Reizen naar Oostbloklanden, wie heeft er ervaringen mee?
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
motorprinsesje
Reizen naar Oostbloklanden, wie heeft er ervaringen mee?
Slovenië, Kroatië, Hongarije, Slovakije, Roemenië, Bulgarije..
alle informatie is welkom, van mooie bezienswaardigheden, mooie natuur, logeerplaatsen, wat zeker niet doen...
mag je naar mij mailen... maar niet te lang wachten want we zouden graag 10 - 11 juli vertrekken...
alvast bedankt...
groetjes
prinsesje
alle informatie is welkom, van mooie bezienswaardigheden, mooie natuur, logeerplaatsen, wat zeker niet doen...
mag je naar mij mailen... maar niet te lang wachten want we zouden graag 10 - 11 juli vertrekken...
alvast bedankt...
groetjes
prinsesje
Hongarije heb ik tweemaal bezocht.
Mooie rit via Zwarte woud, Oostenrijk door...
Hongarije is/was niet duur. Dat vond ik mooi meegenomen.
Weekje echt relaxen aan het Balatonmeer. Is zeer toeristisch. Veel Duitsers en Hongaren.
Drie dagen Budapest. Budapest is een prachtige stad. Echt een aanrader.
De laatste dagen doorgebracht in het noorden, ietske boven Eger. Er was daar een wijn-festival.
Dat is een armere streek.
Vriendelijke mensen.
M'n portefeuille verloren en na enkele uren teruggevonden op m'n zadel. Er liep nochtans veel volk rond.
Het wegdek was niet overal van evengoede kwaliteit.
Hongaars is een moeilijke taal.
Mooie rit via Zwarte woud, Oostenrijk door...
Hongarije is/was niet duur. Dat vond ik mooi meegenomen.
Weekje echt relaxen aan het Balatonmeer. Is zeer toeristisch. Veel Duitsers en Hongaren.
Drie dagen Budapest. Budapest is een prachtige stad. Echt een aanrader.
De laatste dagen doorgebracht in het noorden, ietske boven Eger. Er was daar een wijn-festival.
Dat is een armere streek.
Vriendelijke mensen.
M'n portefeuille verloren en na enkele uren teruggevonden op m'n zadel. Er liep nochtans veel volk rond.
Het wegdek was niet overal van evengoede kwaliteit.
Hongaars is een moeilijke taal.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
-
Bananatuffer
Roemenië ... tja ... als ge met de moto gaat, zeker met ne GS !!! de putten die ge daar in de weg ziet komt ge nergens anders tegen !
ook zou ik daar mijne moto in de stad NOOIT alleen laten ... als ge al ziet dat de boeren daar met ne longrifle op hun aardappelen buiten slapen, dan weet ge wel genoeg denk ik ...
voor de rest : schijnbaar heel vriendelijke mensen maar meestal met bijbedoelingen, oppassen met geld wisselen, informeer u eerst over de koers ! Ze zijn meesters in het herkennen van toeristen en ook in hen de meeste blaasjes wijs te maken

ook zou ik daar mijne moto in de stad NOOIT alleen laten ... als ge al ziet dat de boeren daar met ne longrifle op hun aardappelen buiten slapen, dan weet ge wel genoeg denk ik ...
voor de rest : schijnbaar heel vriendelijke mensen maar meestal met bijbedoelingen, oppassen met geld wisselen, informeer u eerst over de koers ! Ze zijn meesters in het herkennen van toeristen en ook in hen de meeste blaasjes wijs te maken
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
motorprinsesje
Ewel volgend jaar meegaan naar Wales met de bende van de Dannyduikprinsesje schreef:Ik denk niet dat ik of Christof handig zijn in kaartlezen...Bananatuffer schreef:[Gewoon doen. Koop een degelijke reisgids en kaartmateriaal, en ge zijt vertrokken![]()
gelukkig hebben we GPS, maar dan moeten we nog weten waar naartoe te rijden
Stoffel
-
Bananatuffer
duikprinsesje schreef:
Ik denk niet dat ik of Christof handig zijn in kaartlezen...![]()
gelukkig hebben we GPS, maar dan moeten we nog weten waar naartoe te rijden
het gaat over deze landen:
Welke GPS en welk gps-kaartmateriaal hebben jullie daarvoor??Slovenië, Kroatië, Hongarije, Slovakije, Roemenië, Bulgarije..
Beste,
Ik ben in 2001 naar Hongarije, Roemenie, Bulgarije en Turkije geweest in 2003 naar Hongarije en Roemenie.
Laat je niet bang maken dit zijn de landen voor een avonturlijke zorgeloze motoreis. Zoek wat campings op en koop een goede kaart ( een GPS
heb je echt niet nodig).
Als je nog specifieke info wil vraag je maar en ik zal proberen antwoorden.
Met groeten,
Frosti
Ik ben in 2001 naar Hongarije, Roemenie, Bulgarije en Turkije geweest in 2003 naar Hongarije en Roemenie.
Laat je niet bang maken dit zijn de landen voor een avonturlijke zorgeloze motoreis. Zoek wat campings op en koop een goede kaart ( een GPS
heb je echt niet nodig).
Als je nog specifieke info wil vraag je maar en ik zal proberen antwoorden.
Met groeten,
Frosti
R80GS Basic ( travel )
R80GS ( noppen )
meten is weten
R80GS ( noppen )
meten is weten
-
j_o_h_a_n_v
Slovenië is perfect te doen, interessant op vele vlakken -- rijden is er erg leuk. Ben er geweest in 2003 (reisverhaal in m&T 7/2004). Was m'n eerste grote motorreis en echt meevaller. Over Luxemburg, langs Zwarte Woud, Bodensee, Garmish, Oberberchtesgaden, Grossglockner zo Slovenië binnen is op zich al zeer de moeite. En ginder erg goed onderkomen gevonden op camping menina ( http://www.campingmenina.com ) in de Savinja-vallei.
Polen ben ik ook geweest, 't is te zeggen Silezië. Je vindt wat meer info en eventuele overnachtingsmogelijkheid via http://www.vanhauwaert.org/luk
Veel plezier, Johan.
Polen ben ik ook geweest, 't is te zeggen Silezië. Je vindt wat meer info en eventuele overnachtingsmogelijkheid via http://www.vanhauwaert.org/luk
Veel plezier, Johan.
R1100S - 1998