Uitschakelen van geluid flitspaal-meldingen.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

J
Contacteer:

Re: Uitschakelen van geluid flitspaal-meldingen.

Bericht door J »

ja ik geloof dat je het voor een 2720 apart kon kopen zo'n TMC signalen, en dat in combinatie met de waarschuwingstonen. Het is wel al lang geleden dat ik hem kocht en dito uitleg kreeg.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Bob

Bericht door Bob »

Kmax schreef:Da marcheert niet :!: :!: Dat staat bij mij al vanaf dag 1 op en toch blijft de Zumo continu die ping signalen doorgeven :thumbdown: :thumbdown:
Idem hier. Da's het eerste dat ik geprobeerd heb destijds, evenwel tevergeefs.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Bob schreef:
Kmax schreef:Da marcheert niet :!: :!: Dat staat bij mij al vanaf dag 1 op en toch blijft de Zumo continu die ping signalen doorgeven :thumbdown: :thumbdown:
Idem hier. Da's het eerste dat ik geprobeerd heb destijds, evenwel tevergeefs.
Dan is er nog een oplossing,
de drastische manier,
ge neme een voorhamer
leg uw Zumo 500 op een vlakke ondergrond
een welgerichte tik van de hamer juist in het midden van uw scherm
gegarandeerd resultaat

succes :lol: :lol: :lol:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

YEP :-P Geef die mannen al eens wat extra features in hun gps. Zet er niet alleen de flitspalen in, maar hang er ook een "ping" aan om ze zeker op tijd wakker te maken en zo een flinke boete te vermijden. Weer niet goed. Betalen ze nog liever boetes :roll:

LUXEPROBLEEM: eerst betalen om die flitspalen te kunnen downloaden, dan de "ping" afzetten en daardoor dan evengoed terug de boetes betalen. 't Zijn slechte tijden zeggen ze dan :pig: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

gisteren in Dendermonde heeft het lokaal bestuur mij gefotografeerd onder een welbepaalde hellingshoek in een klein straatje waar je begot ik weet niet hoeveel mocht. :-x :-x :-?

De flits was zo hevig dat ik ff een vlek in mijn ogen zag. Ik hoopte nog dat ik vooraan geflitst was, maar het was de reflectie in mijn spiegel.

't Zal weer in orde zijn. Hoop maar dat het geen zone 30 was.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
GSMax

Bericht door GSMax »

J schreef:gisteren in Dendermonde heeft het lokaal bestuur mij gefotografeerd onder een welbepaalde hellingshoek in een klein straatje waar je begot ik weet niet hoeveel mocht. :-x :-x :-?

De flits was zo hevig dat ik ff een vlek in mijn ogen zag. Ik hoopte nog dat ik vooraan geflitst was, maar het was de reflectie in mijn spiegel.

't Zal weer in orde zijn. Hoop maar dat het geen zone 30 was.

J
Ikke gisteren ook nog boete gekregen toen ik terugkwam van RAD in Willebroek - 52 waar ik maar 50 mocht. Dank u wel :!: Mijn respect voor diegenen die het flitsbeleid uitgestippeld hebben is alleen maar gegroeid...... :twisted:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

De flitspalen zélf uitschakelen is veel misschien nog veel makkelijker én vooral zelfs niet strafbaar :idea: Als we nu allemaal van den dichtst bijzijnde de stroom gewoon gaan afzetten, hebben we geen meldingen meer van doen en ook geen "PING" meer :clown:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Ik heb even de proef op de som genomen.
Ik heb eerst een leeg mp3 bestand gemaakt. ( stilte.mp3 )
Ik heb de map gezocht op de harde schijf van mijn pc waar mijn POI bestanden zitten.
Ik heb in die map de map " flitspalen" geopend.
Ik heb bij het bestand " bnl_flitpalen_70.csv" het bestand " stilte.mp3 " geplaatst.
Ik heb de naam van " stilte.mp3 " in bnl_flitspalen_70.mp3 veranderd.
Ik heb de zumo aan de pc gekoppeld en heb het programma poiLoader.exe uitgevoerd.

Dan de auto in en op weg naar flitspalen. :-)
De resultaten:
hier kort bij huis hebben ze verleden jaar een flitspaal 70 geplaatst. :-? De tekeningetjes van 70 verschijnen op het scherm van de zumo.
( de muziek opgezet ) en bij het binnenrijden van de zone hoor ik een zeer korte onderbreking van de muziek ( fractie van een seconde ) maar geen "ploing".
Hop naar de volgende flitspaal: ( eentje van 90 ) Ik rij 100 en de zumo ploingt erop los.
Maar dan ... naar de volgende flitspaal. Dit keer een 70 exemplaar. En de zumo begint te ploingen.
Ra ra ra. :?: Mijn vermoeden:
in de zumo zitten standaard een aantal flitspalen, ik vermoed dat via de poiLoader de flitspalen er bij worden gezet en hij dus alleen niet "ploingt" bij nieuwe flitspalen.
De eerste flitspaal stond er nog niet toen ik Jacqueline ( zumo ) kocht. Ik vermoed dus dat een aantal flitspalen er dubbel inzitten.
Hier zitten zeker mensen die weten hoe dat juist zit ......... en misschien ook weten hoe je de "standaardflitspalen" moet verwijderen.......
jakke

Bericht door jakke »

Besluit!!
Bij de Zumo 550 kan de geluidswaarschuwing (pling of plong) niet uitgeschakeld worden zodat enkel de zichtbare flitspaalwaarschuwing actief blijft! De twee zullen steeds samen in- of uitgeschakeld moeten worden.

Tot iemand het tegendeel kan bewijzen! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
props-n-blades

Bericht door props-n-blades »

Ik had dus toch gelijk ...
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
jakke

Bericht door jakke »

props-n-blades schreef:Ik had dus toch gelijk ...
Yep!! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie