gezocht: alternatief voor garage in de buurt van Nazareth

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
walterleenders

gezocht: alternatief voor garage in de buurt van Nazareth

Bericht door walterleenders »

Ik heb een 1983 BMW r 80 rt met een paar kleine mankementjes. Ben zelf niet zo'n technieker. Omdat ik met zo'n oude moto niet veel zin heb om ermee naar een officiële dealer of garage te gaan, ben ik zoek naar iemand die dit particulier of 'na z'n uren' doet. Wie kent er een werkplaats in de buurt van Nazareth (Oost-Vlaanderen)? Of kent iemand die met mij samen aan mijn r 80 rt wil werken?
Groeten, walter
Jo De Paepe

Re: gezocht: alternatief voor garage in de buurt van Nazareth

Bericht door Jo De Paepe »

Walter,

wat zijn de problemen?
Ik kan je mischien op weg helpen.
Van oude 2kleppers ben ik redelijk op de hoogte
PeterDeb

Bericht door PeterDeb »

Informeer eens bij Michel Verstraete te Markegem (bij Zulte), is zeker niet ver van Nazareth.
Hij heeft reeds meerdere oudere motoren opgeknapt.
http://www.motorepair.be" onclick="window.open(this.href);return false;

MVG
walterleenders

Dag Jo,

alvast bedankt voor je reactie.

Probleem ligt bij het starten. Ik vermoed dat er een verlies is van electriciteit. Als ik de batterij aan de lader leg en ze is opgeladen dan kan ik één of twee maal starten. Eenmaal gestart draait de boxer prima. Als het niet lukt heeft hij bij een tweede of derde poging precies niet meer voldoende vermogen om de zuigers aan de gang te krijgen. Als ik de batterij opmeet geeft hij mooi 12 volt aan. Dus daaraan ligt het volgens mij niet. Hij moet onderweg ergens iets verliezen.

Enig idee wat het zou kunnen zijn?

Ook de gashendel gaat erg stroef en blijft soms zelfs wat hangen (wel makkelijk om even aan je neus te krabben zonder verlies aan snelheid ;-). Heb al eens het mechanisme opnieuw gesmeerd maar dat heeft niet geholpen. Ik denk dat het de schacht is die over de hendel schuift. Maar ik weet niet goed hoe ik die kan verwijderen.

Ik zou ook graag leren hoe je zelf olie vervangt en remvloeistof. Ken je iemand die daar cursussen in geeft?

Groeten,
Walter
walterleenders

Bedankt Peter, dat is inderdaad in de buurt. Ik heb al eens naar zijn site gesurft. Ziet er OK uit. Ik ga er zeker eens naar toe rijden! Bedankt voor je tip!
marc-d

Bericht door marc-d »

Een veel voorkomend probleem is het loskomen van de magneten in de startmotor. Die zijn gewoon gelijmd.
Ik heb het voorgehad met dezelfde symptonen als bij jouw motor.
Het omhulsel met magneten kan apart verkregen worden. Tegenwoordig zijn de magneten wel geborgd.
Plaats reactie