HELP wunderlich mistlampen
Moderator: GVN
HELP wunderlich mistlampen
Hallo,
Ik heb vandaag mijn pakketje aangekregen van wunderlich mistlampen.
Nu ik krijg er niks licht uit. Ik wil zeggen dat wanneer ik alles aaneen koppel (lampen aan kabel, kabel aan batterij) Geeft die niks.
Met alle risico's hou ik even de lamp zelf aan batterij schijnt die perfect.
Dus volgens mij 3 mogelijkheden: relay, zekering, aan/uit knop.
Hoe kan ik dit testen zonder enig instrument en ook leke kennis op dit gebied.
alvast bedankt,
Deze link leidt naar de site van de lampen:
http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8500220
Deze komen op een R1200RT '09
Ik heb vandaag mijn pakketje aangekregen van wunderlich mistlampen.
Nu ik krijg er niks licht uit. Ik wil zeggen dat wanneer ik alles aaneen koppel (lampen aan kabel, kabel aan batterij) Geeft die niks.
Met alle risico's hou ik even de lamp zelf aan batterij schijnt die perfect.
Dus volgens mij 3 mogelijkheden: relay, zekering, aan/uit knop.
Hoe kan ik dit testen zonder enig instrument en ook leke kennis op dit gebied.
alvast bedankt,
Deze link leidt naar de site van de lampen:
http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8500220
Deze komen op een R1200RT '09
Re: HELP wunderlich mistlampen
Het probleem kan ook bij de aarding liggen, op de Beemer heb je nogal wat alu stukken, die geven geen aarding.
Probeer even één kabel aan te sluiten aan je batterij en met de andere zoek je een goede aarding op je motor.
Probeer ook eens de relais er vantussen te laten, als je met een rechtstreekse schakelaar naar je lampen werkt, heb je die in feite niet nodig, wel de zekering niet vergeten
Probeer even één kabel aan te sluiten aan je batterij en met de andere zoek je een goede aarding op je motor.
Probeer ook eens de relais er vantussen te laten, als je met een rechtstreekse schakelaar naar je lampen werkt, heb je die in feite niet nodig, wel de zekering niet vergeten

YOO
Laat die relais er maar lekker tussen, als ie kapot is, vervang 'm dan. Een schakelaartje is nooit ontworpen om 12V en minstens 55W te verwerken, maar gewoon om een stuurstroompje naar een relais te sturen. Die relais dient om de voeding te sturen.
Ohja, je aarding, zet die gewoon op de negatieve kant v.d batterij, is dat slecht aarden ook al uitgesloten.
Grtz, Philip!
Laat die relais er maar lekker tussen, als ie kapot is, vervang 'm dan. Een schakelaartje is nooit ontworpen om 12V en minstens 55W te verwerken, maar gewoon om een stuurstroompje naar een relais te sturen. Die relais dient om de voeding te sturen.
Ohja, je aarding, zet die gewoon op de negatieve kant v.d batterij, is dat slecht aarden ook al uitgesloten.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
Ga morgen eens uitproberen. Er zit een klein zwart draadje aan de aan/uit-knop en dit had ik nergens aangesloten. Zal dus waarschijnlijk daardoor zijn. (vermoed ik)
Ik denk dat de relais kapot is. Alles was aaneen geschakeld door wunderlich en heb het nog een nagekeken (een schema) maar hoor ook niks 'klikken' in relais dus...
thx
thx
YOO
Komt anders nekeer met diene nest tot bij mij, ge moet hier toch nog is achter uw mistlichten komen die ge besteld hebt, kan ik terwijl da boelke is testen.
En ne nieuwe relais is gene grote kost zulle, en bij elke deftige speciaalzaak te verkrijgen
Grtz, Philip!
Komt anders nekeer met diene nest tot bij mij, ge moet hier toch nog is achter uw mistlichten komen die ge besteld hebt, kan ik terwijl da boelke is testen.
En ne nieuwe relais is gene grote kost zulle, en bij elke deftige speciaalzaak te verkrijgen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
Hallo
Ik weet het maar tijd hebben is een ander zaak!!!!
Is ook stukje van deur.
PB even je gegevens dan laat ik je iets weten.
thx
Ik weet het maar tijd hebben is een ander zaak!!!!
Is ook stukje van deur.
PB even je gegevens dan laat ik je iets weten.
thx
Hoy
Is dat lampen-probleem ondertussen opgelost ?????
Wat was het probleem, als ik vragen mag ??
GR..M..
Is dat lampen-probleem ondertussen opgelost ?????
Wat was het probleem, als ik vragen mag ??
GR..M..
Hallo,
Ik heb zaterdag eindelijk het probleem kunnen oplossen. Allé mijn probleem toch.
Er hing nog een zwart kabeltje aan de aan/uit knop. Vermits ik er bijna niks van afweet en alles nagezien had volgens schema enzo moest da kabeltje toch voor iets dienen.
Nu omdat ik geen stroom via dat kabeltje naar d eknop liet gaan werkte deze niet. Kabeltje aangesloten en ze werken perfect
Moet wel zeggen de klemmen die erbij zijn passen niet op deze rt. Maar heb ik wel opgelost gekregen en ondertussen zeer tevreden van.
thx allemaal voor de reacties
Ik heb zaterdag eindelijk het probleem kunnen oplossen. Allé mijn probleem toch.
Er hing nog een zwart kabeltje aan de aan/uit knop. Vermits ik er bijna niks van afweet en alles nagezien had volgens schema enzo moest da kabeltje toch voor iets dienen.
Nu omdat ik geen stroom via dat kabeltje naar d eknop liet gaan werkte deze niet. Kabeltje aangesloten en ze werken perfect
Moet wel zeggen de klemmen die erbij zijn passen niet op deze rt. Maar heb ik wel opgelost gekregen en ondertussen zeer tevreden van.
thx allemaal voor de reacties