geflitst in duitsland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
lerak

geflitst in duitsland

Bericht door lerak »

Voorbije weekend ben ik geflitst in Duitsland... :twisted:
Gaat die boete tot bij mij komen denken jullie of kan ik dat rustig vergeten?

Karel
K1200RS alias "The Yellow Cab"
dede61

Re: geflitst in duitsland

Bericht door dede61 »

Hangt er een beetje vanaf, was het lokaal, filtscamera in een bebouwde kom en de overtreding niet al te stevig (lees niet laag gevlogen) dan kan je geluk hebben daar de administratieve romslomp duurder kan zijn dan de boete simpel te seponeren.
Eind 2008 heeft men mij geflitst bij het uitrijden van een bebouwde kom, je kent dat wel de weg voor u compleet vrij en een mooie landesstrasse en even te hard op het rechter voetje, maar heb er nooit iets van toe gekregen, dat is natuurlijk geen garantie voor jou geval.

Greetz, Danny
"Geloof kan bergen verzetten, maar een ingenieur gaat je dynamiet aanbevelen" kwestie van overtuiging zeker....
dosch71

Bericht door dosch71 »

Ge moogt gerust zijn dat 't zal toekomen en ze lachen er daar niet mee... :twisted:

Natuurlijk hangt alles af van het 'bundesland' waar ge 'geblitzt' zijt en de werking van het gerechtelijk arrondissement...
Kan ook natuurlijk zijn dat ge er niks meer van hoort maar bij een 2e keer hebben ze u zeker te stekken :eye:
honda cb400 '78
ABL bombardier 250 2T
honda xl600 '86/honda nx650 dominator '91/honda xrv750 africa twin '92
BMW r1200gs '04
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

In Duitsland vallen de boetes erg goed mee tegenover hier. Wel best betalen... er zijn inmiddels afspraken met de meeste buurlanden met betrekking tot gevolggeving aan boetes. Zo wordt er nu een incassobureau ingeschakeld als je niet over de brug komt. Ook de opzoekkosten van jouw voertuig komen er bij. Ze moeten immers onze staat z'n database raadplegen.

Heb er tot nu toe slechts ééntje gekregen van ginder, al bij al goed te doen. Ook door een domme flitspaal die niet in mijn GPS stond...
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

pvdk schreef:er zijn inmiddels afspraken met de meeste buurlanden met betrekking tot gevolggeving aan boetes.
Ik hoorde net dit weekend dat de buitenlanders hier nog altijd rustig kunnen vlammen (of ander leuks). Zolang ze niet tegengehouden worden en direct moeten betalen, kunnen ze op hun twee oren slapen :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Hoe zit dat met de taal waarin die PV is opgemaakt :?: , mag men die enkel in het duits opstellen of kun je eisen dat ze die in het Nederlands opmaken als je hun taal niet machtig bent :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

We waren een paar jaar geleden met vrienden aan de Moezel met de wagen en er is toen een parkeerboete van 5€ netjes thuis toegekomen. Het kost ze inderdaad meer aan administratie maar het leek meer een principe kwestie. Voordeel, onze vrienden reden :grin: :grin:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
pzbiker

Bericht door pzbiker »

pvde schreef:Yep,
Hoe zit dat met de taal waarin die PV is opgemaakt :?: , mag men die enkel in het duits opstellen of kun je eisen dat ze die in het Nederlands opmaken als je hun taal niet machtig bent :idea:
Houdoe

Bij ons is het de regel dat het P.V. wordt opgemaakt in de taal die in de politiezone gebruikelijk is.
Hoe het in onze buurlanden gesteld is weet ik niet, maar denk niet dat ze daar vertalers gaan voor betalen.
Afbeelding
Hunter6

Bericht door Hunter6 »

Houdoe
Normaliter krijg je die in de taal van het land waar de overtreding begaan is. Als je die taal niet beheerst is dat jammer, je zult dan zelf moeten zorgen dat je het vertaald krijgt.
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

WimLT schreef:Ik hoorde net dit weekend dat de buitenlanders hier nog altijd rustig kunnen vlammen (of ander leuks). Zolang ze niet tegengehouden worden en direct moeten betalen, kunnen ze op hun twee oren slapen :-?
Tsssss, dan heb ik pech :shock:
Heb er vorige week een binnengekregen van 60 Euro.
Deze is gebeurd op 0909 2009 en er staat snelheidsbeperking bij, plaats delict te Hechtel-Eksel.

Dacht eerst dat die van m'n dochter was, maar na het 3x gelezen te hebben vond ik de kentekenplaat van de motor terug.

Dus nu mag ik mij gaan melden voor 0804 2010 bij Dr. Willemstraat 23 3500 te Hasselt.
Hoogachtend D.Aerts , De Procureur des Konings.

Wim, wat zijn hier dan je opmerkingen over ???

mvg Nico
MG Breva 850
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Wiedewa schreef:Wim, wat zijn hier dan je opmerkingen over ???
Opluchting ! Iedereen gelijk voor de wet :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

WimLT schreef:
Mee eens, was 'n trekker aan het inhalen, en je kent de K1100rs wel, veel te snel :shock:

Maar dan vind ik 'n ruim half jaar na data wel 'n flinke over-denk-tijd, is dit typisch Belgisch :lol:

mvg Nico
MG Breva 850
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Wiedewa schreef:
WimLT schreef:
Mee eens, was 'n trekker aan het inhalen, en je kent de K1100rs wel, veel te snel :shock:

Maar dan vind ik 'n ruim half jaar na data wel 'n flinke over-denk-tijd, is dit typisch Belgisch :lol:

mvg Nico
Wat is de verjaartermijn daar feitelijk van?

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
witteklim

Bericht door witteklim »

wel iets verder weg ,
geflitst in zwitserland in tunnel , februari 2002
oktober 2002 de wijkagent aan de deur met de fotoke's van de flitspaal en om een verklaring te maken .
deze verklaring ging dan terug naar zwitserland gestuurd worden .
tot op heden nog niets vernomen :grin: :grin:
suzuki gsxr 750 , suzuki intruder 750 , honda goldwing 1500 , harley davidson sportster 1200 , ducati monster 900 , BMW r 1150 rt.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

pzbiker schreef:
Houdoe

Bij ons is het de regel dat het P.V. wordt opgemaakt in de taal die in de politiezone gebruikelijk is.
Hoe het in onze buurlanden gesteld is weet ik niet, maar denk niet dat ze daar vertalers gaan voor betalen.
Yep,
Als er bij mijn post een brief zit, die in een taal is opgesteld die ik niet machtig ben dan, gaat die onmiddelijk bij het oud papier :bsspam:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
jakke

Bericht door jakke »

lerak schreef:Voorbije weekend ben ik geflitst in Duitsland... :twisted:
Gaat die boete tot bij mij komen denken jullie of kan ik dat rustig vergeten?
Karel
Ik vraag mij nog steeds af, waarom ge daarvoor in godsnaam naar Duitsland gereden zijt!! :-?
Hier hebt ge toch veel meer kans om geflitst te worden??
En met 99 % zekerheid van een boete. Juist zelf nog ondervonden!! :-P
Dan hoef je dus niet wakker te liggen over de vraag of je wel of niet een boete zal krijgen! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Moto-Pyrénées
Contacteer:

Bericht door Moto-Pyrénées »

Voor Duitsland weet ik niet, maar in Frankrijk, tot nu toe was er geen probleem als je niet ter plaatse moet stoppen. Al meerdere keer geflitst geweest en nooit iets van gehoord, maar ...
... er komt blijkbaar veranderingen aan nl een centrale database voor (alle ?) europese landen. Die zou in de volgende maanden moeten actief worden (iemand meer info ?) dus vanaf dan ... zullen mijn (veel) overtochten dwars Frankrijk meer stresserend worden, denk ik.
Ik ben aan het overwegen als ik zo een Coyote-systeem zou kopen.
Moto-Pyrénées
On-road en Off-road in de Pyreneeën
http://www.moto-pyrenees.com/nl

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
.
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Ik dacht dat ze in Duitsland van "voren" fllitsen, daar zit geen kenteken, dus geen probleem denk ik.

Of doen ze het tegenwoordig van achteren :lol:
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Als er bij mijn post een brief zit, die in een taal is opgesteld die ik niet machtig ben dan, gaat die onmiddelijk bij het oud papier :bsspam:
Houdoe
Jij zal dan waarschijnlijk niet veel brieven hoeven te lezen... :lol:

On topic. Overtredingen opgelopen in Nederland en Duitsland leiden meestal tot een briefje in je bus. Je talenkennis, of het gebrek eraan, is geen verzachtende omstandigheid.

Ik heb het eens gewaagd om een parkeerboete in Engeland (30 GBP), uitgeschreven door privé parkeerwachters, niet te betalen en dat heeft verder geen gevolgen gehad. Nogal durven hé ?
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
poestexas

Bericht door poestexas »

ben met de auto al 2X geflitst in Duitsland. Proces kwam toe op het werk met een prachtige foto van mezelf erbij. Dus ik was wel degelijk langs voren geflitst. En de foto was zo duidelijk dat ge er niet moest over zeveren wie de chauffeur wel was.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

CeesBmw schreef:Of doen ze het tegenwoordig van achteren :lol:
Meer en meer :-?

pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb een half jaar geleden op de Duitse snelweg eens iets voor gehad met een Duitse chauffeur die blijkbaar niet tevreden was over mijn rijstijl en dan vanuit de auto maar de politie belde.
Ik wou van de rechter rijstrook links invoegen maar meneer den Duits deed de deur dicht en biebiep zat bijna tegen zijne auto. meneer vond het dan nog nodig met vreemde gebaren zijn ongenoegen kenbaar te maken. Ik ben hem een tijdje gevolgd tot ik de kans kreeg hem voorbij te steken en toen ben ik per ongelijk nogal bruusk op mijne rem gaan staan. diene Duits zag zo lijkbleek dat hem van koleire de snelwegpolitie heeft gebeld. Hij heeft blijkbaar mijn nummerplaat doorgegeven met zijn verklaring van de feiten. Ik heb nadien een brief gekregen van een staatsanwaltschaft (geen Politie) met nen heleboel blablabla in het Duits, die dus nu al gerecycleerd is tot WC-papier :mrgreen:
Ik ben eens benieuwd of ik er nog iets van ga horen of zien :roll:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
jakke

Bericht door jakke »

Gij zijt al meer een "terrorist" dan een "toerist" :lol: :lol: !!
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

pvde schreef:meneer den Duits deed de deur dicht
Ja, dat doet meneer den Duits nogal graag - deuren dicht doen. Zij zijn ook niet bepaald de joviaalste weggebruikers. Vooral niet in eigen land t.o.v. vreemdelingen en ook al niet t.o.v. motards. Jammer maar helaas :-?

jakke

Bericht door jakke »

WimLT schreef:
pvde schreef:meneer den Duits deed de deur dicht
Ja, dat doet meneer den Duits nogal graag - deuren dicht doen. Zij zijn ook niet bepaald de joviaalste weggebruikers. Vooral niet in eigen land t.o.v. vreemdelingen en ook al niet t.o.v. motards. Jammer maar helaas :-?
En vooral die met een BMW!! Ook hier in België! :-(
Afbeelding
Plaats reactie