bij SW Motech hebben ze er eene maar voor K1200R,en ik weet niet of die past. Michel (De witte)
Zumo 660 op K1200S.
Moderator: GVN
-
De Witte
Zumo 660 op K1200S.
Hello , is er iemand dat ervaring heeft met een GPS op een K1200S ,ik ben op zoek naar een steun ( bevestiging )voor ne ZUMO 660
bij SW Motech hebben ze er eene maar voor K1200R,en ik weet niet of die past. Michel (De witte)
-
stropke
Re: Zumo 660 op K1200S.
zie : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 16&t=26981
draaid in het balhoofd , ik had dit op mijn K1200S met de zumo 550
Groeten uit Gent
Stropke
draaid in het balhoofd , ik had dit op mijn K1200S met de zumo 550
Groeten uit Gent
Stropke
Fun....is not a straight line
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Dat systeem om in het balhoofd te schroeven is idd de eenvoudigste manier. Maar toch 2 aanmerkingen : als je tegelijk met de gps een tanktas gaat gebruiken komt de zichtbaarheid van de tellers in gedrang (gps draait mee met het stuur en komt zo altijd naar boven door de tanktas te raken) en de sleutels in en uit het slot halen is ook niet altijd zo simpel.
En dan nog iets voor als je het er weer af wil hebben : het balhoofd is van staal en de ram-mount-schroef van aluminium , doordat die twee verschillende metalen raken en er ook water tussen kan , roest dat vast in no time . Toen ik mijn ram-vijs wou verwijderen nadat ze er ongeveeer een half jaar had op gezeten zat dat zo vast dat de alu vijs gewoon brak en ik heb redelijk wat last gehad om dat tweede stuk eruit te krijgen , maar het is gelukt.
En dan nog iets voor als je het er weer af wil hebben : het balhoofd is van staal en de ram-mount-schroef van aluminium , doordat die twee verschillende metalen raken en er ook water tussen kan , roest dat vast in no time . Toen ik mijn ram-vijs wou verwijderen nadat ze er ongeveeer een half jaar had op gezeten zat dat zo vast dat de alu vijs gewoon brak en ik heb redelijk wat last gehad om dat tweede stuk eruit te krijgen , maar het is gelukt.
Ik rij al jaren (vanaf 2005 met de 1150RT, sinds 2007 met de 1200RT, eerst met Zumo 550, sinds kort met Zumo 660) rond met de gps op deze wijze op het stuur gemonteerd, en ben daar uitermate tevreden over, zowel qua afleesbaarheid van de gps als van stabiliteit van het toestel :

Toen ik nog een Zumo 550 had, kon ik alles mooi demonteren, dan bleef enkel dit achter op de moto :

Vermits bij de Zumo 660 de kabels vastzitten aan de motohouder, zal de houder zelf altijd op de moto aanwezig zijn, ook als ik zonder gps rij. Persoonlijk vind ik dat wel 'n minpuntje, maar kom, da's uiteindelijk een luxeprobleem. Er zijn spijtig genoeg veel ergere dingen in't leven...
En het enige wat ik voor deze montage nodig had was dit :
`
Akkoord dat deze "constructie" een heel klein beetje het zicht op de tellers wegneemt, maar dat is én afhankelijk van je eigen lengte, én zeer relatief : snelheden onder de 30 km en boven de 210 km per uur zijn niet goed afleesbaar, maar zo vaak zit ik daar nu ook weer niet onder en/of boven. Weet het, ben maar een sukkel op de baan
Ongetwijfeld zullen ook type moto en zithouding hun invloed hebben op het resultaat.
Heb sinds ik mijn 660 heb nog niet rondgereden met de tanktas, maar voor de 550 vormde de tanktas alvast geen probleem.
Met het losmaken van de bout heb ik nooit problemen gehad, heb 'm echter ook nooit met al mijn krachten tot het einde aangedraaid, daar zag ik het nut niet van in. Maar onder het motto "beter voorkomen dan genezen" kan de bout misschien eerst ingespoten worden met WD40 of soortgelijk product ? Of misschien periodiek eens even een paar slagjes uit- en terug indraaien ?
Als je wil kunnen we altijd eens afspreken en de bout bij jou er eens invijzen,dan kan je zelf zien of het voor jou een goeie oplossing zou kunnen zijn.

Toen ik nog een Zumo 550 had, kon ik alles mooi demonteren, dan bleef enkel dit achter op de moto :

Vermits bij de Zumo 660 de kabels vastzitten aan de motohouder, zal de houder zelf altijd op de moto aanwezig zijn, ook als ik zonder gps rij. Persoonlijk vind ik dat wel 'n minpuntje, maar kom, da's uiteindelijk een luxeprobleem. Er zijn spijtig genoeg veel ergere dingen in't leven...
En het enige wat ik voor deze montage nodig had was dit :
`Akkoord dat deze "constructie" een heel klein beetje het zicht op de tellers wegneemt, maar dat is én afhankelijk van je eigen lengte, én zeer relatief : snelheden onder de 30 km en boven de 210 km per uur zijn niet goed afleesbaar, maar zo vaak zit ik daar nu ook weer niet onder en/of boven. Weet het, ben maar een sukkel op de baan
Ongetwijfeld zullen ook type moto en zithouding hun invloed hebben op het resultaat.
Heb sinds ik mijn 660 heb nog niet rondgereden met de tanktas, maar voor de 550 vormde de tanktas alvast geen probleem.
Met het losmaken van de bout heb ik nooit problemen gehad, heb 'm echter ook nooit met al mijn krachten tot het einde aangedraaid, daar zag ik het nut niet van in. Maar onder het motto "beter voorkomen dan genezen" kan de bout misschien eerst ingespoten worden met WD40 of soortgelijk product ? Of misschien periodiek eens even een paar slagjes uit- en terug indraaien ?
Als je wil kunnen we altijd eens afspreken en de bout bij jou er eens invijzen,dan kan je zelf zien of het voor jou een goeie oplossing zou kunnen zijn.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Twee opmerkingen:
1) gebruik tanktas in combo met dit bolletje. Zelfs een grote Tripy II raakt mijn tas niet. Nada problema ook geen zichtbelemmering.
2) indien juiste vet ertussen, geen probleem met oxidatie of roestvorming.
1) gebruik tanktas in combo met dit bolletje. Zelfs een grote Tripy II raakt mijn tas niet. Nada problema ook geen zichtbelemmering.
2) indien juiste vet ertussen, geen probleem met oxidatie of roestvorming.
st1100 schreef:Dat systeem om in het balhoofd te schroeven is idd de eenvoudigste manier. Maar toch 2 aanmerkingen : als je tegelijk met de gps een tanktas gaat gebruiken komt de zichtbaarheid van de tellers in gedrang (gps draait mee met het stuur en komt zo altijd naar boven door de tanktas te raken) en de sleutels in en uit het slot halen is ook niet altijd zo simpel.
Laatst gewijzigd door MOTOBLOG op 12 apr 2010, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooie oplossing Pat maar het gaat hier over een K1200S en die heeft "geen" bouten. Ofwel in het balhoofd of opzij in het stuur, en dat vind ik maar niks.
p@rick schreef:Ik rij al jaren met de 1200RT
Wist ik nietpvdk schreef:Mooie oplossing Pat maar het gaat hier over een K1200S en die heeft "geen" bouten. Ofwel in het balhoofd of opzij in het stuur, en dat vind ik maar niks.p@rick schreef:Ik rij al jaren met de 1200RT
Greetz,
P@trick
P@trick
Is toevallig, heb net de vraag gesteld aan SW Motech (frau Carmen Ritz) of deze idd op de K1200S pastDe Witte schreef:Hello , is er iemand dat ervaring heeft met een GPS op een K1200S ,ik ben op zoek naar een steun ( bevestiging )voor ne ZUMO 660
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Juist bericht gehad van Carmen Ritz:
"auch der GPS-Halter ist der Richtige. Leider stimmt der Text nicht ganz. Ist auch für Dein Motorrad geeignet." Voila dus ook voor de K1200S
Mijne is al besteld via EKO 
"auch der GPS-Halter ist der Richtige. Leider stimmt der Text nicht ganz. Ist auch für Dein Motorrad geeignet." Voila dus ook voor de K1200S
Grtz
Marc
Marc