgehaald om gespoten te worden
-
Jo De Paepe
OK
ik ga er van uit dat de remklauw gedemonteerd is?
Is er geen mogelijkheid om de druk van de band te laten , de band enigszins samendrukken , wiel monteren en daarna band op druk zetten.
Of uitlaat demper demonteren dan heb je wat meer plaats.
waarschijnlijk hapert het wiel (de band dus) aan de bout van het conische lager
Plaats eens enkele foto's . Dat maakt de situatie aanschouwelijker en kunnen we met je meedenken over een oplossing
ik ga er van uit dat de remklauw gedemonteerd is?
Is er geen mogelijkheid om de druk van de band te laten , de band enigszins samendrukken , wiel monteren en daarna band op druk zetten.
Of uitlaat demper demonteren dan heb je wat meer plaats.
waarschijnlijk hapert het wiel (de band dus) aan de bout van het conische lager
Plaats eens enkele foto's . Dat maakt de situatie aanschouwelijker en kunnen we met je meedenken over een oplossing
-
costerke
webtech schreef:Ja u ziet het te eenvoudig, ik denk dat ik het te beperkt uitleg
Band moet eruit
2 band eruit de velg bedoel je
3 de band zit klem op de moer van de cardan eveneens de velg
4 na wat rukwerk komt het loswaarschijnlijk is de conische as meegespoten5 echter niet zonder beschadiging op de velg
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
-
mecapuet
Sorry, kan ni volgen....
Gr, meca.
Gr, meca.
hoi webtech,
de band kon er bij ook niet recht eruit of er in en heb ik de motor op getild en kon ik de velg met band van onderuit de cardan er in draaien en lukt het vanzelf.
grtz,
peter
de band kon er bij ook niet recht eruit of er in en heb ik de motor op getild en kon ik de velg met band van onderuit de cardan er in draaien en lukt het vanzelf.
grtz,
peter
-
Nahoj
kdenk trouwens dat die remklauw ook niet los moet ze jongens
zie instruktieboekje!
en als je er echt de ballen van kent gewoon afblijven
zie instruktieboekje!
en als je er echt de ballen van kent gewoon afblijven
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA
R80Gs
GSA
YOO
Op een 1150 moet sowieso de remklauw los, je remschijf zit aan je achterwiel gevezen, dit in tegenstelling tot een 1200, waar de remschijf op de cardan gemonteerd zit, en enkel de velg wordt losgeven om de band te vervangen.
Nu, ik snap de rest van 't verhaal ook niet, band is de zwarte katsjoe, velg is da metaal in 't midden van de katsjoe
Wat moet er nu eigenlijk los? Ik vermoed de velg, om daarna een andere band te plaatsen, anders volg ik gelegans niemee
Grtz, Philip!
Op een 1150 moet sowieso de remklauw los, je remschijf zit aan je achterwiel gevezen, dit in tegenstelling tot een 1200, waar de remschijf op de cardan gemonteerd zit, en enkel de velg wordt losgeven om de band te vervangen.
Nu, ik snap de rest van 't verhaal ook niet, band is de zwarte katsjoe, velg is da metaal in 't midden van de katsjoe
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
mecapuet
Ben al blij dat ik het verhaal alleen niet snapte, maar de band zal wat klemmen tussen de achterbrug...en zoals "peerpas" zegt een beetje schuin, moet die velg er uit komen.
Als die cardan er af is geweest, is die toch als men voorschrijft in WPH terug gemonteerd...want die conische naaldlagers moet je met liefde vast zetten, anders zijn ze voor de vuilbak.
Gr, meca.
Als die cardan er af is geweest, is die toch als men voorschrijft in WPH terug gemonteerd...want die conische naaldlagers moet je met liefde vast zetten, anders zijn ze voor de vuilbak.
Gr, meca.
Gewoon band aflaten,beetje samendrukken plaatsen en weer oplazen klaar.webtech schreef:Nee de achtervelg is gespoten en de spuiter heeft er nogal wat kracht op moeten zetten om de complete band los te halen
-
mecapuet
Zo simpel is dat, maar normaal gaat die er zo tussen.Bart V schreef:Gewoon band aflaten,beetje samendrukken plaatsen en weer oplazen klaar.webtech schreef:Nee de achtervelg is gespoten en de spuiter heeft er nogal wat kracht op moeten zetten om de complete band los te halen
Gr, meca.
-
Jo De Paepe
Gewoon band aflaten,beetje samendrukken plaatsen en weer oplazen klaar
had dat gisteren al gezegd , ge loopt achter jongens
a propos zit zijn wiel er nu al in