valbeugels
Moderator: GVN
-
props-n-blades
Re: valbeugels
Oef, ik dacht dat ik dat ergens gelzen had, maar kan het niet meer terugvinden.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Let er wel op bij het monteren dat je aan de rechterkant begint, rechts als je op de motor zit. Anders krijg je het niet gemonteerdprops-n-blades schreef:Heb dan maar beslist om ook de H&B valbaren te bestellen.
grt
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
-
GSrijder
- Contacteer:
Raar want ik heb eerst links gemonteerd en het was geen probleemde klei'n schreef:
Let er wel op bij het monteren dat je aan de rechterkant begint, rechts als je op de motor zit. Anders krijg je het niet gemonteerd
grt
de klei'n
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Bij de 2010 zit er onder de rechtercilinder een grotere afdekkap waar de beugel juist voorbijkan, millimetertje.
Was ook eerst links begonnen maar kreeg de rechterkant er zo niet op.
grt
de klei'n
Was ook eerst links begonnen maar kreeg de rechterkant er zo niet op.
grt
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
-
GSrijder
- Contacteer:
Ok, je zal gelijk hebben. Ik heb een 2008 en daar is dat niet zo. Excuses om aan je te twijfelen 
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
Klei'n Sorry voor je topic even te lenen.
Ik ben nl opzoek naar valbeugels voor mijn 1150GS.
Het zou wel in combinatie moeten gaan met de Wunderlich 'voetbeschermers' net achter de cylinders.
Als iemand goeie raad wil geven, is die welkom.
Ik ben nl opzoek naar valbeugels voor mijn 1150GS.
Het zou wel in combinatie moeten gaan met de Wunderlich 'voetbeschermers' net achter de cylinders.
Als iemand goeie raad wil geven, is die welkom.
YOO
Saint, de mooiste voor een 1150 vind ik die van de Adventure, die gaan zeker in combinatie met de voetbeschermers, want ik combineer ze beiden.
Welke dan weer de beste zijn is een andere vraag, ik vind de Hepco&Becker's te lomp, alhoewel ik denk dat deze de meeste bescherming zullen bieden.
Grtz, Philip!
Saint, de mooiste voor een 1150 vind ik die van de Adventure, die gaan zeker in combinatie met de voetbeschermers, want ik combineer ze beiden.
Welke dan weer de beste zijn is een andere vraag, ik vind de Hepco&Becker's te lomp, alhoewel ik denk dat deze de meeste bescherming zullen bieden.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
-
props-n-blades
Heb ondertussen de H&B valbeugels gemonteerd (met de Remus bochten) en dat past prima.
Vind het wel spijtig dat de linkse kant minder ver in het centraal stuk schuift (Ik heb namelijk iets tegen "assymetrie").
Vind het wel spijtig dat de linkse kant minder ver in het centraal stuk schuift (Ik heb namelijk iets tegen "assymetrie").
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
-
Domi
De allermooiste zijn die van Wunderlich, zijn voorzien van montagegaten voor mist/verstralers, en de steenslagbeschermingsplaat blijft vrij.Koppel!! schreef:YOO
Grtz, Philip!
De adventure beugels drukken deuken in je tank bij omvallen, maar zoals gewoonlijk zijn de fabrieks- af opties van bmw veruit de grootste rommel.
Maar de allerbeste bescherming voor de R1150 zijn de Stanford cylinderbeschermers.
Frank
Een held is iemand die domme dingen doet met een goede afloop.
Frank, ik persoonlijk zeg dat ik persoonlijk die van de Adv. de mooiste vind, en da's ieder z'n eigen keuze. Blijkbaar vind jij die van W'lich mooier, da's geen probleem. Ik niet.Domi schreef:De allermooiste zijn die van Wunderlich, zijn voorzien van montagegaten voor mist/verstralers, en de steenslagbeschermingsplaat blijft vrij.Koppel!! schreef:YOO
Grtz, Philip!
De adventure beugels drukken deuken in je tank bij omvallen, maar zoals gewoonlijk zijn de fabrieks- af opties van bmw veruit de grootste rommel.
Maar de allerbeste bescherming voor de R1150 zijn de Stanford cylinderbeschermers.
Frank
En die deuken, da's ook met een zak zout te nemen, heb m'n GSA al twee keer opz 'n zij gelegd, weliswaar niet aan hoge snelheid, maar ik stond niet stil, en heb toch geen blutsen in m'n tank, ga voor de zekerheid morgen in de klare nekeer checken
Dat die Stanfords de beste bescherming bieden is hoogstwaarschijnlijk zo, maar die dingen zien er dan ook niet uit. Als ik 10kg betonijzer rond m'n kleppendeksel draai en wring, dan zal 't waarschijnlijk ook heel goed beschermd zijn. Degelijk ja, maar mooi, nee, verre van. Een mooie tussenstap zijn de kleppendekselguards van Touratech, vraag maar aan Demito of ze hun werk doen, en die zijn bijlange niet zo opzichtig als die Stanfords.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
Hier moet ik je toch even met klem tegenspreken. Ik heb op mijn vroegere 1150GSA de ori beugels gehad (145000 km) en heb een aantal schuivers en tuimelperten meegemaakt, de meeste off road. Eentje tegen 90 km/u op een piste (grote kuil in de weg), eentje na aangereden te zijn en eentje toen mijn TKC vooband besliste de strijd met het asfalt op te geven in een natte bocht (50 km/u) + daarnaas ettelijke keren op zijn kant off road. Deze beugels zijn wat mij betreft verre van brol. Uiteraard waren die van mij wat geplooid (dat is uitindelijk ook de bedoeling) en beschadigd maar nooit hebben de valbeugels de tank geraakt en ik zie ook niet in waar dit had gekund. Ze hebben de duizenden kms misbruik steeds goed doorstaan (i.c.m. tourtech BH)Domi schreef: De adventure beugels drukken deuken in je tank bij omvallen, maar zoals gewoonlijk zijn de fabrieks- af opties van bmw veruit de grootste rommel.
Frank
Dus als je motor omvalt je tank deuken? Zelf gezien?
Waar ze wel last van hebben is kapot trillen na X0000 km, maar dat kon telkens gelast worden. Idem met de achterbrug trouwens: 500 km wasborpiste en beide kanten afgescheurd door de trillingen.
Ik heb net een set van SW Motech besteld.
Na van de week bruusk gestopt te zijn door het remschijfslot, wat ik vergeten was eraf te halen, en daarna natuurlijk aangetrokken geweest door de aarde, direct de bestelling geplaatst.
PS de GS heeft geen schade, ik heb er zo'n plastic cylinder bescherming opzitten.
Na van de week bruusk gestopt te zijn door het remschijfslot, wat ik vergeten was eraf te halen, en daarna natuurlijk aangetrokken geweest door de aarde, direct de bestelling geplaatst.
PS de GS heeft geen schade, ik heb er zo'n plastic cylinder bescherming opzitten.