Prijs grote beurt R 1150 RT
Moderator: GVN
10.000 km is ook niet echt een groot onderhoud ... mijn duurste tot nu toe was 20.000km en volgende maand binnen voor de 40.000km ... das naar't schijnt ook niet mals ... remblokken en benzinefilter zullen er bijkomen
(en dan nog nen nieuwe voorband
)
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
ik heb net dikke 400 euro betaald voor de 40K beurt (gsA) 5 uur werk vlgs de dealer en incl dikke 110 euro materiaal. dus 300 euro werkplaatstarief; heel veel imo (defect lampje niet eens vervangen
)
laatst m'n auto grote beurt (geen merkdealer) incl remolie en interieurfilter vervangen 187,- euro (1 3/4uur werk) en nou jullie weer; tis welliswaar niet helemaal vergelijkbaar. Maar toch vroeg ik voor de gein aan de automonteur die mijn GsA bekeek en ik persoonlijk goed ken; hoeveel uur werk is dat ongeveer een grote beurt voor de motor; hij daarop 2 max........ 2 1/2uur;
of we worden ergens geflest of motormonteurs zijn stukken trager imo
iig buiten het afstellen ga ik voorlopig niet meer naar de dealer; olie aflaten en filtertje vervangen kan ik nog wel zelf. (vroeger deden we dat toch ook zelf??)
laatst m'n auto grote beurt (geen merkdealer) incl remolie en interieurfilter vervangen 187,- euro (1 3/4uur werk) en nou jullie weer; tis welliswaar niet helemaal vergelijkbaar. Maar toch vroeg ik voor de gein aan de automonteur die mijn GsA bekeek en ik persoonlijk goed ken; hoeveel uur werk is dat ongeveer een grote beurt voor de motor; hij daarop 2 max........ 2 1/2uur;
of we worden ergens geflest of motormonteurs zijn stukken trager imo
iig buiten het afstellen ga ik voorlopig niet meer naar de dealer; olie aflaten en filtertje vervangen kan ik nog wel zelf. (vroeger deden we dat toch ook zelf??)
Vorige week op 1150 RT grote onderhoudsbeurt (20.000 km) laten uitvoeren bij Meeusen Motoren in Meerhout. Oliefilter, bougies, luchtfilter, dichtingsringen, nieuwe voor- en achterband, motorolie, boiteolie, werkloon, vervangmoto en enkele dingen laten nakijken (o.a. voorste remschijf) na lichte val (remschijfslot vergeten af te halen) : totale prijs op factuur 620,91 euro. Voor mij viel dat best mee in vergelijking met wat ik al gelezen heb. Ik ben dus (voorlopig) een tevreden klant en rijder.

Seppe rt zegt : Niemand is perfect ... ik ben daar een perfect voorbeeld van!
-
bmwfreakske
Harald schreef:Ik moet de mijne volgende maand ook binnen doen voor zijn 20.000Km beurt.
Geen banden , gewoon wat nodig is volgens de instructies .
Ik ben benieuwd naar de prijs , ik hou mijn broek al vast als ik dit hier allemaal zo hoor.
Ik denk zo'n 250 euro en dan 3 maal 150 euro voor de boetes omdat ge dan te snel rijdt
Hoi vrienden,
Even de 20.Km-onderhoudsbeurt van mijn RT voorleggen. Bougies en luchtfilter waren nog veel te goed om weg te gooien!! Dus...de ontstekingskaarsen gereinigd, idem luchtfilter. Nieuwe remolie, motorolie(10W50), oliefilter(Bosch), klepspeling afgeregeld en motor gesyncroniseerd. Verder de remmen gecontroleerd, enfin alles wat nodig is.
Prijs: 208 euro incl BTW.
Even de 20.Km-onderhoudsbeurt van mijn RT voorleggen. Bougies en luchtfilter waren nog veel te goed om weg te gooien!! Dus...de ontstekingskaarsen gereinigd, idem luchtfilter. Nieuwe remolie, motorolie(10W50), oliefilter(Bosch), klepspeling afgeregeld en motor gesyncroniseerd. Verder de remmen gecontroleerd, enfin alles wat nodig is.
Prijs: 208 euro incl BTW.
das helemaal waar ... ma khad toen genen tijd om nog op een ander te gaan ... vertrok daags nadien naar Zwarte Woud en ge kent mij toch al ondertussen ... wat op de laatste moment kan, zullen we zeker nie vroeger plannen !Danny schreef:'t is maar hoe je 't bekijkt maar als je echt graag geld weg gooit dan laat je je banden door je dealer vervangen, zo simpel is dat...
Xavier voor wa gij meer geeft aan een paar banden bij den dealer hebde al heel wa fleskes Oban en daar hebde toch ook deugd van he
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
bmwfreakske
Ik weet nu niet of de prijs echt zo veel zou verschillen wanneer je het onderhoud zelf zou doen. Ik ben 14 dagen geleden remblokken voor en achter (BMW) gaan kopen en was 219€ kwijt. Het plaatsen was een 1/4u werk. Dus denk içk dat dat de prijs niet zal maken. Misschien is de prijs van de blokeen wel goedkoper als je ze laat steken door de dealer? mijn onderhoud van 20000Km koste 239€ met vervang moto inbegrepen zonder extra uit te voeren werken.
Als je je beemerke zelf al een beetje in het oog houdt kan je de prijs wel wat intomen(remblokken,banden...)
Ik weet nu niet of de prijs echt zo veel zou verschillen wanneer je het onderhoud zelf zou doen. Ik ben 14 dagen geleden remblokken voor en achter (BMW) gaan kopen en was 219€ kwijt. Het plaatsen was een 1/4u werk. Dus denk içk dat dat de prijs niet zal maken. Misschien is de prijs van de blokeen wel goedkoper als je ze laat steken door de dealer? mijn onderhoud van 20000Km koste 239€ met vervang moto inbegrepen zonder extra uit te voeren werken.
Greetz Jos
R60/5 zwart: R1200Rt sandkleur 2008
R60/5 zwart: R1200Rt sandkleur 2008
EBC http://www.ebcbrakesdirect.com/
CL http://www.carbonelorraine-moto.com/e_index.html
Ben er zeker van dat er andere forumleden ervaring mee hebben.
groeten,
Xavier
remblokjes en schijven
Hoi Wim,
Gewoon even klikken op die site van EBC, er staan ook schijven tussen hoor!
Wat andere merken betreft. Misschien kan dit je al op weg helpen. (Ik heb wel niet nagekeken of er tussen zitten voor de BMW) AFAM, AP racing, Goodridge, ISR, Galfer, France Equipment, Nissin, DP brakes, SBS brakes
=>edit: nog blokjes bij Vesrah, Lucas, Ferodo en Wunderlich natuurlijk!
greetz,
Xavier
Gewoon even klikken op die site van EBC, er staan ook schijven tussen hoor!
Wat andere merken betreft. Misschien kan dit je al op weg helpen. (Ik heb wel niet nagekeken of er tussen zitten voor de BMW) AFAM, AP racing, Goodridge, ISR, Galfer, France Equipment, Nissin, DP brakes, SBS brakes
=>edit: nog blokjes bij Vesrah, Lucas, Ferodo en Wunderlich natuurlijk!
greetz,
Xavier
Laatst gewijzigd door Wingman X op 09 jul 2005, 22:58, 4 keer totaal gewijzigd.
YOO
Heb indertijd op mijn TL1000R ook remblokken van EBC gemonteerd
Deze waren héél goed, en niet te duur
Had deze aangekocht bij Vanzeebroeck te St. Pieters Leeuw.
Grtz, Philip!
Heb indertijd op mijn TL1000R ook remblokken van EBC gemonteerd
Deze waren héél goed, en niet te duur
Had deze aangekocht bij Vanzeebroeck te St. Pieters Leeuw.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
http://www.hobbyist.nl/index.php
In Nederlands Limburg: In Hunsel. Over de grens bij Maasmechelen.
Ik bestel er alles voor klein en groot onderhoud en men stuurt alles op met postpakket.
In Nederlands Limburg: In Hunsel. Over de grens bij Maasmechelen.
Ik bestel er alles voor klein en groot onderhoud en men stuurt alles op met postpakket.
prijs grote beurt R1150RT
Ik heb prijs gevraagd wat dit ongeveer zal kosten,het betreft het normale onderhoud .
men antwoorde mij tussen de 250 en 260 euro,ik denk dat dit toch een normale prijs is en dit was bij een officiële dealer.
183 eur bij 3 dealers(eigenaardig)en 120 bij Roegiers voor een BT020 maar met los wiel en ge deelt het verschil door de prijs van een fleske en die kapte dan allemaal achterover,awel dan krijgt ge da wiel daar nooit meer in.Danny schreef:'t is maar hoe je 't bekijkt maar als je echt graag geld weg gooit dan laat je je banden door je dealer vervangen, zo simpel is dat...
Xavier voor wa gij meer geeft aan een paar banden bij den dealer hebde al heel wa fleskes Oban en daar hebde toch ook deugd van he
Santé
Groot onderhoud
Vrijdag heb ik de groot (40.000 Km) onderhoud laten doen bij Michel Otto in Vorst. Ik dacht dat mij zo een 200 - 250 Euro ging kosten.
Om 18u00 ging ik mij moto gaan halen. Ik kreeg de faktuur aangeboden: 476,26 Euro, met de welkom glimlach van BMW.
.
Eur 291,12 voor:
-Motor Olie 100% Synt.
-Olie Versnel. Bak
-Olie filter
-Lucht filter
-Remblokken Voor/achter
-diversen
en
185,14 Euro voor 5 uur werk
Na de pijnlijk passage door de kassa ben ik naar huis gereden en moet zeggen dat alles klonk veeeeeel better dan 's morgens. Alles werd pico-belo in orde gebracht.
Eind oordeling: duur maar goed.
Peter
Om 18u00 ging ik mij moto gaan halen. Ik kreeg de faktuur aangeboden: 476,26 Euro, met de welkom glimlach van BMW.
Eur 291,12 voor:
-Motor Olie 100% Synt.
-Olie Versnel. Bak
-Olie filter
-Lucht filter
-Remblokken Voor/achter
-diversen
en
185,14 Euro voor 5 uur werk
Na de pijnlijk passage door de kassa ben ik naar huis gereden en moet zeggen dat alles klonk veeeeeel better dan 's morgens. Alles werd pico-belo in orde gebracht.
Eind oordeling: duur maar goed.
Peter
Who dares win
BMW R1200RT

BMW R1200RT

-
motorprinsesje
Ik betaal bij Roegiers in Evergem voor K1100rs:Pol schreef:183 eur bij 3 dealers(eigenaardig)en 120 bij Roegiers voor een BT020 maar met los wiel en ge deelt het verschil door de prijs van een fleske en die kapte dan allemaal achterover,awel dan krijgt ge da wiel daar nooit meer in.Danny schreef:'t is maar hoe je 't bekijkt maar als je echt graag geld weg gooit dan laat je je banden door je dealer vervangen, zo simpel is dat...
Santé
120 € voor BT020 vooraan: 120/70/ 17
160 € voor BT020 achteraan:160/60/17
Komt dus op 280 € montage en uitbalanceren inbegrepen en da 's ma goed ook want je staat er tenslotte elke dikke 10.000 km.