Bevindingen R1200RT Mod 2010

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Brik

Bevindingen R1200RT Mod 2010

Bericht door Brik »

Na bijna één maand en 3.000 km mag ik zeggen dat ik zeer tevreden ben met de nieuwe RT.
Het is niet allemaal positief, de R1150RT geeft meer bescherming qua regen. Zeker als we de achterkant bekijken. Na mij eerste regenrit via kleine wegen, dat was de tweede dag, werd ik met vreemde blikken nagestaard. Eerst dacht ik dat dit was omdat het zo een mooie moto is (persoonlijke mening!), maar dat was het niet. De moto zag eruit alsof ik ermee was gaan crossen. De modder hing vooraan en bovenop de koffers, de passagierszit en topkoffer. De achterkant was niet minder, maar niet abnormaal. Ikzelf hing van de hielen, achterkant motorpak tot op de helm vol. Nog nooit meegemaakt. Het vuil vindt zijn weg naar boven via de openingen vlak voor de koffers, deze zijn bij de 1150 van een cover voorzien. Ik heb BMW hierover aangeschreven met de melding dat dit wel een serieus mankement in de constructie is. Zoals zo dikwijls krijg je dan de reactie; “U bent de eerste die hierover een opmerking maakt.” Ik ben naar mijn weten niet de eerste die hierover klaagt, maar niemand geeft graag toe dat zijn moto niet perfect is. Gelukkig heeft de garage zijn best gedaan om dit probleem op te lossen d.m.v. covers verkrijgbaar bij Wunderlich te bestellen. Alles is gemonteerd en nu afwachten hoe ik en de moto er bij de volgend natte rit zullen uitzien. Gelukkig had ik die dag mijn partner niet mee. Of was dit eerder pech voor mij? :lol:
fireman_belgium
Contacteer:

Re: Bevindingen R1200RT Mod 2010

Bericht door fireman_belgium »

Ik had op mijn RT1200 een originele BMW fender extender laten instaleren, en het probleem was opgelost.
Er is dus zeker een originele BMW oplossing !

fireman_belgium@hotmail.com
Freddie

Bericht door Freddie »

Hoort er standaard op te zitten, of gaan ze er maar vanuit dat alle BMW rijders mooi weer rijders zijn.
Erg als je je als fabriek aan een stukje plastic laat kennen :roll:
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Gaby

Bericht door Gaby »

Ik heb ook spatbordverlengers, originele BMW achteraan, Wundelich vooraan, helpen allebei. Van opspattend vuil
langs de koffers heen heb ik geen last, ik dacht dat de koffers de funktie van zij-slikvanger vervullen en dat de
covers van Wunderlich bedoeld zijn voor het rijden zonder koffers. Bij mij gaat het wel om een 2009. Zit daar
mogelijk verschil op met het 2010 model?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Brik

Bericht door Brik »

Vooraan en achteraan zijn geen noemenswaardig probleem. Het gaat echt om het vuil dat via de opening vóór de koffers, en vooral langs de linkerkant, omhoog wordt gegooid. Dit is het onderdeel dat ik bedoel (zie site Wunderlich) Kotflügelergänzung R1200RT http://www.wunderlich.de/Online-Shop/R- ... schuetzer/
Ongeacht de vermelding tot Bj 2009, past het onderdeel perfect op het laatste nieuwe model.
Het staat op de moto en is esthetisch verantwoord. Ik heb het onderdeel wel mat zwart gespoten zodat het meer met de andere zwarte onderdelen overeenkomt. Origineel is het ofwel glanzend Alu look of zwart (alhoewel het op foto mat uitziet).
Brik

Bericht door Brik »

Aangezien niemand commentarieert, zal ik mijn ervaring meedelen.
Zondag en maandag waren ideaal om te zien of het zijn effect heeft. Na een fikse regenbui en een toertje via veldwegen mag het resultaat er wezen. Ongeacht dat het maar een stukje plastiek is, heeft het ervoor gezorgd dat noch ik, noch de passagier vol hingen. Het is wel jammer dat de ingenieurs/designers van BMW dit over het hoofd hebben gezien. Wie weet staat het wel bij de volgende upgrade.
BTW zitten al over de 4.600 km.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Bolt lekker zo'n RT.... mogen morgen op 1000KM onderhoud met meer als 1700KM op de teller :lol: :lol: :lol:

Gaat lekker
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Brik schreef:Het is wel jammer dat de ingenieurs/designers van BMW dit over het hoofd hebben gezien. Wie weet staat het wel bij de volgende upgrade.
BTW zitten al over de 4.600 km.
:wink: "Leven en laten leven" heet dat... BMW en de toeleveranciers zijn goede maatjes en gunnen elkaar een deel van de winstgevende toebehoren-markt. Zo is iedereen (misschien de klant wat minder, want die toebehoren zijn meestal nogal prijzig?) gelukkig.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Brik

Bericht door Brik »

"Leven en laten leven" heet dat... BMW en de toeleveranciers zijn goede maatjes en gunnen elkaar een deel van de winstgevende toebehoren-markt. Zo is iedereen (misschien de klant wat minder, want die toebehoren zijn meestal nogal prijzig?) gelukkig.
Oké, daar heb ik geen problemen mee. Wie zijn moto wil verfraaien of verbeteren, kiest hiervoor. Maar, voor de prijs van de RT mag dit stukje plastiek toch niet ontbreken. De oplossing werk en ik ben tevreden.
Plaats reactie