Smartphone

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSrijder
Contacteer:

Smartphone

Bericht door GSrijder »

Omdat de gsm stilaan zijn beste tijd gehad heeft denk ik er aan om deze te vervangen door een smartphone. Voor de leken: een toestel dat op een eigen softwareplatform draait waar je kan mee bellen, op internet gaan, ingebouwd fototoestel en meestal ook nog een gps ontvanger. Ik zoek in een prijsklasse die zeker de 300€ niet overschrijdt. Liefst nog een pak lager. Wifi aansluiting is een vereiste.

Nu ben ik al 2 dagen reviews en prijsvergelijkingen aan het bekijken en ik twijfel enorm, enerzijds is er de LG KM900Arena het welke heel veelzijdig is en enorm veel mogelijkheden biedt, een ingeboude 5 Mpix camera met ledflits heeft. Krijgt enorm goede kritiek op de batterij na, zou bijna dagelijks moeten opladen.
Afbeelding

Anderzijds de Nokia 5800Xpress. Wordt ook goed bevonden, de camera is iets minder en het design nogal smal en dik.
Afbeelding

Bovengenoemde toestellen zijn volledig touchscreen.

Dan is er nog de Nokia E71
Afbeelding

en zijn tegenhander de Samsung Omnia pro 7330 dewelke enorm goei kritieken heeft.
Afbeelding

Beide toestellen hebben een vol azerty/qwerty toetsenbord.

Mijn vraag: wie heeft er een smartphone, is full touchscreen handig?
Zijn deze toestellen niet te onhandig om op zak te hebben? Mijn huidige gsm steekt altijd in mijn broekzak.

Gebruiken jullie al deze mogelijkheden?

Ik overweeg dit omdat het makkelijk is, je hebt altijd een fototoestel bij hand dewelke toch redelijk goed van kwaliteit is om tijdens een motorritje een fototje te trekken zonder een extra fototoestel bij te hebben. De wifi mogelijkheid om evt in het buitenland de mails eens te checken. De GPS ontvanger, altijd handig als je in een grote stad kuiert en je bent het noorden even kwijt :-)
En ja, je kan er mee bellen :lol:

Graag jullie bevindingen.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
pzbiker

Re: Smartphone

Bericht door pzbiker »

Bovengenoemde toestellen zijn volledig touchscreen.

Een collega van mij heeft een LG met touchscreen gehad, al na een jaar werkte het touchscreen niet meer en inderdaad, hij moest hem bijna dagelijks opladen.
Afbeelding
Wulf

Bericht door Wulf »

Er is eigenlijk maar één smart"i"phone, duur...ja, maar dan ook erg handig in gebruik net als alles van Apple.
De mijne is 2 jaar oud werkt nog perfect en heeft meer mogelijkheden dan de nieuwste van de concurrentie.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Wel, ik heb de laatsten tijd ook aan zoiets gedacht.

Nu, een vereiste waar ik niet wil van afwijken is dat, indien je op 't internet gaat, er alles identiek moet uitzien als op de normale pc. Zoiets hebben bv. de iPod Touch, en de iPhone.
Zonder deze mogelijkheid interesseert me die functie zelfs niet, heb 't indertijd al is getest met een PDA, en ik krijg er de boebelen van als een bepaalde pagina er helemaal anders uitziet, gewoon omdat het toestel er z'n eigen interpretatie aangeeft.

Die iPhone is dan weer minstens +500€, serieus boven je vastgestelde budget.

Ook zijn er enkele maanden/weken geleden negatieve berichten geweest inzake de iPhone, dat hij bij 't minste vocht (gewoon zweten en in je broekzak steken was al voldoende) zou kapot gaan, en Apple verklaart dan doodleuk dat 't onjuist gebruik van uwentwege is, byebye garantie.

Ook nog zoiets, m'n huidige gsm (Samsung SGH-G600) heb ik indertijd speciaal gekocht omdat 't zowat het enige toestel was met een 5Mp camera, en desondanks ben ik absoluut niet te spreken over de kwaliteit v.d foto's. Het aantal Mp's is niet representatief voor de kwaliteit v.d lens. Buiten, in 't zonneke lukt 't aardig om een redelijke foto te schieten, maar binnenshuis is 't gewoon te triest voor woorden. Geen scherpte, geen deftige kleuren, gewoon een wazige troep.

Staar je dus niet blind op die Mp's, ik zou eerder kijken naar de reviews op 't net inzake fotokwaliteit.

Soit, ik ben benieuwd naar wat je keuze uiteindelijk zal worden :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Mijn huidig toestelleke is een Samsung SGH900, heel goed maar ik heb de software eens geflasht toen ik problemen had met de Zumo660 opaanraden van garmin en het fototoestel doet het sindsdien niet meer. Nadeel van de Samsung ( huidig toestel ) bellen en trillen gebeurt niet tegelijkertijd en de sms toontjes zijn te stil.

Die van Nokia draaien op het Symbian platform, heb ik toch wel op een torrent site Garmin software gevonden zeker speciaal ontwikkelt voor mobiele telefoons die op dat platform draaien. Niet dat ik ga downloaden want dat mag niet hé, het is gewoon een vaststelling :mrgreen:

Volgens een bepaalde review is de Nokia 5800 een pak beter dan de Apple en hebben de meeste zelfs goedkopere toestellen meer mogelijkheden dan de iphones. Sorry maar voor mij zijn er onder de Iphone bezitters een pak merksnobs, misschien zoals onder de BMW rijders :mrgreen:

Hierbij een samenvatting: 20 redenen waarom de Nokia beter is dan de Apple.
1. Afmetingen
De iPhone is groter en ligt dus iets minder makkelijk in de hand.

2.Gewicht
De iPhone is 24 gram zwaarder dan de Nokia (133 vs 109 gram)

3. Scherm resolutie
De iPhone heeft een groter scherm (3.5 vs. 3.2 inch) maar de 5800 heeft een grotere resolutie: 640 x 360 vs. 480 x 320.

4.Geheugen
Beide toestellen hebben maximaal 16GB geheugen maar bij de 5800 kun je dit geheugen zelf uitwisselen (microSD)

5. Input methodes
De iPhone is alleen met je vinger te bedienen. De Nokia 5800 kun je ook met een stylus en het meegeleverde Plectrum (feitelijk ook een stylus) bedienen. Bovendien heeft de 5800 handschriftherkenning.

6. Opties
De iPhone moet het doen zonder functies zoals copy-and-paste, support voor externe ringtones en de mogelijkheid om email attachments op te slaan. Functies die de 5800 wel allemaal aan boord heeft.

7.Kleuren
De iPhone is er alleen in zwart of wit, de Nokia 5800 is verkrijgbaar in Rood, Blauw en Zwart. Mwah, deze reden vind ik wat vergezocht.

8. Accu
Het moge duidelijk zijn dat de verwisselbare accu die de iPhone moet ontberen een duidelijk nadeel is, niet aleen ten opzichte van de Nokia 5800 natuurlijk. Het uithoudingsvermogen (fabrieks opgave) van de iPhone accu is ook minder 5 uur spreektijd / 300 uur stand-by vs. 8.8 uur spreektijd / 406 uur stand-by.

9. Camera
De Nokia heeft een 3.2 megapixel camera met Carl Zeiss lens versus de 2 megapixel camera van de iPhone. De Nokia heeft ook nog een video-call (VGA) camera aan de voorzijde.

10. Video-bellen
Kan wel met de Nokia 5800 maar is (standaard) niet mogelijk met de iPhone.

11. Video opname
Idem, alleen mogelijk met de Nokia

12. Muziek dienst
iTunes is een betaalde service voor de iPhone. De Nokia 5800 kan gekocht worden met één jaar gratis muziekdownloads (Comes With Music). Mmmh, dit is natuurlijk relatief want de Comes With Music service wordt wel degelijk betaald door de klant (aanschafprijs toestel bijvoorbeeld).

13. Voice Dialing
Wel mogelijk op de Nokia, niet op de iPhone

14. Voice Recording
Idem als 13.

15. Web Browsing
Nokia maakt gebruik van een Webkit based browser met support voor Flash. De iPhone moet het doen met Safari en geen flash support.

16. FM Radio
Wel beschikbaar op de Nokia, niet op de iPhone.

17. Bluetooth
De iPhone heeft geen Stereo Bluetooth support. De Nokia 5800 heeft dat wel.

18. Berichten
De iPhone kan geen MMS berichten versturen

19. Prijs
De Nokia 5800 is simlock vrij als los toestel te koop voor rond de 330 Euro. De iPhone is niet overal simlock vrij te koop en kost dan tussen de 450 en 700 Euro (plusminus).

20. Ervaring
Nokia heeft véél meer ervaring met het maken van mobiele telefoons dan Apple en is groter (ca. 38% marktaandeel). Daarom zou Nokia beter zijn.
p@rick

Bericht door p@rick »

Heb destijds lang getwijfeld tussen iPhone en Nokia 5800, uiteindelijk voor de 5800 gekozen en daar nog geen spijt van gehad. Ben eigenlijk nog 't meest kontent dat ik geen honderden euro's méér heb uitgegeven voor 'n toestel dat er misschien (nee, heel zeker) beter uitziet dan de Nokia, maar dat - voor mij althans - niet méér mogelijkheden biedt. Akkoord dat er voor de iPhone honderden, duizenden applicatietjes werden ontwikkeld en dat dit ook op alle mogelijke manieren zo wordt verkondigt, maar dit is ook zo voor de Nokia, alleen zijn ze daar veel meer bescheiden. En eerlijk gezegd, hoeveel van die applicaties zijn echt nuttig en worden als dusdanig frequent gebruikt...
En als ik heel eerlijk mag zijn : als ik vandaag de dag een nieuwe gsm zou kopen, 't zou wellicht terug een "gewoon" modelletje zijn, in hoeverre dat die nog bestaan natuurlijk. Voor 'n goeie foto neem ik nog altijd m'n fototoestel mee. Voor navigatie heb ik mijn Zumo, en om 'n beetje vlot te internetten op locatie heb ik mij vandaag een mini-laptopje gekocht. En bellen en 'n sms sturen gaat nog altijd 't makkelijkst met 'n Nokiaatje van 40 euro. Akkoord dat ik daardoor een paar extra laders moet meenemen als ik voor langer dan 'n dag op pad ben, maar dat neem ik 'r graag bij, heb plaats genoeg in de drie koffers + tanktas van de RT.
Voor alle duidelijkheid : ik heb geen aandelen van Nokia, en heb evenmin iets tegen Apple...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

GSrijder schreef:Hierbij een samenvatting: 20 redenen waarom de Nokia beter is dan de Apple.
16. FM Radio
Ben je zeker dat daar geen App voor bestaat? :?:
GSrijder schreef: 20. Ervaring
Nokia heeft véél meer ervaring met het maken van mobiele telefoons dan Apple en is groter (ca. 38% marktaandeel). Daarom zou Nokia beter zijn.
Nokia is inderdaad groter, maar de reputatie van Nokia in smartphones is veel minder dan die van Apple. Een vriend die in die sector werkt, zei dat hij15 jaar een grote fan was van Nokia maar dat hij nu eerlijk moet toegeven dat Apple met de iPhone de concurrentie - incl. Nokia - een grote stap vóór is. For what it's worth...
R1200R
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

ik gebruik al geruime tijd Smartphones voor beroepsgebruik.
Agenda , mails , Excell en Word toepassingen
Na een Nokia Communicator , een HP 6515 , gebruik ik nu een HTC tot volledige tevredenheid.
Draait op Windows mobile en perfecte synchroniatie met Outlook .
batterij levensduur varieert van 2 tot 3dagen afhankelijk van gebruik uiteraard.
De camerafunctie is bij alle Smarts een pover beestje ,meestal alleen geschikt voor een memo fotoke voor een verslag.
Rakthi

Bericht door Rakthi »

...
Laatst gewijzigd door Rakthi op 12 jan 2020, 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

@ P@trick: ge hebt mss wel gelijk. Ik heb een heel goed fototoestel, bezit een Zumo en een gewone gsm is iets compacter.

Ik denk dat ik het nog even in beraad houd, als je wat reviews bekijkt en de pro's en contra's leest dan weet je het op den duur ook niet meer. Momenteel zou de Nokia 5800 uit de bus komen. Ik zal het wel zien als de gsm het begeeft.
Domi

Bericht door Domi »

Weet ge, ik had voor mijn nieuwjaar zo een complexe telefoon gekregen, zo één zonder draad,GSM genaamd.
Ge kon er ook liekes mee afspelen, MP3 noemen ze dat, ook kon je er radio mee spelen, en fotoke's terkken, sms'kes mee sturen en.....bellen, wel da laatste vond ik wel intressant, want waarvoor dient nen telefon nu anders, dan voor te bellen hé, mobiel of vast.
Awel, voor liekes te spelen heb ik thuis ne radio, in mijnen auto ook zelfs, heb nog ne"portatif" voor in den hof, met cassetekes, binnen geen cassetekes maar CD's, op mijne lap top heb ik ook al liekes staan,heb ik op zo'n klein bakske gezet, voor wanneer ik alleen ga lopen, MP3 noemen ze dat, en op de vaste PC ook,en dan heb ik ook nog een pick up, met LP's , 45 toeren singelkes, dus muziek genoeg zeker alhoewel dat ik nog nooit geen bandopnemer heb gehad, fotokes trek ik met mijne kodak, heb een analoog en digitaal toestel, dia's nen projecteur, en veel schoon fotoalbums van vroeger, staan er zelfs nog in met mijn éérste comunie, en op die computers staan dan ook weer nen hoop foto's, dus genoeg te bezien.
Nu die sms'en da vind ik maar nix, de jeugd leert er schabouwelijk mee typen, en mijn vingers zijn er te groot voor om die knoppekes te vinden, ook ben ik er enorm traag in, uitkappen in een stuk arduin gaat sneller.
Nu heb ik die"niewerwetse"gsm aan één van m'n kinderen gegeven, was me allemaal te complex, en heb nog steeds men oude trouwe Nokia, van nu zeker meer dan 8 jaar oud, duidelijk toestel, en na m'n 3 de batterij voldoet hij als de beste, alhoewel de telefoonwinkel me steeds een nieuwe wil aanpraten, ik hap niet, marsjeert goed, dus waarom zou ik!
Ten éérste, ik kan er mee bellen, en daarvoor dient een telefoon, een deurbel is toch ook geen snelkookpan.
Wil hier enkel maar mee aankaarten, laat niet met Uw kloten spelen, ze proberen elke week wel iets nieuws op de markt te brengen, waarbij het doel zijn functie totaal voorbijholt, en ze enkel maar proberen geld uit je zakken te lutsen.
Voor al diegenen die daar gretig op inspelen, alle suc6 hoor, ikke niet, ten éérste heb ik daar geen centen voor, ten tweede vind ik al die mensen die met hun "gadgets" zich proberen te profileren als geslaagde zakenmensen, of goed boerende burgers dat ze zich hopeloos belachelijk maken, mensen, koop 1 keer per jaar is geen nieuw GSM toestel, en stort bijvoorbeeld dit bedrag ééns aan een goed doel, zoals Klini Clowns, Haiti, Kom op tegen kanker of whatever, ge zult er u beter bij voelen dan dat kortstondig"feel good" gevoel dat je hebt met je nieuw speeltje.

Is niet om iemand hiermee tegen de schenen te stampen, maar soms heb ik zo van die overpeinzingen.......

Mvg,

Frank
Een held is iemand die domme dingen doet met een goede afloop.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

@ Frank,

soms zijn er mensen (zoals ik ) die op proffessioneel vlak met zodanig veel dingen tegelijk moeten bezig zijn , dat je amper buiten die moderne hulpmiddelen kan.
Ze verlichten voor een groot deel ons werk in een alsmaar sneller evoluerende en veeleisender maatschappij . En op dat vlak is stilstaan = achteruitgaan.

:wink:
Domi

Bericht door Domi »

Jo De Paepe schreef:@ Frank,

soms zijn er mensen (zoals ik ) die op proffessioneel vlak met zodanig veel dingen tegelijk moeten bezig zijn , dat je amper buiten die moderne hulpmiddelen kan.
Ze verlichten voor een groot deel ons werk in een alsmaar sneller evoluerende en veeleisender maatschappij . En op dat vlak is stilstaan = achteruitgaan.

:wink:
Weet ik wel, en hopelijk komen er in de toekomst nog betere toestellen om mensen die dit beroepshalve nodig hebben hun leven te vergemakkelijken, maar ik ben een nostalgicus, kan bewonderend staan kijken naar oude spullen, en ze ook nog gebruiken ook( ge moest s'avonds zonder TV ééns mee aan m'n open haard komen zitten, met een goed verhaal en een goede trappist), ben een beetje met ouder worden naar de"back to basic" en "less is more" mentaliteit overgestapt, en ben er gelukkiger door geworden, tenslotte kan er niets materialistisch geestelijke armoede compenseren.

Groetjes,

Frank
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Domi schreef:Weet ge, ik had voor mijn nieuwjaar zo een complexe telefoon gekregen, zo één zonder draad,GSM genaamd.
Ge kon er ook liekes mee afspelen, MP3 noemen ze dat, ook kon je er radio mee spelen, en fotoke's terkken, sms'kes mee sturen en.....bellen, wel da laatste vond ik wel intressant, want waarvoor dient nen telefon nu anders, dan voor te bellen hé, mobiel of vast.
Awel, voor liekes te spelen heb ik thuis ne radio, in mijnen auto ook zelfs, heb nog ne"portatif" voor in den hof, met cassetekes, binnen geen cassetekes maar CD's, op mijne lap top heb ik ook al liekes staan,heb ik op zo'n klein bakske gezet, voor wanneer ik alleen ga lopen, MP3 noemen ze dat, en op de vaste PC ook,en dan heb ik ook nog een pick up, met LP's , 45 toeren singelkes, dus muziek genoeg zeker alhoewel dat ik nog nooit geen bandopnemer heb gehad, fotokes trek ik met mijne kodak, heb een analoog en digitaal toestel, dia's nen projecteur, en veel schoon fotoalbums van vroeger, staan er zelfs nog in met mijn éérste comunie, en op die computers staan dan ook weer nen hoop foto's, dus genoeg te bezien.
Nu die sms'en da vind ik maar nix, de jeugd leert er schabouwelijk mee typen, en mijn vingers zijn er te groot voor om die knoppekes te vinden, ook ben ik er enorm traag in, uitkappen in een stuk arduin gaat sneller.
Nu heb ik die"niewerwetse"gsm aan één van m'n kinderen gegeven, was me allemaal te complex, en heb nog steeds men oude trouwe Nokia, van nu zeker meer dan 8 jaar oud, duidelijk toestel, en na m'n 3 de batterij voldoet hij als de beste, alhoewel de telefoonwinkel me steeds een nieuwe wil aanpraten, ik hap niet, marsjeert goed, dus waarom zou ik!
Ten éérste, ik kan er mee bellen, en daarvoor dient een telefoon, een deurbel is toch ook geen snelkookpan.
Wil hier enkel maar mee aankaarten, laat niet met Uw kloten spelen, ze proberen elke week wel iets nieuws op de markt te brengen, waarbij het doel zijn functie totaal voorbijholt, en ze enkel maar proberen geld uit je zakken te lutsen.
Voor al diegenen die daar gretig op inspelen, alle suc6 hoor, ikke niet, ten éérste heb ik daar geen centen voor, ten tweede vind ik al die mensen die met hun "gadgets" zich proberen te profileren als geslaagde zakenmensen, of goed boerende burgers dat ze zich hopeloos belachelijk maken, mensen, koop 1 keer per jaar is geen nieuw GSM toestel, en stort bijvoorbeeld dit bedrag ééns aan een goed doel, zoals Klini Clowns, Haiti, Kom op tegen kanker of whatever, ge zult er u beter bij voelen dan dat kortstondig"feel good" gevoel dat je hebt met je nieuw speeltje.

Is niet om iemand hiermee tegen de schenen te stampen, maar soms heb ik zo van die overpeinzingen.......

Mvg,

Frank
Groot gelijk Frank;
En eigenlijk heb ik medelijden met mensen die de slaaf zijn van hun smartphone, gsm en mails. Deze mensen draaien mee in de mallemolen van altijd maar sneller, altijd maar meer en altijd maar groter. Ik denk er net zo over als jij.
Hoe ouder ik word hoe meer ik de huidige mentaliteit beu ben. Mensen die niets anders doen dan werken om dan op hun 55e totaal uitgeblust te zijn. Ocharme Mij zal het niet overkomen. Ik werk maar 4/5 en heb ook alles wat ik nodig heb.
En vooral, ik heb tijd. Tijd om te beseffen dat ik leef om te genieten en niet om te werken en constant beschikbaar te zijn.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ben Apple aanhanger maar die keuze maakte ik vorig jaar toch ook vanwege de prijs. En na twee maanden het ding terug buitengesmeten. Ik en een pda of een smartphone is geen echt huwelijk. Ik haat de ongemakken. Denkelijk omdat ik zoveel liever op een netbook werk. Dus combineer ik die met een simple gsm. Want op zo'n klein ding is internet en email toch steeds een soort pijniging. Eveneens de navigatie. Zou eigenlijk de nuviphone eens moeten uittesten....
p@rick schreef:Heb destijds lang getwijfeld tussen iPhone en Nokia 5800, uiteindelijk voor de 5800 gekozen
Domi

Bericht door Domi »

Flat Twin Power schreef:
Domi schreef:Weet ge, ik had voor mijn nieuwjaar zo een complexe telefoon gekregen, zo één zonder draad,GSM genaamd.

Mvg,

Frank
Groot gelijk Frank;
En eigenlijk heb ik medelijden met mensen die de slaaf zijn van hun smartphone, gsm en mails. Deze mensen draaien mee in de mallemolen van altijd maar sneller, altijd maar meer en altijd maar groter. Ik denk er net zo over als jij.
Hoe ouder ik word hoe meer ik de huidige mentaliteit beu ben. Mensen die niets anders doen dan werken om dan op hun 55e totaal uitgeblust te zijn. Ocharme Mij zal het niet overkomen. Ik werk maar 4/5 en heb ook alles wat ik nodig heb.
En vooral, ik heb tijd. Tijd om te beseffen dat ik leef om te genieten en niet om te werken en constant beschikbaar te zijn.

Yep,

Ofwel zijn mensen zoals wij een uitstervend ras, ofwel (en ik hoop dat) volgen er met de tijd meer en meer mensen onze manier van leven, en komen ze tot besef, wat jij zo treffend formuleerde"tijd om te beseffen dat ik leef om te genieten en niet om te werken en constant beschikbaar te zijn"
Ik heb 20 jaar geleden al"foert" gezegd en uit die mallemolen gesprongen, werkte in de pharmaseutische sector, in de kwaliteitscontrole, in vol continu ploegensysteem, en verdiende "dik" mijnen boterham, maar ongelukkig man, met elke 4 jaar nen nieuwe moto, en auto en wat weet ik nog allemaal.
Van de ene op de andere dag mijn ontslag gegeven, en bijna voor de helft van men toendertijd loon gaan werken in de sociale sector, waar ik nu nog steeds werk als opvoeder, en al 20 jaar al fluitend met men fiets naar het werk ga, wel ik heb nu ook alles(wat ik wil), en in 2020 rij ik waarschijnlijk ook met een nieuwe R1200GS/A van bouwjaar 2010 :wink:

't Is maar hoe dat ge tegenover het leven staat.

Mvg,

Frank
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

EIgenlijk feitelijk zijn zulke dingen goed voor mensen die het nodig hebben voor hun job of de snobs.

Ik ben er ook van aan het afstappen, als je natuurlijk de filmkes op youtube bekijkt dan is dat wel de moeite.

Even realistisch gedacht: ik gebruik de GPS 90% van de tijd op de moto, zelden in de auto dus die voorwaarde valt al weg.

Internetten op verplaatsing: eigenlijk nog geen behoefte toe gehad.

Fototoestel: is wel makkelijk eentje ingebouwd in een gsm, heb het al meegemaakt bij een ongeluk,je kan direct de situatie fotograferen en dan moet de tegenpartij achteraf met geen andere feiten voor de dag komen.

Ach we zien wel als de huidige gsm er de brui aan geeft. Sms gebruik ik vrij veel.
PGS

Bericht door PGS »

Ben sinds enkele maanden bezitter van de Nokia 5800 en ik heb me dat nog niet beklaagd. Het is een schitterent toestel dat zowel mp3 en 4 afspeelt, voorzien is van Wifi (welke zeer goed werkt), bluetooth, fototoestel (goed bij daglicht, in duister iets minder) enz enz. Waar ik het meest tevreden van ben is echter de gps. Sinds kort zijn namelijk alle kaarten gratis te downloaden van België tot Vs enz via de Nokia site.
Het gemakkelijkste vind ik dat je niet steeds moet 'sleuren' met allerlei toestellen en laders wanneer je bvb op reis gaat, maar dat alles in 1 toestel zit en dat voor een kleine prijs.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Na meerdere HTC's te hebben gehad, draaien we nu sinds maanden op Blackberry.
Interessant, en erg snel, hetgeen ik aan de HTC's verweet.
Compressie van bestanden en mails, nooit ergens anders gezien.
Niet goedkoop, maar goedkoper dan de iPhone van Apple.
iPhone is de enige andere oplossing voor ons zakelijk gebruik, alleen weiger ik het dubbele te betalen dan in USA, omdat alles via één kanaal wordt binnengetrokken en de invoerder en co steenrijk maakt.

En ja, touchscreen is niet mijn ding (te dikke vingers) :oops:

Soit, my 2 cents
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Ik heb een HTC Touch Cruise gehad, en dat was leuk.

En toen kocht ik een Iphone en deed ik dingen die ik nooit deed op de HTC omdat deze te traag was...

De HTC-ers en BlackBerry-gebruikers die ik ken gebruiken het ding vrij gelimiteerd (hier en daar een mailtje lezen of hun agenda checken, maar voor de rest maar matig tevreden naar de andere mogelijkheden) en dat is heel anders op een Iphone. Mijn vrouwtje moest ook niks hebben van smartphones (bellen is genoeg!) maar toen ik haar de Iphone uitleende als ze borstvoeding gaf aan onze kersverse dochter, was ze toch blij dat ze met één hand wat leesmateriaal kon opzoeken, wat op het internet surfen en emails lezen en beantwoorden... Zover zelfs dat de dochter na 10 maanden nog altijd borstvoeding krijgt :).
J
Contacteer:

Bericht door J »

GSrijder schreef: Hierbij een samenvatting: 20 redenen waarom de Nokia beter is dan de Apple.
1. Afmetingen
De iPhone is groter en ligt dus iets minder makkelijk in de hand.

ligt juist makkelijker in de hand

2.Gewicht
De iPhone is 24 gram zwaarder dan de Nokia (133 vs 109 gram)

3. Scherm resolutie
De iPhone heeft een groter scherm (3.5 vs. 3.2 inch) maar de 5800 heeft een grotere resolutie: 640 x 360 vs. 480 x 320.

oude Iphone

4.Geheugen
Beide toestellen hebben maximaal 16GB geheugen maar bij de 5800 kun je dit geheugen zelf uitwisselen (microSD)

ik heb er hier 32Gb

5. Input methodes
De iPhone is alleen met je vinger te bedienen. De Nokia 5800 kun je ook met een stylus en het meegeleverde Plectrum (feitelijk ook een stylus) bedienen. Bovendien heeft de 5800 handschriftherkenning.

heb dat gehad van Nokia handschrift herkenning, veeeeel succes

6. Opties
De iPhone moet het doen zonder functies zoals copy-and-paste, support voor externe ringtones en de mogelijkheid om email attachments op te slaan. Functies die de 5800 wel allemaal aan boord heeft.

terug naar school en uw werk opnieuw maken, copy past, cut past en gans de santenboetiek kan ik ook met mijn IPhone, goe informeren he. Het boekske waar dat ge dat gelezen hebt lag zeker bij het oud papier

7.Kleuren
De iPhone is er alleen in zwart of wit, de Nokia 5800 is verkrijgbaar in Rood, Blauw en Zwart. Mwah, deze reden vind ik wat vergezocht.

zeker ver gezocht maar zo ben je nu eenmaal

8. Accu
Het moge duidelijk zijn dat de verwisselbare accu die de iPhone moet ontberen een duidelijk nadeel is, niet aleen ten opzichte van de Nokia 5800 natuurlijk. Het uithoudingsvermogen (fabrieks opgave) van de iPhone accu is ook minder 5 uur spreektijd / 300 uur stand-by vs. 8.8 uur spreektijd / 406 uur stand-by.

Volgens mij was dat de Iphone toen hij net uitkwam. Ik laad hem 1x om de vier dagen, wat wel niet alles zegt, maar het is maar een richting

9. Camera
De Nokia heeft een 3.2 megapixel camera met Carl Zeiss lens versus de 2 megapixel camera van de iPhone. De Nokia heeft ook nog een video-call (VGA) camera aan de voorzijde.

Mijn Iphone 7mgapixel en echt mooie foto's niet zoals op mijn Nokia waar je precies lijkenhuisfoto's neemt, alles grijs en zeer onduidelijk

10. Video-bellen
Kan wel met de Nokia 5800 maar is (standaard) niet mogelijk met de iPhone.

ja en dat heb je nu alle dagen nodig zé. heb het allemaal gehad op mijn verschillende Nokia Smartphones en nooit gebruikt omdat ik de enige was die het had, daar sta je dan

11. Video opname
Idem, alleen mogelijk met de Nokia

terug naar school en uw werk opnieuw maken, ik zal u eens filmen als je aan het rijden bent en op youtube zetten, miss kom je dan achteraf in één of andere komische reeks van bloopers

12. Muziek dienst
iTunes is een betaalde service voor de iPhone. De Nokia 5800 kan gekocht worden met één jaar gratis muziekdownloads (Comes With Music). Mmmh, dit is natuurlijk relatief want de Comes With Music service wordt wel degelijk betaald door de klant (aanschafprijs toestel bijvoorbeeld).

:roll: no comment, anders mag je hier mijn 145GB aan muziek wel eens lenen

13. Voice Dialing
Wel mogelijk op de Nokia, niet op de iPhone

Zeg manneke doe eens normaal jong, en informeer u eens deftig. Op den TV van mijn grootmoeder zat ook geen afstandbediening

14. Voice Recording
Idem als 13.

IDEM: Zeg manneke doe eens normaal jong, en informeer u eens deftig. Op den TV van mijn grootmoeder zat ook geen afstandbediening

15. Web Browsing
Nokia maakt gebruik van een Webkit based browser met support voor Flash. De iPhone moet het doen met Safari en geen flash support.

Just geen flash wegens ambras met Adobe

16. FM Radio

Toch wel via applic en antenne

17. Bluetooth
De iPhone heeft geen Stereo Bluetooth support. De Nokia 5800 heeft dat wel.

18. Berichten
De iPhone kan geen MMS berichten versturen

just

19. Prijs
De Nokia 5800 is simlock vrij als los toestel te koop voor rond de 330 Euro. De iPhone is niet overal simlock vrij te koop en kost dan tussen de 450 en 700 Euro (plusminus).

Nen DAx kost 1250€ en een GS 12500€ waarom vergelijk je dat niet met elkaar

20. Ervaring

Niet de kwantiteit telt maar de kwaliteit, ferrari maakt ook geen stadswagentjes :lol:
toch voor de rest kan ik wel verdragen hoor. Je moet alleen beter je huiswerk maken. Dik gebuisd Rony
alé opnieuw nu,
Herexamen :-P :-P :-P :-P
't vollek va Gùùk red ùùk........
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

J schreef:
toch voor de rest kan ik wel verdragen hoor. Je moet alleen beter je huiswerk maken. Dik gebuisd Rony
alé opnieuw nu,
Herexamen :-P :-P :-P :-P
Ela, ik heb dat tekstje ook maar van tinternet geplukt zenne, laat me raden gij hebt een Apple zeker :lol: :lol: :lol:
J
Contacteer:

Bericht door J »

het is dat dat ik wel dacht, en die vergelijking is van den tijd dat de dieren nog spraken.

In elk geval is het gebruiksgemak schitterend en de mogelijke applicaties zijn onuitputtelijk, dat maakt de IPhone de beste smartphone. Enkel de prijs valt zwaar tegen 675€ voor een 32Gb, dat is zijn enige en echte nadeel. Daarom dat vele mensen op zoek zijn naar goedkopere alternatieven (en wie kan ze geen gelijk geven)

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Die review is inderdaad al erg oud... De eerste Iphone mistte inderdaad dingen zoals copy en paste, had een beperkter geheugen en dies meer.

Binnenkort wil Microsoft met hun nieuwe Windows Mobile 7 uitkomen... Zonder copy en paste :D
Plaats reactie