nedplex ruit 1200RT omgeruild voor tuv versie

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JoB

nedplex ruit 1200RT omgeruild voor tuv versie

Bericht door JoB »

Na een maand of 6 rond te bollen met een 1200RT was het tijd om wat te doen aan dat vervelend windgeruis en gebulder rond mijn helm.

Na een marktonderzoek, dit forum en andere geraadpleegd, vond ik een aantal alternatieven voor de standaardruit : een vstream van ztechnik, de calsci ruit met gat, de ruit van nedplex met flipup, ...
Welke ruit is nu goed voor mij?

Ergens begin april stelde hier iemand zijn vstream te koop. Die ruit heb ik op een zondag een toertje meegedaan en op secundaire wegen aan legale snelheden was het fijn vertoeven achter die ruit wat windgeruis en met vizier openrijden betreft. Het zicht was echter niet mooi, noch van achter de motor noch als je naar de motor keek, te bombastisch. Nu ja het was een oplossing voor het windgeruis ... zo dacht ik toch, tot ik maandag met die ruit op de E40 aan 120-130 naar huis reed. Mijn hoofd schudde aan die snelheid van links naar rechts, helemaal geen fijn gevoel. Het was mijn bedoeling die ruit te kopen, tot na deze ervaring. Dan maar liever de standaard ruit.

Een week later heb ik met Nedplex contact genomen en naar Terneuzen gebold om te gaan proefrijden. Een testruit gemonteerd en bollen. Ondanks dat er behoorlijk wat wind stond, zat het goed achter de ruit.
Op de website van Nedplex was er ook sprake van een tuv versie, waar ik wel het fijne van wou weten. Na een deskundige uitleg van Olivier besloten de tuv versie te nemen. Deze was echter nog niet leverbaar.
Dus dan maar de gewone versie gemonteerd, met Olivier afgesproken dat als de ruit leverbaar was hij contact zou opnemen en we ergens zouden afspreken om de ruit om te ruilen en ook de originele ruit terug te bezorgen.

Donderdag een mailtje van Olivier dat de tuv versie leverbaar was; zaterdag afgesproken om de ruit om te ruilen. De tuv ruit was omhuld in een beschermende folie. Vooral de helderheid van de ruit viel op. Terug thuis, ik was met de wagen want ook de originele ruit moest nog mee terug, ruit gemonteerd.
Na de middag heb ik een kort ritje gemaakt. Ten opzichte van de standaard nedplex ruit valt vooral de helderheid van de tuv versie op. Verder heb ik de indruk dat de ruit nog minder trilt en nog net iets beter dempt. Dit komt volgens mij doordat het materiaal net iets meer vormvast is en trillingen beter dempt.

Om jullie een idee te geven van de helderheid hierbij enkele foto's
Nog deels met beschermfolie:
Afbeelding

Afbeelding

zicht dwars door de ruit :
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Re: nedplex ruit 1200RT omgeruild voor tuv versie

Bericht door WimLT »

Dàs (glas)helder, maar wat is nu precies het verschil tussen de tuv en de gewone ? M.a.w. wat wil tuv zeggen :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Gaby

Bericht door Gaby »

TUV = Technische Überwachungs-Verein. Zie: http://www.tuev-nord.nl/TUV.htm
Als ik me niet vergis is de Nedplex TUV ruit sterker dan de "gewone" en mag ze daardoor het TUV keurmerk dragen.
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
frederik

Bericht door frederik »

Even ter info. Ik rij nu al een tijdje met die ruit (een jaar of twee), en ik ben zeer tevreden met die ruit. Je kijkt over de ruit heen en door de flipup worden de inkomende insecten over de motor gewaaid. Ik ben 1,9m klein. Een mooie oplossing voor de "kleinere" rt rijders !

Langs deze weg, nog even Olivier bedanken voor zijn mooie ontwikkeling.

Frederik
r1200rt
Stelo

Bericht door Stelo »

Hoi,

Sedert vorige vrijdag heb ik ook het Nedplex-scherm (tuv) geplaatst op mijn r1200rt.
Of beter, Olivier heeft het voor mij geplaatst bij mij thuis !
Hij was toevallig in de streek, en kwam graag tot bij ons.

Zaterdag deed ik een testrit met mijn echtgenote achterop de motorfiets.
In tegenstelling tot het originele BMW-scherm had ze nu geen last meer van hevige turbulenties rond haar helm. Dit maakt dat ze nu geen last meer heeft van nekpijn.
En ondertussen heb ik minder lawaai in mijn helm, enerzijds omdat vroeger het gebulder van de duo-helm via de intercom door kwam, en anderzijds omdat mijn hoofd ook uit de wind gezet is.
Nu kunnen we makkelijk op de autosnelweg blijven rijden met geopend helmvizier, ook als we wel eens wat sneller gaan op de autosnelweg.
Tevens kan ik nu meer genieten van het heerlijke boxer-geluid. Vroeger werd dit overstemd door wind-gebulder.

Je kan gerust stellen dat we razend enthousiast zijn over de aankoop van het Nedplex-scherm !

Greetz,

Stelo
8-)
R1200RT
frederik

Bericht door frederik »

Deze ruit bestaat ook in een donkere versie. Mooi, zeer mooi. Moet je eens bedenken hoe die zou staan op de eerste donkergrijze 1200rt of op de nieuwe 1200rt black edition.

Frederik
costerke

Bericht door costerke »

Ziet er precies lovend uit. Waar kan ik een daeler vinden en wat is de prijs ongeveer?
Rijd met een black-line, heb wel interesse in de verdonkerde versie.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
svenmichiels
Contacteer:

Bericht door svenmichiels »

Ik sta ook op het punt er één aan te schaffen.
Voor mijn BMW R1200RT Black line zou ik toch voor de 72cm clear versie willen gaan.
Aangezien ik ook tot de "kleindere" RT rijders behoor, ben maar 1.95m, ben ik vooral benieuwd naar het windgeruis tegen 120 - 140km/uur
BMW R1200 RT Ostra
Meer info over mezelf: http://www.svenmichiels.be
Schitterende tool om bestanden en foto's te delen met vrienden: http://db.tt/8LVLWXTa
emergency

Bericht door emergency »

Hallo,

Heb sinds een maand of 2 deze ruit op. Heb daar straks op autosnelweg tegen 140 ongeveer gewoon met vizier open en zonnevizier naar beneden. Kon ook zonder zonnevizier maat er was zon :clown:
toefferke

Bericht door toefferke »

Ik rij sedert 2007 met de donkere versie en kan zeggen fantastis scherm
costerke

Bericht door costerke »

toefferke schreef:Ik rij sedert 2007 met de donkere versie en kan zeggen fantastis scherm
Het normale of het grotere model?
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
toefferke

Bericht door toefferke »

Het grote model, oogt heel mooi en goede windbescherming zonder windgeruis
svenmichiels
Contacteer:

Bericht door svenmichiels »

Gisteren, zondag, ben ik bij Olivier van Nedplex geweest.
Die kerel is echt een toonbeeld van klantvriendelijkheid. Een vriendelijke babbel en goede uitleg. Op minder dan 2 min. stond een testruit in het transparant op mijn RT. Ik mocht een toerke gaan rijden om hem uit te proberen. Bij terugkomst toonde hij me de zwarte versie en als ik dat wou mocht ik hiermee ook gaan testrijden. Aangezien ik het hele jaar door met de moto rij, vind ik die zwarte versie niet zo geschikt, ben dus maar voor de grote "clear" versie gegaan!

Het scherm:
Als ik met mijn gestalte (1.95m) op de moto zit en het standaard BMW scherm rechtop zet, kan ik de radio horen tot +/- 70km/uur.
Daarboven hoor ik niets meer en tegen 140km/uur schud mijn hoofd erg veel heen-en-weer.
Met die nieuwe grote Nedplex ruit, kan ik zonder problemen tegen 130km/uur rijden met open visier en naar de radio luisteren.
Mijn hoofd is nu ook windvrij.

(Voorlopige) conclusie:
Topscherm!

Mvg,
Sven Michiels
BMW R1200 RT Ostra
Meer info over mezelf: http://www.svenmichiels.be
Schitterende tool om bestanden en foto's te delen met vrienden: http://db.tt/8LVLWXTa
Giet

Bericht door Giet »

Ik kan iedereen deze ruit (ik spreek over het 72cm model) aanraden! Deze voormiddag langs Olivier geweest, demoruit erop en binnen 5 minuten was ik vertrokken voor een testrit. Het resultaat was fantastisch, nu is mijn Schuberth C3 pas echt "stil"! Het is wel even wennen aan de knik bovenaan. Maar je lost dit simpelweg op door de ruit wat te verlagen zodat je er helemaal overheen kan kijken. Op deze wijze kan je met open systeemhelm rijden aan 120 en meer zonder storende wind op je face! Olivier geeft veel uitleg, praktische tips en is echt enthousiast!
Ik heb mijn RT1200 nu 2 jaar en had deze ingreep véél vroeger moeten doen ! Kostprijs: 129 €

Giet RT1200 2007 38000km
bmw 1150 rt 2003
Plaats reactie