rubber in blok gevallen ??
Moderator: GVN
rubber in blok gevallen ??
hoi
zonet vidange gedaan en kleppen gesteld
maar !!! het rubber stofkapje van het BDP is in het blok gevallen
hoe lang zal het duren volgens jullie tot het vermalen is, of zal het ooit schade kunnen aanrichten ??
zonet vidange gedaan en kleppen gesteld
maar !!! het rubber stofkapje van het BDP is in het blok gevallen
hoe lang zal het duren volgens jullie tot het vermalen is, of zal het ooit schade kunnen aanrichten ??
groeten
imac
discodriver"at"telenet.be
imac
-
Nahoj
Re: rubber in blok gevallen ??
kzou zeggen,
laat het ons weten
laat het ons weten
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA
R80Gs
GSA
Heb ooit eens gelezen dat het ergens beneden blijft liggen en geen verdere schade aanricht.
585cc links - 585cc rechts
Dat kan geen kwaad, het dopje valt onderin. Als je de startmotor eraf haalt kun je er misschien bij. Maar je kunt ook een nieuw dopje kopen.
groet ajmo

groet ajmo

Je plaatst niet zomaar te weinig berichten......
-
mecapuet
Voor die rubber er terug op te zetten, moet je iets groter nemen dan het gat zelf, bv: steel van schroevendraaier...dop tegen het gat en dan duwen, zo kan het er bijna niet in schieten.
Maar, kan geen schade verder brengen. Het is ook niet nodig van deze dop er af te halen om hem op zijn dood-punt te zetten, wanneer je de cyclus volgt en dan de zuiger boven staat, (compressie/arbeid) kan je zien/voelen als de bougie er uit is.
Gr, meca.
Maar, kan geen schade verder brengen. Het is ook niet nodig van deze dop er af te halen om hem op zijn dood-punt te zetten, wanneer je de cyclus volgt en dan de zuiger boven staat, (compressie/arbeid) kan je zien/voelen als de bougie er uit is.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
happyrtke
Als je de kleppen wilt stellen,kan je ook verder gaan op de "peiltjes" die op de nokkenas-tandwieltjes staan,deze moeten nl.naar horizontaal buiten wijzen aan de kant die je wil stellen,dan hoef je niet te prutsen aan dat rubbertjes van het OT-gat in de motor.
Maarja,ieder zijn werkwijze zeker?
-
mecapuet
Volgende keer eens naar kijken sé...happyrtke schreef:Als je de kleppen wilt stellen,kan je ook verder gaan op de "peiltjes" die op de nokkenas-tandwieltjes staan,deze moeten nl.naar horizontaal buiten wijzen aan de kant die je wil stellen,dan hoef je niet te prutsen aan dat rubbertjes van het OT-gat in de motor.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
happyrtke schreef:Als je de kleppen wilt stellen,kan je ook verder gaan op de "peiltjes" die op de nokkenas-tandwieltjes staan,deze moeten nl.naar horizontaal buiten wijzen aan de kant die je wil stellen,dan hoef je niet te prutsen aan dat rubbertjes van het OT-gat in de motor.
happyrtke
Altijd bereid om bij te leren, ik ben benieuwd wat je bedoelt
ik heb een foto ingesloten, zou je willen uitleggen wat je juist bedoelt

groeten
imac
imac
-
happyrtke
awel,
Rechts vanonder o/d foto zie je het nokkenas-tandwieltje,daar staat op de zichtbare(vlakke)kant een pijltje op,dit pijltje moet horizontaal naar buiten wijzen aan de kant waar je de kleppen wil stellen.
Rechts vanonder o/d foto zie je het nokkenas-tandwieltje,daar staat op de zichtbare(vlakke)kant een pijltje op,dit pijltje moet horizontaal naar buiten wijzen aan de kant waar je de kleppen wil stellen.