gewicht op bagagerekje RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
b@RT
Contacteer:

gewicht op bagagerekje RT

Bericht door b@RT »

Vertrek binnenkort op reis met tentje en bagage. Heeft iemand idee hoeveel zo'n bagagerekje van een RT 1150 eigenlijk kan verdragen ? Heb tot nu toe nog nooit problemen gehad alhoewel ik de, in de handleiding aanbevolen, belasting ferm overschreed. Zou dat eigenlijk kunnen breken ? Of beter, heeft iemand dat al gebroken ? En hoe ? Het is verstandig te leren uit je eigen fouten, maar het is nog verstandiger te leren uit andermans fouten zei mijn grootvader altijd :)
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Op mijn werk is er iemand die vroeger met een oud model 1100 GS rond reed.
Op reis heeft hij tot twee maal toe breuk gehad :!:

Uiteindelijk de oude moto 2 jaar geleden gewisseld tegen een nieuwe GS1150 Adventior (of zoiets).
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Stally4

Bericht door Stally4 »

Hey dorpsgenoot ...

Denk dat het rekje wel e.e.a. kan hebben hoor.
Ik rij dagelijks rond met topkoffer. Daarin de nodige kilootjes staal...
(schijfremslot,U-beugel,Ketting,... ) + nog wat algemene zaken zoals een binnentas met de papieren,oordopjes,zonnebril, ...
Geschat gewicht topkoffer: toch snel 15kg denk ik.
Nog nooit problemen mee gehad.
Waar ik wel al problemen mee had is tot twee keer toe afbreken van de "antenne" van de middenbok. ( waar je dus je voet op plaatst )
Telkens bij gebruik onder volle bepakking.
Momenteel is deze gelast met een versterking in de buis.

Goeie reis en voorzichtig bij het opbokken...:lol: :lol:
Carpe Diem
John
Contacteer:

Bericht door John »

Als dat rek breekt is het gewoonlijk onder in je kontdeel. Aan de las van de eerste beugel die je tegenkomt. Ik heb er zo al twee mogen repareren.
Dus onfeilbaar zijn die steunen zeker niet! Als het toch mocht breken steek er dan voor je het boeltje terug aan mekaar last een buis in van een 20 cm. Dan kan je het véél zwaarder belasten :wink: :idea:
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

heb het zelf nog niet aan de hand gehad, maar mijn idee is dat als je het zo zwaar belast dat het breekt je misschien toch best een andere "bepakkingsstrategie" toepast. Zoveel gewicht, zo hoog en zo ver naar achteren zal het rijgedrag van de motor erg beïnvloeden (en tegen dat je dit voelt is het meestal al te laat :? :lol: ).
Dus, even overzien en misschien toch wel andere manier bepakken (heb je geen grote tanktas voor zware spullen ?) :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
b@RT
Contacteer:

Bericht door b@RT »

hi stally, merci voor de reply... enne ook van gullegem dus ? ik woon in de bissegemstraat... m'n machien staat soms voor de deur
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
betaburned

Bericht door betaburned »

Ge kunt misschien ook best voor het laden eerst eens checken of hij er nog 'goed' opstaat. Bij mij is de bodem van de topcase gebarsten aan de klemmen, niet van overgewicht, maar wel van de luchtdruk van het rijden zonder duo boven de 130 zone (enfin, dixit dealer).
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Rudy

Bericht door Rudy »

Ik ben zo gek om iedere maandagavond m'n accordion mee achterop het rekje te nemen. Ik schat bij elkaar zo'n 15 kilo. Zit perfect stabiel, voel 'm ook niet bij snelheden tot 120 km/uur, afstand 2x 35 km. R1150RT uit 2001.
Rudy
R1150RT (2001)
chiepe

Bericht door chiepe »

b@RT schreef:hi stally, merci voor de reply... enne ook van gullegem dus ? ik woon in de bissegemstraat... m'n machien staat soms voor de deur
elaba,
Moei giedere ni me nun arlie rien di????
kga der nu kijé op letn wi...
salut éé
Chiepe
YOwan

Bericht door YOwan »

Rudy schreef:Ik ben zo gek om m'n accordion mee achterop te nemen.
accordion ?..... de bende van Rudy :roll: :lol: :lol: :lol: :lol: :shock: :!:
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Stally4

Bericht door Stally4 »

b@RT schreef:hi stally, merci voor de reply... enne ook van gullegem dus ? ik woon in de bissegemstraat... m'n machien staat soms voor de deur
Ge kent mij beter als ge denkt zulle. Maar ik hou het graag discreet... :wink:
Vorig jaar dronken we samen op mijn terras nog n'e porto: remember... :idea:

Grtz,
Carpe Diem
m@t

topkoffer

Bericht door m@t »

Ik rij af en toe met 200 km/uur met de r1100rt met topkoffer over de Duitse autobahn maar merk er niets van. Het enige wat wel wat uit kan maken is met sterke wind de ruit een stuk lager zetten en dan maar wat minder rechtop gaan zitten.
Met iemand achterop merk je er eveneens niets van.
b@RT
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Stally4 ! ik dacht het al... jaja die porto en de rit vooraf herinner ik me nog hoor... :D en jij bent er verantwoordelijk voor dat ik het gps-virus te pakken heb :wink: ...
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
Plaats reactie