Niet betalen van een buitenlandse "bon"? Je riskeert op een of andere dag t.g.v. een controle een tijdje "'opgehouden"
geflitst in duitsland
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
jpblocken
- Contacteer:
Re: geflitst in duitsland
Idd. In Duitsland flitst men langs voren omdat de vaststellende dienst moet aantonen wie bestuurder was
. In België ligt dat een beetje anders: de houder van de kentekenplaat moet meedelen wie de bestuurder was, anders wordt hij geacht zelf gereden te hebben
. Betreft het een firmawagen dan is de natuurlijke persoon die het bedrijf vertegenwoordigt (in de regel een zaakvoerder) verantwoordelijk. Weigert hij aan te tonen wie de bestuurder is dan is hij ook nog eens strafbaar.
Niet betalen van een buitenlandse "bon"? Je riskeert op een of andere dag t.g.v. een controle een tijdje "'opgehouden"
te worden. Op een luchthaven kan dat vrij vervelend worden, zeker als je daardoor je vlucht dreigt te missen naar een exotische bestemming.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Mijne Pa heeft ook zo eens een boete ontvangen uit D., hij wou dat eerst nog aanvechten tot ik hem wees op zijn foto op blad 2, stond er schoon op met z'n tronie prima belicht...netjes betaalt...alleen al vanwege de prof manier waarop de boete ineenstak zou ne mens al gaan betalen, knap werk von die Deutsche Polizei 
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Helaas komt daar langzaam aan verandering in. Er wordt tegenwoordig steeds vaker ook van achteren geflitst bij motorrijders. Weliswaar nog niet zo vaak, maar het vogelvrije dat je in Duitsland eerst had is niet meerjpblocken schreef:Idd. In Duitsland flitst men langs voren omdat de vaststellende dienst moet aantonen wie bestuurder was.
Niks helaas, een motorrijder dient zich ook aan de regels te houden en als hij zijn gat verbrandt......
Laatst gewijzigd door Gaby op 09 apr 2010, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Klopt het dat je met een aanhangwagen (motortrailer) slechts 80 km/u mag rijden in Duitsland?
Greetz
Greetz
Gaby schreef:Niks helaas, een motorrijder dient zich ook aan de regels te ghouden en als hij zijn gat verbrandt......
Geen idee wat Duitsland betreft, maar in Zwitserland klopt dat alleszins wel ! Aan den lijve mogen ondervinden met mijn Saris-bagagewagentje van maximum 400 Kg. Nietsvermoedend mooi tegen 120 Km/u op de autosnelweg aan 't tuffen, wetende dat er een politievoertuig achter me reed (anders was 't nog meer dan 120 geweest). Na een paar kilometer aan de kant gezet, 400 euro consignatie kunnen betalen (gelukkig kon dat met Visa-kaart) want eender met welke aanhangwagen mag je maximum 80 Km/u op de Zwitserse Autobahn, in tegenstelling tot wat wij hier in België gewoon zijn. Twee weken later een vonnis van de kantonrechtbank in mijn bus : boete zoveel, adminstratiekosten zoveel, verzendingskosten zoveel, ... Kwam "per toeval" juist op 400 euro uit. Pijnlijke zaak aan het begin van een weekje skiverlofJachrelso schreef:Klopt het dat je met een aanhangwagen (motortrailer) slechts 80 km/u mag rijden in Duitsland?
Greetz
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
http://www.kampeerinfo.nl/informatie/0- ... anger.html" onclick="window.open(this.href);return false;
even googlen leverde deze info

even googlen leverde deze info
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
ik had ginder iets minder gelukwitteklim schreef:wel iets verder weg ,
geflitst in zwitserland in tunnel , februari 2002
oktober 2002 de wijkagent aan de deur met de fotoke's van de flitspaal en om een verklaring te maken .
deze verklaring ging dan terug naar zwitserland gestuurd worden .
tot op heden nog niets vernomen![]()
Geflitst in de zomer van 2007 aan 155
papiertje in de bus gekregen of ik dit wou betwisten, nee dus.
nadien papieren in de bus, alles ging via de rechtbank .
ik heb een hele tijd later papieren van de politie hasselt gekregen met de overtreding en uitspraak
aan 148 (= - 7km/uur)en een overschrijving van 350eurokes.
sindien een heel pakske rustiger in zwitserland
broem..broem..GAAAAZ