Garantie Bmw gs 1200 adventure 05/2008

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
badlook
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2010, 13:15
Woonplaats: kalken

Garantie Bmw gs 1200 adventure 05/2008

Bericht door badlook »

Ik heb een vraag als ik een gs vanuit duitsland koop van 05/2008 en die is nog in garantie voor een maand kan ik dan bij ons in belgie terecht voor deze garantie of moet ik bij die dealer in duitsland.
Kan ik als ik ne gs koop in duitsland die bij ons volledig laten nazien bij een dealer?
Wat zouden ze daar voor rekenen?
R90S '75/gillet estafette 500L '51/zundapp 517 '68/kreidler RS '68
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Garantie Bmw gs 1200 adventure 05/2008

Bericht door Zeppe »

In "theorie" zou dit moeten kunnen. Tenslote is de garantie gegeven door BMW en niet door een dealer. Maar...
Praktijk : ? een gewaarschuwd ....
Mijn ervaring : Enkele jaren geleden (+1989), kocht ik bij een officiele Opel-dealer een nieuwe Omega 23tdi. Het was mijn 2e nieuwe opel die ik in deze garage kocht binnen de 2 jaar. De eerste werd vroegtijdig naar de eeuwige garagevelden gestuurd na een minder zacht contact met een Peugeot 405, waarvan de bestuurster meer oog had voor de etalages van de winkels dan wel voor de geparkeerde wagens. En zoals wij motorrijders weten, als je naar een punt kijkt, volgt de wagen/moto braaf. Bingo.
Omdat ik toen enorm veel km's deed (beroepsmatig) stond ik met de klok der regelmaat in de garage voor de voorgeschreven servicebeurten.
Op één van die beurten vroeg ik aan de mekanieker om even naar de druk van mijn banden te kijken. Groot was mijn verbazing toen die lakoniek zei dat dit niet in het onderhoud voorzien was. Dit was voor mij een reden om een andere garage te zoeken. Met open armen werd ik in de garage van hetzelfde merk, maar een dorp verder, ontvangen. Er was wel één maar ..... !
Het onderhoud gingen ze met plezier doen, en met een veel betere service (ben trouwens nog jaren client gebleven bij deze garage), maar indien er iets aan mijn wagen zou mankeren dat onder garantie zou moeten hersteld worden, dan moest ik wel terug naar de garage die hem had verkocht.
Zover mijn ervaring.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Re: Garantie Bmw gs 1200 adventure 05/2008

Bericht door VoskenGSA »

Ik heb een leasing wagen via het werk, n'n Opel Vectra. Gekocht in de eene garage (was dicht bij mijn woonplaats), maar ga steeds bij een garage in de buurt van mijn werk, en die hebben tot hiertoe alle garantie gevallen opgelost (en dat zijn d'er helaas wat, blijkbaar gemaakt op n'n zeer zware maandagochtend).
Dus normaal zouden officiële merkgarages toch wel alle garantiegevallen moeten oplossen, ongeacht waar je hem gekocht hebt :wink: (maar sommige maken zich d'er waarschijnlijk liever vanaf)
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
badlook
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2010, 13:15
Woonplaats: kalken

Re: Garantie Bmw gs 1200 adventure 05/2008

Bericht door badlook »

Zal mss eens naar een garage bellen van bmw.
Maar die zullen mij zien komen alsik zeg dat ik een gs ga kopen van bij onze buren.
En zo een check wat zou dat kosten.
Bij peter d'haese hadden ze gezegd dat ze dat deden als je een occasie wilde kopen.
Maar ene laten uitlezen van duitsland zal wat moeilijker liggen denk ik.
R90S '75/gillet estafette 500L '51/zundapp 517 '68/kreidler RS '68
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Garantie Bmw gs 1200 adventure 05/2008

Bericht door bmwfreakske »

Gewoon rustig blijven,iedere erkende bmw garage is verplicht om je garantie werken uit te voeren,het enige wat al is gebeurd is dat ze klanten voorrang geven als het druk is.

Uw onderhoud kan perfekt bij een dealer uitgevoerd worden,als je gisteren in Ieper woonde en morgen in Luik zou ik het maar normaal vinden dat je een andere dealer opzoekt.

Bij een afspraak moet je toch niet zeggen waar je je moto gekocht hebt!!!
Dat zien ze wel als ze de gegevens van je moto in hun systeem in brengen.

Hier verdienen ze trouwens ook geld aan,gewoon rustig afwachten tot je de volgende maal op onderhoud moet en kan je echt niet wachten en wil je persé geld betalen om hem eens uit te lezen dan rij je er gewoon naar toe en vraag hun dat,dit neemt maar enkele minuten in beslag.
Andalousie 09/2018
Kris adv
Berichten: 560
Lid geworden op: 14 aug 2006, 08:50
Locatie: Westkerke

Re: Garantie Bmw gs 1200 adventure 05/2008

Bericht door Kris adv »

Ken iemand die een GS in Engeland gekocht heeft, 1 jaar oud (dus met nog 1 jaar fabrieksgarantie), en die heeft onder garantie een nieuwe computer update gekregen hier in Vlaanderen. Moet volgens mij ook kunnen met een Duitse motor. Toen mijn RT 1 jaar oud was viel ik in panne door een beschadigde gaskabel in Ulm (Duitsland). De kabel werd netjes vervangen door de dealer van Ulm en ik moest een faktuur van 0.00 euro aftekenen.Wil uw dealer niet meewerken .... ga naar een ander.

grtz,
kris
badlook
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2010, 13:15
Woonplaats: kalken

Re: Garantie Bmw gs 1200 adventure 05/2008

Bericht door badlook »

Ok dan.
Ik ga er maandag achter, is 3u30 rijden dus da valt goed mee.
Hoop dat het invoeren wat vlot gaat zodat ik er vlug mee kan rond rijden.
R90S '75/gillet estafette 500L '51/zundapp 517 '68/kreidler RS '68
desertfreak
Berichten: 213
Lid geworden op: 05 okt 2005, 21:05
Locatie: Bottelland
Contacteer:

Re: Garantie Bmw gs 1200 adventure 05/2008

Bericht door desertfreak »

de Europese wetgeving voorziet dat de dealers,invoerders, verplicht zijn garantiegevallen te aanvaarden als het voertuig uit de Europese unie komt en moeten ook gegevens zoals werkplaatshandboeken en dergelijke, vrijgeven. daar zijn wetteksten van.
Heb dat gezien op een cursus.
Al zou ik mijn eerste zin anders formuleren bij uw dealer van keuze :cyclopsani:
en gewoon es vriendelijk vragen
ADV 2014
R100/7 caferacer
R100GS padak
R100GS padak marlboro
badlook
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2010, 13:15
Woonplaats: kalken

Re: Garantie Bmw gs 1200 adventure 05/2008

Bericht door badlook »

Hij is gekocht ben gisteren rond 06.00u vertrokken en om 16.45u was ik terug.
Een GS 1200 advenure van 05/2008, met alu koffers, binnentassen, tankrugzak, safty pakket, comfort pakket, bagster zadel, gps houder voor zumo 660, touratech stekker naast km teller, andere voetsteunen van wunderlich, witte pinker, led achterlicht met maar 11500km.
Vandaag naar de douane en donderdag naar de div.

Ga juist die alu koffers eens moeten opkuisen want die zijn een klein beetje aangeslagen.

Ik plaats wel wat foto's vanaf hij volledig gekuist is en alles gemonteerd.
R90S '75/gillet estafette 500L '51/zundapp 517 '68/kreidler RS '68
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Garantie Bmw gs 1200 adventure 05/2008

Bericht door Koppel!! »

YOO

Proficiat met de aankoop, vele plezante km's toegewenst :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
badlook
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2010, 13:15
Woonplaats: kalken

Re: Garantie Bmw gs 1200 adventure 05/2008

Bericht door badlook »

Zou ik mij nu riskeren naar een dealer te stappen om die motor eens uit te lezen en alles te checken ivm terugroepacties.
Ik heb er hier al een aantal gelezen die hersteld zijn in garantie. Ik heb nog een maand garantie dus zou toch wel tof zijn dat ik ni nadien geen verrassingen heb.

Lees hier dingen van:
-dynamo ontstorings condensator
-sleutelring problemen
-leidingen remmen
-kromme remschijven
-kardan( radiale speling)
-module brandstofpomp

Dat is al een serieuse boterham.

Normaal zijn ze wel verplicht, maar is toch raar als ik ne duitse ben gaan halen.
Ik ga eens bellen naar Mabbe schijnt dat die goeie service geeft.
R90S '75/gillet estafette 500L '51/zundapp 517 '68/kreidler RS '68
badlook
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2010, 13:15
Woonplaats: kalken

Re: Garantie Bmw gs 1200 adventure 05/2008

Bericht door badlook »

?
R90S '75/gillet estafette 500L '51/zundapp 517 '68/kreidler RS '68
Plaats reactie