Stelviopas

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
S|empr3
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 sep 2004, 15:38
Locatie: Middelkerke
Contacteer:

Stelviopas

Bericht door S|empr3 »

Helaba,

Hoe ist met jullie?
Met mij alles goe want ben weer een reisje aan het plannen. :grin:
En ik heb eigenlijk jullie hulp wa nodig. :!: :idea:
Ik ga namelijk de stelviopas doen met de moto.
Dat is de streek waar ik mij dus ook ga settlen voor een paar dagen.
Ik ga ook logeren denk ik ,allé als er nog plaats is hier : http://www.hoteldaremo.it/ned-startframe.html trento
en daar de routes wa rijden die ze voorstellen en daar in de buurt.

Nu de vraag is wa valt er te bezien van middelkerke tot aan de stelvio. over frankrijk, zwitserland , oostenrijk , italie ,
welke mooie route, herinnering, heb jij overgehouden aan je trip/reis naar het noorden van Italie.

En omgekeerd naar huis , wa vond ge schoon in duitsland om nog ne keer te stoppen tijdens de terugweg
Ik kan ook Rechtstreeks rijden autostrade , maar da wil ik nu efkes ni.

Heb je nog waypoints, routes ideeën alternatieven, dan hoor ik het graag.
Dus niet de streek van stelvio/ trento .Wel de rit heen en terug

Mvg Kris
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door Nascar »

wij gaan deze zomer ook in die richting, maar stoppen in Samnaun, net voor de Resiapas

We zijn zelf een route ineen aan het boxen over frankrijk, duitsland (zwarte woud) en zwitserland.
Terugkeren zouden we niet over zwitserland rijden maar over oostenrijk en dan zo terug naar het zwarte woud.

In de doorrij route komen we langs Schaffausen (watervallen van de Rijn), altijd wel de moeite om eventjes naar te gaan kijken als je dat nog niet gedaan hebt.
Verder passeren we over lichtenstein, op zich is daar niet veel te zien, maar de weg naar zwitserland passeert er wel door een militaire kazerne.

In de terugrij route zitten geen speciale bezienswaardigheden. Beide routes zijn wel berekend om in 2 dagen te doen.
Ter plekken plannen wij ritjes over de Silvretta-Hochalpstrasse, Timmelsjoch, Malojapass, Berninapass, Livigno, Ofenpass.
De Stelvio is ondanks de kleine afstand niet voorzien voor dit jaar.
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door Tazke »

Nascar schreef:De Stelvio is ondanks de kleine afstand niet voorzien voor dit jaar.
Klopt want madam (ikke) zie dat niet zitten om dat al sebiet te rijden.
En er staan andere dingen op het verlanglijstje van mij :mrgreen:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Stelviopas

Bericht door Koppel!! »

YOO

Meende da nu, de Stelvio is geen vies beest zulle, gewoon redelijk veel korte bochtjes, en dadist :!:

Als ge de Bernina neemt, en de Silvretta, en de Rombo, dan kunde de Stelvio ook doen, trouwens, deftig motorijden leert ge alleen maar door 't te doen, niet door constant de minste uitdaging uit de weg te gaan.
Geloof me nu maar, neem er de tijd voor, en dan lukt de Stelvio zonder problemen, en voelt ge u op den top king of the world :razz:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Stelviopas

Bericht door Zeppe »

Tazke schreef:
Nascar schreef:De Stelvio is ondanks de kleine afstand niet voorzien voor dit jaar.
Klopt want madam (ikke) zie dat niet zitten om dat al sebiet te rijden.
En er staan andere dingen op het verlanglijstje van mij :mrgreen:
En wanneer gaat mijnheer en madame dat juist doen?

Ik, correctie wij, sjezen daar wat in het rond de eerste week van september
Gewoon 3 GS'ers die de "cols" daar wat gaan "platrijden" :pirat: .
Niets vooraf gereserveerd.Wel een kaartje aangemaakt met wat POI - betaalbare overnachtinging in en rond de locatie's waar we zeker willen passeren.
Oprijden zou kunnen via Zwarte Woud en Bodensee, terugkomen via Vogezen, of 't kan ook andersom. Dat zien we wel als we aan het bollen zijn.
Wel doen we zowel de heen- als de terugreis met een overnachting, ergens halverwege.
Was het al maar ... :drunken:
Ah neen hé, eerst nog wat hier rondtuffen met de BMW-club, nog een weekendje Bussang (Vogezen) en een mid-weekje Esch-sur-Sure (Lux). Dat we goed opgewarmd zijn voor de "DolleMietjes" ! :wink:
:salut:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: Stelviopas

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Wij deden die vorig jaar....
Afbeelding
En hier kan je al wat genieten van wat foto's....
http://rusor.smugmug.com/Holidays/2009/ ... 1100_5v94n" onclick="window.open(this.href);return false;

GRTS Danny
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door Tazke »

Koppel!! schreef:YOO

Meende da nu, de Stelvio is geen vies beest zulle, gewoon redelijk veel korte bochtjes, en dadist :!:

Als ge de Bernina neemt, en de Silvretta, en de Rombo, dan kunde de Stelvio ook doen, trouwens, deftig motorijden leert ge alleen maar door 't te doen, niet door constant de minste uitdaging uit de weg te gaan.
Geloof me nu maar, neem er de tijd voor, en dan lukt de Stelvio zonder problemen, en voelt ge u op den top king of the world :razz:

Grtz, Philip!
Ik weet wel als ik daar een hoop passen doe dat de Stelvio ook geen probleem mag zijn.
Maar ik wil liever al die andere passen doen en de Stelvio voor later houden.
Stelvio vorig jaar nog maar omhooggereden (met den auto weliswaar).
De Bernina, Silvretta en de andere zijn al veeeeeeeeeeel langer geleden en die kriebelen net iets meer
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door Tazke »

@Koppel: We gaan de Stelvio dan toch rijden. Mijn ventje heeft iets in elkaar gestoken voor een dagje 'haarspeldbochten' plezier.
Ik wou zeker deze conge doen: Timmelsjoch rijden en zeker eens stoppen in San Martino im Passeier voor een lekkere pizza.

En kijk mijn ventje heeft dat in een route gegooid en plots zat de stelvio daar tussen :lol:
Maar als ik die pizza mag gaan eten ben ik content of euh was het nu voor dat bier dat ze daar hadden :drunken: :roll:

De route zou +/- 320 km zijn, in grote lijnen:
Laret (Samnaun) richting Kaunertal uit en van daar richting Timmelsjoch.
Daarna stoppen voor dat pizza'ke dat ik wil eten.
Doorrijden tot Merano, daar dan richting Prato allo Stelvio beginnen uitrijden.
De Stelvio over, beneden langs den Umbrail met een klein kiezelbaantje tussen. Tenzij ze dit jaar ten goeie hebben aangelegd.
Via Val Mustair richting Resia, de verplichte foto maken aan het meer, om dan via het dorpje Martina terug naar Laret te rijden.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Cristi Dragan
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2010, 09:30

Re: Stelviopas

Bericht door Cristi Dragan »

Hallo,
We hebben dezelfde Iets in Roemenië Transfăgărăşan Road. Harpines slechts 90 km. Heel mooi.

We have somethink the same in Romania. Transfagarasan Road. 90 km only harpines. Very beautifull.


Afbeelding
Ride in Romania Motorcycle Tours
http://www.rideinromania.com" onclick="window.open(this.href);return false;
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door WimLT »

Tazke schreef:De route zou +/- 320 km zijn
Met daarin de Stelvio en de Timmelsjoch :shock: Daartussen waarschijnlijk nog wel wat leuks.

Zult goe mogen vlammen en ne kleine pizza bestellen of het zal een héél lange dag worden :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Stelviopas

Bericht door Harald »

Tazke, let wel op hé,
daar zijn geen beken, het zijn daar ravijnen :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door Tazke »

Harald schreef:Tazke, let wel op hé,
daar zijn geen beken, het zijn daar ravijnen :lol:
Ge moet mij dat niet zeggen, heb hem al 2 keer gedaan de stelvio en via de Umbraill naar beneden, maar met den auto dan :lol:
De andere passen ook allemaal al eens met den koekenblik gedaan, behalve de Silvretta en de Gavio.

Alhoewel hier en daar hebt ge wel zo een of ander meerke langs de route liggen :lol:

Al de route's zijn ondertussen gemaakt en klaar om op te laten in den Tripy 8-)
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
MrUfip
Berichten: 199
Lid geworden op: 30 dec 2007, 09:33
Locatie: Zwolle - Nederland
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door MrUfip »

Cristi Dragan schreef:Hallo,
We hebben dezelfde Iets in Roemenië Transfăgărăşan Road. Harpines slechts 90 km. Heel mooi.

We have somethink the same in Romania. Transfagarasan Road. 90 km only harpines. Very beautifull.


Afbeelding
Ziet er mooi uit!
Heb dat al van meerdere gehoord die route in Roemenie erg de moeite waard is.
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Stelviopas

Bericht door Iron Gonzo »

volgende maand rij ik ook over de stelvio richting mijn slaap plaats in de omgeving van Bolzano.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Stelviopas

Bericht door edargpu »

Mmmmmm ziet er goed uit en net zoals Gonzo zit ook ik volgende maand in Bolzano .
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door Tazke »

WimLT schreef:
Tazke schreef:De route zou +/- 320 km zijn
Met daarin de Stelvio en de Timmelsjoch :shock: Daartussen waarschijnlijk nog wel wat leuks.

Zult goe mogen vlammen en ne kleine pizza bestellen of het zal een héél lange dag worden :-P
Dat weten we dat het dan een zware dag gaat worden.
Planning is dan ook iets vroeger te vertrekken in 't hotel om het niet al te laat te maken :alien:
En ook naar het einde toe te houden als we dat bochtenwerk daar gewoon zijn.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door John »

Ge moet daar allemaal niet zo zwaar aan tillen S10tje, heb vorig jaar (bij zéér warm weer) 520 Km afgehaspelt in de bergen. Met de nodige stops. Om 08,30 vertrokken in Thannheim, dan richting Stelvio gereden. Via Livigno (om te tanken en een terraske) Zwitserland in om dan via het Lechthall terug naar Thannheim te bollen. Was nog mooi op tijd voor de BBQ iets na 18,00 U.
Dus die 320 Km die jij gaat rijden mag geen probleem zijn.






Wel een beetje gaan met die banaan hé :lol:
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door Tazke »

John schreef:Ge moet daar allemaal niet zo zwaar aan tillen S10tje, heb vorig jaar (bij zéér warm weer) 520 Km afgehaspelt in de bergen. Met de nodige stops. Om 08,30 vertrokken in Thannheim, dan richting Stelvio gereden. Via Livigno (om te tanken en een terraske) Zwitserland in om dan via het Lechthall terug naar Thannheim te bollen. Was nog mooi op tijd voor de BBQ iets na 18,00 U.
Dus die 320 Km die jij gaat rijden mag geen probleem zijn.


Wel een beetje gaan met die banaan hé :lol:
't zal allemaal wel lukken, wel de allereerste keer met de motor in de bergen rondrijden, dus ik weet niet wat dat gaat geven. Dus liever in 't begin op 't gemak en dan de korte en eenvoudige dingen doen. En op het einde de moeilijkere :wink: .

Nu hopen dat het weekend in de Eifel voor mij kan doorgaan, kan ik daar al wat oefenen in die haarspeldbochtjes.
Maar zoals het er nu uitziet zal 't niet met de motor kunnen zijn voor mij :-(
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door WimLT »

John schreef:heb vorig jaar (bij zéér warm weer) 520 Km afgehaspelt in de bergen
Dat bedoel ik. 't Mag nog een beetje plezant blijven, hé. Vooral voor de duo :roll:

Laatste keer Weissensee-reis waren het allemaal dagtrippen van ± 320 km en dat was nog maar nét leuk om dit binnen de vakantiesfeer te houden en toch nog tijdig aan het avondmaal te staan. Uiteraard alles binnendoor. Géén stukken Autobahn. Nou ja, ieder zijn meug (goesting), hé :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door Nascar »

WimLT schreef:
John schreef:heb vorig jaar (bij zéér warm weer) 520 Km afgehaspelt in de bergen
Dat bedoel ik. 't Mag nog een beetje plezant blijven, hé. Vooral voor de duo :roll:

Laatste keer Weissensee-reis waren het allemaal dagtrippen van ± 320 km en dat was nog maar nét leuk om dit binnen de vakantiesfeer te houden en toch nog tijdig aan het avondmaal te staan. Uiteraard alles binnendoor. Géén stukken Autobahn. Nou ja, ieder zijn meug (goesting), hé :wink:
Daarom hebben wij in onze planning een afwisseling tussen motor rijden en wandelen of terasje doen.
De ritten van +- 300 km komen inderdaad allemaal neer op goedgevulde dagen waarbij we van 9u30 tot 17u30 gaan onder de baan zijn.
De bedoeling is vroeger te vertrekken dan de planning en liefst ongeveer op het geplande uur terug te zijn.

Er is maar 1 dag dat dit volledig uit de hand kan lopen ...
Silvretta Hochalpstrasse naar Bludenz om dan via Lichtenstein en Albula pas terug te keren naar Samnaun. De rit is ongeveer 380 km en bevat stukken waar "iets" meer aan het gas kan gehangen worden. Die dag zullen we het hotel best waarschuwen dat we iets later gaan terug zijn 8-)
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door John »

WimLT schreef:
John schreef:heb vorig jaar (bij zéér warm weer) 520 Km afgehaspelt in de bergen
Dat bedoel ik. 't Mag nog een beetje plezant blijven, hé. Vooral voor de duo :roll:

Laatste keer Weissensee-reis waren het allemaal dagtrippen van ± 320 km en dat was nog maar nét leuk om dit binnen de vakantiesfeer te houden en toch nog tijdig aan het avondmaal te staan. Uiteraard alles binnendoor. Géén stukken Autobahn. Nou ja, ieder zijn meug (goesting), hé :wink:
Dat bedoelde ik niet Willem! Jullie hadden het over flink moeten doorrijden of een klein pizzake gaan eten wil je op tijd je dag rond krijgen.
Ik heb er duidelijk bij gezet "zéér arm weer" Wat dus neerkwam om ofwel te rijden en afkoeling te hebben van de rijwind, of zitten puffen op een terraske. Of nog erger, die stallekes boven op de Stelvio of wa winkeltjes gaan afzien in Livigno. Neen dank u! Dan bol ik liever, en ons maddam toen ook trouwens :wink:
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door Tazke »

John schreef:Dat bedoelde ik niet Willem! Jullie hadden het over flink moeten doorrijden of een klein pizzake gaan eten wil je op tijd je dag rond krijgen.
Ik heb er duidelijk bij gezet "zéér arm weer" Wat dus neerkwam om ofwel te rijden en afkoeling te hebben van de rijwind, of zitten puffen op een terraske. Of nog erger, die stallekes boven op de Stelvio of wa winkeltjes gaan afzien in Livigno. Neen dank u! Dan bol ik liever, en ons maddam toen ook trouwens :wink:
Boven op de Stelvio zullen we ook niet lang stoppen, misschien juist iets om te drinken.
In Livigno, hoe rapper ik daar door ben hoe liever ik het heb, kreeg het daar de vorige keer al op mijn heupen van al die mensen die daar rondliepen, dat was enen grote mierenhoop :clown:.

En eens regelmatig stoppen voor een pitstop, want sjah mijn blaas kan soms veel te klein zijn :-P .
In de namiddag eens stoppen voor een koffie'ke, want dat kan smaken, zeker in Italie die goeie Ristretto's, hmmm en voor mijn ventje dan een Cappuccino.

Alle ik wou dat we al konden vertrekken :grin:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door WimLT »

Tazke schreef:In de namiddag eens stoppen voor een koffie'ke, want dat kan smaken, zeker in Italie die goeie Ristretto's, hmmm en voor mijn ventje dan een Cappuccino.
Je weet toch dat naar aloude Italiaanse etiquette een Cappuccino maar mag gedronken worden tot 11h00, hé :idea: Daarna wordt je verondersteld om over te gaan op straffer spul. Gene zever, hoor. Vraag maar na ginder. Uiteraard trek ik mij daar zelf ook niks van aan, maar 't is maar dat ge 't weet, hé :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Stelviopas

Bericht door Tazke »

WimLT schreef:
Tazke schreef:In de namiddag eens stoppen voor een koffie'ke, want dat kan smaken, zeker in Italie die goeie Ristretto's, hmmm en voor mijn ventje dan een Cappuccino.
Je weet toch dat naar aloude Italiaanse etiquette een Cappuccino maar mag gedronken worden tot 11h00, hé :idea: Daarna wordt je verondersteld om over te gaan op straffer spul. Gene zever, hoor. Vraag maar na ginder. Uiteraard trek ik mij daar zelf ook niks van aan, maar 't is maar dat ge 't weet, hé :wink:
Yep dat weet ik maar al te goed, maar voor mij alleen maar het straffe spul.
Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, geen enkel probleem.
Alhoewel ze meestal 2 keer vragen als ik daar zo een ristretto'ke vraag.
Blijkbaar zijn ze dat niet gewoon dat een vrouw dat besteld ofwel zijn ze dat niet gewoon van de touristen :clown:
En mijn ventje drinkt meestal het 'slappere' gerief.

Kijk zie ik krijg er al goesting van, ga mij hier een ristretto'ke gaan halen hmmmm :drunken:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Plaats reactie