Nieuwe tomtom voor de motor !
Moderator: GVN
Re: Nieuwe tomtom voor de motor !
Ze hebben in ieder geval niet erg wakker gelegen van het designDe TomTom Urban Rider en Rider Pro zullen vanaf eind mei beschikbaar zijn voor prijzen vanaf € 249,-.
Maar met zo'n prijsje
zou mijn 660 wel eens op de 2dehands markt kunnen belanden, want ik ben dat Garmin-gekl**t stilaan Een mens zou gaan denken aan een verlate 1 april
Ik wacht vol spanning de evaluatie op de PVDK-Files af
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Tazke
- Contacteer:
En hier zelfs op de site van tomtom zelf:
http://www.tomtom.com/news/category.php ... Language=5
Ben wel benieuwd naar nog meer specificiaties
http://www.tomtom.com/news/category.php ... Language=5
Ben wel benieuwd naar nog meer specificiaties
To boldly go where no tasmanian has gone before ...

-
bougimain
- Contacteer:
Wim ik geef u er 150€ voor u zumo 660
Bougimain
Bougimain
WimLT schreef:Ze hebben in ieder geval niet erg wakker gelegen van het designDe TomTom Urban Rider en Rider Pro zullen vanaf eind mei beschikbaar zijn voor prijzen vanaf € 249,-.![]()
Maar met zo'n prijsjezou mijn 660 wel eens op de 2dehands markt kunnen belanden, want ik ben dat Garmin-gekl**t stilaan
![]()
Een mens zou gaan denken aan een verlate 1 april
-
Dirk Pauwels
Wat is er dan zo klote aan die Zumo 660? Ik gebruik al jaaaaren een 2610, tot volle tevredenheid maar overweeg nu een Garmin zumo 220, de "basic"versie vd 660 (ik heb geen bluetooth spullen of andere gadgets nodig)WimLT schreef:Ze hebben in ieder geval niet erg wakker gelegen van het designDe TomTom Urban Rider en Rider Pro zullen vanaf eind mei beschikbaar zijn voor prijzen vanaf € 249,-.![]()
Maar met zo'n prijsjezou mijn 660 wel eens op de 2dehands markt kunnen belanden, want ik ben dat Garmin-gekl**t stilaan
![]()
Een mens zou gaan denken aan een verlate 1 april
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
wilsoneke
als iemand hem al ergens te koop heeft gezien mag hij het laten weten,kga der direkt ene halen .rij nu met mijne 3de 660 en de scherm opbouw is nog steeds
tergend traag, ronde punten zijn een ramp,ben er sneller af dan het toestel.echtheid van de 3d in vergelijk met de tomtom vind ik ook nul.ik mis mijn oude ttr zo.de 660 doe ik wel voorlopig ni weg,de tomtom komt er gewoon bij op boven mekaar.
allee als iemand hem gezien heeft. let me now
wilsoneke
tergend traag, ronde punten zijn een ramp,ben er sneller af dan het toestel.echtheid van de 3d in vergelijk met de tomtom vind ik ook nul.ik mis mijn oude ttr zo.de 660 doe ik wel voorlopig ni weg,de tomtom komt er gewoon bij op boven mekaar.
wilsoneke
't Is eigenlijk niet zozeer de Zümo 660 zélf, maar heel het Garmingebeuren ! Eender welke update (firmware of kaarten), is altijd maar half zijn gat afgewerkt/nagekeken alvorens hij op het net wordt gezwierd en zit vol bugs. Tegen dat je toestel weer naar behoren werkt door na te vragen op fora en de boel zélf terug klaargeprutst hebt, is er weer een volgende update. Ik wil met een gps wel méér kunnen rijden dan met dat spul voor de pc zitten om hem terug in orde te krijgen, héDirk Pauwels schreef:Wat is er dan zo klote aan die Zumo 660 ?
Eerlijk is eerlijk: NOOIT problemen gehad met TomTom op dat vlak. Als op eender welk vlak trouwens, nu ik er even over denk
En zoals Wilsoneke zegt: aan de layout en schermopbouw kan Garmin ook bijlange nog niet tippen
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Hoi Wilsoneke en Dirk,
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Zumo 220 en hij gidste mij reeds ongeveer 2000 km. Hij is volop beschikbaar bij de firma Naverik in Kapellen en ik moet zeggen dat hij me erg bevalt. Hij gaf tot op heden nog geen kik verkeerd en reageert in ieder geval zeer accuraat. Bij het verlaten van een ondergrondse parkeergarage had hij na 100 m reeds zijn positie vast. Het herberekenen is gewoon zoals vroeger op de GPSmap 276C, auto-manueel of op verzoek. Ik denk dat de vele mispuntjes bij de lancering van de 660 hier zijn bijgewerkt, het bredere scherm heeft voor mij geen meerwaarde omdat ik toch steeds 'koers boven' selecteer. Ook de werkduur op batterij is langer dan 6 uur (zelf ondervonden, niet uit de boekskes...). Je hebt maar één BT verbinding, dus of bellen, of intercom of Claire beluisteren... voor mij maakt dit niet uit, ik gebruik geen van allen!
Een tevreden 220-gebruiker,
RTboy
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Zumo 220 en hij gidste mij reeds ongeveer 2000 km. Hij is volop beschikbaar bij de firma Naverik in Kapellen en ik moet zeggen dat hij me erg bevalt. Hij gaf tot op heden nog geen kik verkeerd en reageert in ieder geval zeer accuraat. Bij het verlaten van een ondergrondse parkeergarage had hij na 100 m reeds zijn positie vast. Het herberekenen is gewoon zoals vroeger op de GPSmap 276C, auto-manueel of op verzoek. Ik denk dat de vele mispuntjes bij de lancering van de 660 hier zijn bijgewerkt, het bredere scherm heeft voor mij geen meerwaarde omdat ik toch steeds 'koers boven' selecteer. Ook de werkduur op batterij is langer dan 6 uur (zelf ondervonden, niet uit de boekskes...). Je hebt maar één BT verbinding, dus of bellen, of intercom of Claire beluisteren... voor mij maakt dit niet uit, ik gebruik geen van allen!
Een tevreden 220-gebruiker,
RTboy
-
Tazke
- Contacteer:
wilsoneke schreef:als iemand hem al ergens te koop heeft gezien mag hij het laten weten,kga der direkt ene halen .rij nu met mijne 3de 660 en de scherm opbouw is nog steeds
wilsoneke
De nieuwe tomtom zou pas tegen eind mei beschikbaar zijn ...
To boldly go where no tasmanian has gone before ...

Het enige wat ik mij dan steeds afvraag, waarom moeten er te pas of te onpas update's gedaan worden? veranderd er dan zo veel aan de wegeninfrastructuur op een jaar of twee jaar tijd.WimLT schreef:'t Is eigenlijk niet zozeer de Zümo 660 zélf, maar heel het Garmingebeuren ! Eender welke update (firmware of kaarten), is altijd maar half zijn gat afgewerkt/nagekeken alvorens hij op het net wordt gezwierd en zit vol bugs. Tegen dat je toestel weer naar behoren werkt door na te vragen op fora en de boel zélf terug klaargeprutst hebt, is er weer een volgende update. Ik wil met een gps wel méér kunnen rijden dan met dat spul voor de pc zitten om hem terug in orde te krijgen, héDirk Pauwels schreef:Wat is er dan zo klote aan die Zumo 660 ?![]()
Ik lees niet anders dan miserie als er een update gedaan wordt. Dan zijn ze de babbelmadam kwijt, dan de kaarten, enz....
Ik heb nog maar één keer een update gedaan en dat was met de 2720 omdat je, na het registreren, recht had op een gratis update.
Het kan al eens zijn dat je aan een rond punt komt dat er nog niet in staat, maar hinder of fout rijden heb ik nog niet ondervonden door niet te updaten!
Ben wel al een paar keer fout gereden tijden het volgen van de GPS, maar dat was omdat ik koppig was en beweerde het beter te weten dan madam.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Daar zou je van verschieten, ja. Maar uiteindelijk is dat naast de kwestie. Als je pretendeerd om mogelijks 4 keer per jaar een update te kunnen releassen, moet je er wel voor zorgen dat die ook àf zijn en niet dat mensen via zelfbedachte bruggetjes de zoveelste bugs moeten trachten te omzeilen om zo hun spul terug in orde te krijgenjakke schreef:waarom moeten er te pas of te onpas update's gedaan worden? veranderd er dan zo veel aan de wegeninfrastructuur op een jaar of twee jaar tijd.
Updates moeten ALTIJD ZORGELOOS plaats vinden of je hebt er gewoon geen bal aan

Die in de Garmin, of die van u ? Maakt eigenlijk geen verschil, in beide gevallen speel je met vuurjakke schreef: maar dat was omdat ik koppig was en beweerde het beter te weten dan madam.
Voor het overige deel ik je mening wat die updates betreft. Ik doe dat zelden of nooit. Je krijgt inderdaad al eens een rotonde voor de wielen geschoven daar waar je een ordinair kruispuntje verwachtte, maar voor het overige heb ik geen last van de gedateerde software in mijn GPS. Wanneer ik het forum zo een beetje volg, dan denk ik dat de updaters onder ons zich meer kopzorgen maken dan ik. Althans de Garmin-gebruikers want ik hoor van mijn vader dat hij dit met z'n TomTom telkens vlot voor mekaar krijgt. En als dat bij hem lukt, dan wil dat al wat zeggen
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Die van Garmin! Dat is de enige die ik "durf" tegenspreken!Bob schreef:Die in de Garmin, of die van u ? Maakt eigenlijk geen verschil, in beide gevallen speel je met vuurjakke schreef: maar dat was omdat ik koppig was en beweerde het beter te weten dan madam.![]()
Het voordeel is nog steeds, dat als je aan een veranderde weginfrastructuur komt, je steeds tot aan je bestemming zal gebracht worden door het systeem van "herberekenen". Als het dan al eens jaren geleden is dat ik ergens geweest ben, en is de situatie veranderd, dan zal dat toch niet echt onoverkomelijk zijn hé.
Maar ik ben het er wel mee eens dat een update, als je die dan wil uitvoeren, in orde moet zijn! Anders knap je daar, na een paar keer problemen, idd op af.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
Dirk Pauwels
Met de oude 2610 heb ik altijd trouw mijn updates gedaan, zowel voor het toestel als voor de mapsource. Eigenlijk nooit problemen gehad, behalve een paar keer een onwillige usb verbinding. Als ik dat zo hoor ga ik nog maar een tijdje met de 2610 blijven rijden. Ik heb nu al een paar jaar geen updates meer, maar met een beetje gezond verstand en interpretatie geraak ik er ook wel. Ben wel eens benieuwd wat dat gaat doen in de spaanse pyren, met al die nieuwe banen die ze daar hebben bijgetrokken (of rechtgetrokken
)
De prijs vd TomTom is wel interessant, (249,-?) die garmin 220 kost 399,- (mjne 2610 destijds 1500,- en daar moest je dan nog een ram mount bijkopen.....)
De prijs vd TomTom is wel interessant, (249,-?) die garmin 220 kost 399,- (mjne 2610 destijds 1500,- en daar moest je dan nog een ram mount bijkopen.....)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Jo De Paepe
Route maken op de oude banen, de meeste nieuwe lopen parallel of zijn hier en daar rechtgetrokken.Ben wel eens benieuwd wat dat gaat doen in de spaanse pyren, met al die nieuwe banen die ze daar hebben bijgetrokken (of rechtgetrokken )
Ik heb er met mijn Streetpilot 3 echt gene last van gehad.
Beetje redeneren en gezond.... just
hoi,
Ik ben natuurlijk maar een "sukkkelaar" op gebied van GPS-en, maar als men geen update verricht, heeft men dan geen problemen als men eens een interessante route wilt downloaden via het net?
Ik gebruik een garmin 2610. Onlangs heb ik mapsoep opnieuw moeten installeren wegens pc problemen, naderhand was ik verplicht om een software update te doen wilde ik ontvangen routes kunnen bekijken.
Bestaat er voor TOM TOM ook een routeplanner om op de pc te installeren of moet men alles doen op het tommeke zelf?
Anders vind ik inderdaad de Tom Tom prijs kwaliteit een interssant keuze.
Groetjes,
Philip
Ik ben natuurlijk maar een "sukkkelaar" op gebied van GPS-en, maar als men geen update verricht, heeft men dan geen problemen als men eens een interessante route wilt downloaden via het net?
Ik gebruik een garmin 2610. Onlangs heb ik mapsoep opnieuw moeten installeren wegens pc problemen, naderhand was ik verplicht om een software update te doen wilde ik ontvangen routes kunnen bekijken.
Bestaat er voor TOM TOM ook een routeplanner om op de pc te installeren of moet men alles doen op het tommeke zelf?
Anders vind ik inderdaad de Tom Tom prijs kwaliteit een interssant keuze.
Groetjes,
Philip
Laatst gewijzigd door patille op 30 apr 2010, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
K75S,K75 RT ULTIMA; R 1150 RT
Ieder zijn waarheid, ik zou niet meer kunnen "functioneren"zonder mapsource en mijn Updates gaan altijd vlekkeloos...
I respect your shit. But I don't have an opinion.
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Er komt een nieuwe update voor de 660 die terug meer naar de filosofie van de streetpilot (zou) gaan. Deze update zou niet beschikbaar worden voor de 220. Het verschil zou in de nabije toekomst misschien meer zijn dan alleen toeters en bellen. Enfin dit hoop ik tochWat is er dan zo klote aan die Zumo 660? Ik gebruik al jaaaaren een 2610, tot volle tevredenheid maar overweeg nu een Garmin zumo 220, de "basic"versie vd 660 (ik heb geen bluetooth spullen of andere gadgets nodig)Dirk Pauwels
Als je van de 2610 overstapt op een zumo zal je wel versteld staan van rudimentaire en trage kaartmateriaal dat ze daar gebruiken
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.