Ongehoord
Moderator: GVN
Ongehoord
Maandag, 19-04, rond 18.00h, op de buitenring van Brussel voorbij Wemmel, vlak voor de oprit naar d E-40 naar Gent.
Zoals gewoonlijk is het daar druk en gevaarlijk.
Ik rij op het midden rijvak en zet mijn linker RAW aan. Het rechter rijvak staat quasi stil, het linker- en midden rijvak hebben een gemiddelde snelheid van 50 km/h.
Plots begint de autobestuurder, blauwe Citroën C4 Picasso, achter mij te claxoneren en te flashen met zijn grootlichten.
Ik kijk dus in mijn achteruitkijkspiegel en zie hem razend teken doen dat ik opzij moet.
1. Dat was onmogelijk want het rechter rijvak stond stil en ik moest de E-40 hebben.
2. De situatie was ook ridicuul want mijn voorligger was plm 50 m verwijderd tov mij.
Ik reed zelf ook mee met het verkeer aan de gemiddelde snelheid.
Plots begint die gek tot op een paar cm achter mij te rijden, ondertussen claxonerend.
Om dan vervolgens, luister goed, mij RECHTS voorbij te steken op MIJN rijvak en 50 m verder alles te moeten dichtgooien, het was namelijk nog altijd file!
En dit terwijl ik aanstalten gaf om mij rechts in te voegen.
Ik had dit maneuver helemaal niet verwacht en moest mij rechthouden mits hij mij rakelings voorbij schoot.
Die man plaatste mij in een levensgevaarlijke situatie en voor een reden die mij totaal onbekend is. Alsof enkele meters opschuiven van levensbelang is.
Ik heb mijn koelte wel behouden en mijn weg verder gezet.
Ik had echter wel veel zin om die gek klem te rijden en hem tot moes te slagen, maar bon, we hebben dat maar niet gedaan.
Het doet pijn aan mijn hart om dit te zeggen maar ik mis soms echt wel het blauw op de snelweg.
Ik rij elke dag 140 km en hoeveel cowboys en egocentrische kl**tzakken ik soms tegen kom.
En elke dag zie ik ze vrij uit andere mensen op de weg in gevaar brengen.
Soit, ik wilde dit maar eventjes delen.
T
Zoals gewoonlijk is het daar druk en gevaarlijk.
Ik rij op het midden rijvak en zet mijn linker RAW aan. Het rechter rijvak staat quasi stil, het linker- en midden rijvak hebben een gemiddelde snelheid van 50 km/h.
Plots begint de autobestuurder, blauwe Citroën C4 Picasso, achter mij te claxoneren en te flashen met zijn grootlichten.
Ik kijk dus in mijn achteruitkijkspiegel en zie hem razend teken doen dat ik opzij moet.
1. Dat was onmogelijk want het rechter rijvak stond stil en ik moest de E-40 hebben.
2. De situatie was ook ridicuul want mijn voorligger was plm 50 m verwijderd tov mij.
Ik reed zelf ook mee met het verkeer aan de gemiddelde snelheid.
Plots begint die gek tot op een paar cm achter mij te rijden, ondertussen claxonerend.
Om dan vervolgens, luister goed, mij RECHTS voorbij te steken op MIJN rijvak en 50 m verder alles te moeten dichtgooien, het was namelijk nog altijd file!
En dit terwijl ik aanstalten gaf om mij rechts in te voegen.
Ik had dit maneuver helemaal niet verwacht en moest mij rechthouden mits hij mij rakelings voorbij schoot.
Die man plaatste mij in een levensgevaarlijke situatie en voor een reden die mij totaal onbekend is. Alsof enkele meters opschuiven van levensbelang is.
Ik heb mijn koelte wel behouden en mijn weg verder gezet.
Ik had echter wel veel zin om die gek klem te rijden en hem tot moes te slagen, maar bon, we hebben dat maar niet gedaan.
Het doet pijn aan mijn hart om dit te zeggen maar ik mis soms echt wel het blauw op de snelweg.
Ik rij elke dag 140 km en hoeveel cowboys en egocentrische kl**tzakken ik soms tegen kom.
En elke dag zie ik ze vrij uit andere mensen op de weg in gevaar brengen.
Soit, ik wilde dit maar eventjes delen.
T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Honda Transalp 650 grijs
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Re: Ongehoord
Yep, ik gebruik dagelijks de R0 en kan enkel, hélaas, beamen dat wat ik daar zie écht treurig is...ik denk dat je er goed aan hebt gedaan je kalmte-hoe moeilijk ook- te behouden...de laatste escalatie die ik van dichtbij heb mogen bekijken was de achtervolging -jaja- van een klein stadswagentje door een dolgedraaide 4x4 chauffeur, afrit af en terug erop om zijn doel te strikken...surrealistisch...op het viaduct mogen ze mi direkt trajectcontrole installeren en méér patrouilles op de ring kan géén kwaad.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Van die video-wagens gelijk bij onze Noorderburen, dat zou nog zo slecht niet zijn! Geen excuus, "komt U even mee om de beelden te bekijken aub"?
Der rijdt wat rond hé??

Der rijdt wat rond hé??
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Altijd doen waar je zin in hebt ! Het leven is al zo kortthompy schreef:Ik had echter wel veel zin om die gek klem te rijden en hem tot moes te slagen.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
Chris Wils
Nummerplaat opschrijven of even onthouden,om later op te schrijven,en klacht indienen bij de ¨blauwe¨mannen?
Salu.
Chris.
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
Nummerplaat opschrijven of even onthouden,om later op te schrijven,en klacht indienen bij de ¨blauwe¨mannen?
Daar had ik toen niet aan gedacht. Ik onthou het wel voor de volgende keer.
T
T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Honda Transalp 650 grijs
En denk je dat daar gevolg aan gegeven gaat worden? Ik kan dagelijks nummerplaten opschrijven van gasten die opzettelijk door het rood rijden, en dan bedoel ik niet oranje/rood, maar een stilstaande file voor het rode licht voorbij steken en dan door het rood rijden.thompy schreef:Nummerplaat opschrijven of even onthouden,om later op te schrijven,en klacht indienen bij de ¨blauwe¨mannen?
T
Vorige week nog bedreigt dat ik mijn tanden ging verliezen toen ik claxoneerde toen een vrachtwagen door het rood kwam toen we met zijn allen voor groen vertrokken.

-
Werner Von C.
- Contacteer:
We zijn allen gevoelsmensen...laat de blauwbloezen maar de ganse dag met hun Volvo's rondrijden op de Ring, zodat iedereen ziet dat er daadwerkelijk gepatrouilleerd wordt, en er zal al een pak miserie minder zijn, velen zullen 2 keer nadenken omdat de pakkans groot is...een die-hard-hufter daarentegen trekt er zich geen reet van aan maar een pak andere "gelegenheidshufters" echter wel...is véél effectiever dan overal ne flitspaal neer te poten waar de pakkans, afhankelijk van wat er die week in de pers verschijnt, minder of 50/50 is...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Als jullie dat willen, ga je er ook voor betalen, of houden jullie zich altijd aan de snelheid?
geen blauw voor mij, en als je al eens zo'n ambetante tegenkomt/////////////// negeren die handel, je doet je toch al 99% winst tov andere weggebruikers met de moto
geen blauw voor mij, en als je al eens zo'n ambetante tegenkomt/////////////// negeren die handel, je doet je toch al 99% winst tov andere weggebruikers met de moto
't vollek va Gùùk red ùùk........
Vorige week op 'n ochtend rond 07:00 u, ik met de RT op het linkervak van de Expressweg N49 richting Antwerpen, vlotte snelheid van +/- 140 per uur. Komt er daar ineens een witte audi cabrio op een paar meters achter me rijden, gelijk ne razende zot knipperend met zijn lichten. Ik kon niet sneller wegens auto's voor me (had trouwens ook geen zin om nog vlugger te gaan rijden), links lachte de vangrail me toe, rechts een stevige tientonner. De audimobilist wist niet beter dan even te vertragen, vlak achter de vrachtwagen door naar rechts te gaan en daar OVER DE PECHSTROOK tegen 'n vaart van minstens 160 per uur een hele rits vrachtwagens voorbij te steken. 't Ging allemaal zo snel dat ik de tijd niet had om z'n nummerplaat te zien, laat staan te onthouden, anders was ik met veel plezier eens langs het politiekantoor gereden om een en ander te gaan uitleggen.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
-
Relax
Ik heb er geen problemen mee als er een fatsoenlijke vorm van controle is, waar ik dan zelf ook wel 'ns de sigaar van zal zijn, maar waar mensenlevens mee gered worden.J schreef:Als jullie dat willen, ga je er ook voor betalen, of houden jullie zich altijd aan de snelheid?
Ik doneerde de laatste twee weken twee keer, voor een dikke 300 euro. The price of pleasure...
Ik zie trouwens ook wel m'n portie gekken, maar 99% van het blikvolk houdt zich netjes aan wat hoort.
I respect your opinion. But I don't give shit.
jawadde, goeiemorgen, dat was dan ook weer er goed overRelax schreef:
Ik doneerde de laatste twee weken twee keer, voor een dikke 300 euro. The price of pleasure....
Alé als we nog eens weg zijn, zal ik uw coca betalen he
je bent wel een van de weinige die het nog sportief opneemt. Als ik twee keer ga rijden op circuit ben ik wel voor meer kwijt.
Das is geval Relax, puur geluk.......
Maar ff on-topic, knap dat je de beheersing niet verloren bent, ben bang dat ik anders reageer
Maar ff on-topic, knap dat je de beheersing niet verloren bent, ben bang dat ik anders reageer
I respect your shit. But I don't have an opinion.
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Ga altijd van het volgende uit: "Gebruik de wetenschap dat je met 'a twist of the wrist' steeds sneller bent dan elke kl**thommel in een blikkendoos". Afin, ik durf dit wel te stellen met 175 paarden voor 225 kg maar dat gaat dus voor veel motoren wel op. Ik laat die MF'ers meestal gewoon hun belachelijk ding doen, al moet is zeggen dat sinds ik met mijn witte laagvlieger rijd, er nog maar weinig met spierballen gerold is 
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
ff off topic, deze boeken zou iedere motard van buiten moeten kennen van de auteur Keith Code.DE PVDK FILES schreef: 'a twist of the wrist'
ik stond vandaag op de hoek schijnpoort/sportpaleis (antwerpen dus) te wachten op mijn 'groen pijltje' om naar merksem te rijden...
plots een sirene, een ambulance probeert tussen de 2 rijvakken door het kruispunt te bereiken.
Geen probleem, de meeste koekblikkers forceren zich naar het uiteinde van hun rijvak, waardoor een ruime corridor voor de hulpverleners onstaat.
Maar één persoon zag dit anders, en ging er van uit dat het plotse ontstaan van dit 3e rijvak een geschenk van zijn god was, enkel om hem te plezieren.
Dus onder een serenade van autotoeters en de claxon van de ambulance, begaf meneer zich door de file, tot aan het rode licht, waar hij natuurlijk wel halt hield.
Toen hij eindelijk door had, dat het extra rijvak niet voor hemzelf dienst deed, maar voor dat gele ding achter hem, begon hij wild met zijn armen te zwaaien, en beschuldigend naar het nog steeds rode licht te wijzen.
Toen het uiteindelijk groen werd, deed hij zelfs nog niet de moeite om zich uit de voeten te maken.
40 misschien wel héél belangerijke seconden verloren.
plots een sirene, een ambulance probeert tussen de 2 rijvakken door het kruispunt te bereiken.
Geen probleem, de meeste koekblikkers forceren zich naar het uiteinde van hun rijvak, waardoor een ruime corridor voor de hulpverleners onstaat.
Maar één persoon zag dit anders, en ging er van uit dat het plotse ontstaan van dit 3e rijvak een geschenk van zijn god was, enkel om hem te plezieren.
Dus onder een serenade van autotoeters en de claxon van de ambulance, begaf meneer zich door de file, tot aan het rode licht, waar hij natuurlijk wel halt hield.
Toen hij eindelijk door had, dat het extra rijvak niet voor hemzelf dienst deed, maar voor dat gele ding achter hem, begon hij wild met zijn armen te zwaaien, en beschuldigend naar het nog steeds rode licht te wijzen.
Toen het uiteindelijk groen werd, deed hij zelfs nog niet de moeite om zich uit de voeten te maken.
40 misschien wel héél belangerijke seconden verloren.
Ja goed weer een mens moet inderdaad koelbloedig blijven als ik dat zo lees, wellicht is die mens met zen verkeerde been uit bed gestapt men gedacht. Maar das nog steeds geen reden om dergelijke gevaarlijke situaties te creëren natuurlijk, en met agressie los je niks op in tegendeel mag je voor meneer de rechter in het slechtste geval alles nog eens mooi uitleggen met een mooie rekening erbij.
Ik rij nu dagelijks met de fiets van en naar het werk gezien de afstand kort is en ik sneller ben zo, wat ik vandaag zag was alweer een staaltje ego's van de bovenste plank.
Als je die 5 serie met je E klasse niet voorbij kan op de rijbaan neem je toch wel effe die verhoogde trambedding niet
, wel in het stad aan hoge snelheid man man als da fout afliep.....
Bleek dat beide maniakken elkaar nog kenden en een koffie klets sloegen aan de lichten wat verder op, om dan lekker met piepende banden stoplicht sprintjes te trekken in het drukke stads verkeer
Kpeis toch dat ik mij nen fietshelm ga kopen
Ik rij nu dagelijks met de fiets van en naar het werk gezien de afstand kort is en ik sneller ben zo, wat ik vandaag zag was alweer een staaltje ego's van de bovenste plank.
Als je die 5 serie met je E klasse niet voorbij kan op de rijbaan neem je toch wel effe die verhoogde trambedding niet
Bleek dat beide maniakken elkaar nog kenden en een koffie klets sloegen aan de lichten wat verder op, om dan lekker met piepende banden stoplicht sprintjes te trekken in het drukke stads verkeer
Kpeis toch dat ik mij nen fietshelm ga kopen
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid
of een 5 serie. Miss zelfs een M5JohanGS schreef: Kpeis toch dat ik mij nen fietshelm ga kopen
Aan men GS heb ik meer plezierJ schreef:of een 5 serie. Miss zelfs een M5JohanGS schreef: Kpeis toch dat ik mij nen fietshelm ga kopen![]()
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid