verhoogde ruit op K 100 RS 1986 met verhoogd stuur
Moderator: GVN
-
menno lesterhuis
verhoogde ruit op K 100 RS 1986 met verhoogd stuur
Ik ben na 23 jaar (eindelijk) toegetreden tot de BMW rijders. De K100 RS uit 1986 rijdt erg goed. Alleen moet ik erg wennen aan het gebrek aan bescherming tegen wind en regen, mede door het gemonteerde hogere toerstuur. Kenners zeggen dat het went. Toch wil ik graag nadenken over alternatieve ruiten/ windschermen. Wie heeft daar ervaring mee en wil dat met mij delen? Ik heb een opzetruitje gezien van MV, de Laminar Lip, een groter scherm van Aeroflow en een ruitverhoger van Verholen.
Alvast bedankt
vr gr
Menno
Alvast bedankt
vr gr
Menno
hmmm 't spijt me maar die dingen kunnen allemaal wel maar gebrek aan bescherming is er eigenlijk niet op de RS, dit model levert gewoon niet meer omdat het een compromis fiets is, alle aanpassingen en opzetdingen die ik al ooit zag op een RS verneukten de hele fiets, ook het hogere stuur ontneemt deze fiets zijn comfortabele "knikvoorover" houding...
in dit geval vind ik echt origineel is beter en ik heb er enkele honderduizenden mee gereden...oorstoppen en de originele houding waren voor mij ideaal, niks belet je natuurlijk te xperimenteren met selfmade stukken plexi bijvoorbeeld omdat dat nog altijd de goedkoopste manier is om je van je illusies te ontdoen 't is nu eenmaal geen LT he...
in dit geval vind ik echt origineel is beter en ik heb er enkele honderduizenden mee gereden...oorstoppen en de originele houding waren voor mij ideaal, niks belet je natuurlijk te xperimenteren met selfmade stukken plexi bijvoorbeeld omdat dat nog altijd de goedkoopste manier is om je van je illusies te ontdoen 't is nu eenmaal geen LT he...
Een toerstuur verpest de harmonie van het K100/1100-RS modelDanny schreef:ook het hogere stuur ontneemt deze fiets zijn comfortabele "knikvoorover" houding...in dit geval vind ik echt origineel is beter .
Ik ben het met Danny eens dat het originele stuur een betere oplossing is dan een hogere ruit.
Een alternatief zou een WÜDO stuur kunnen zijn, iets breder maar niet hoger. Dat stuur schijnt bij rugklachten baat te bieden.
Heren, dat een basisstuur op een RS de harmony van deze motor verstoord ben ik geheel niet met jullie eens. Ik heb ook een stuur van een basis er op zitten en vind het ten eerste veeeel beter struren je spiegels blijven goed bruikbaar, je handen hebben nog windbescherming en het valt bijna niet op.
Opzetruiten zijn inderdaad niet mooi maar de laminairlip schijnt goed te bevallen en is het minst ingrijpend ( wel via internet in Amerika bestellen)
Opzetruiten zijn inderdaad niet mooi maar de laminairlip schijnt goed te bevallen en is het minst ingrijpend ( wel via internet in Amerika bestellen)
Dree
K100 RS 1988
K100 RS 1988
@ Menno,
de benaming toerstuur suggereert een K100RT/LT stuur. die zijn hoger,
op een K100RS inderdaad een riskante combinatie t.a.v. zithouding/windvang
een K100-basis stuur (of een WÜDO stuur) is een meer gangbare vervanging
BMW-ETK nummer 32 71 2 303 050 ca 59 €
BMW-ETK nummer 32 71 2 300 085 (voor handvatverwarming) ca 55 €
@ DREE:
as op uw kop
groeten
Eelco
(gèèn Hollander)
de benaming toerstuur suggereert een K100RT/LT stuur. die zijn hoger,
op een K100RS inderdaad een riskante combinatie t.a.v. zithouding/windvang
een K100-basis stuur (of een WÜDO stuur) is een meer gangbare vervanging
BMW-ETK nummer 32 71 2 303 050 ca 59 €
BMW-ETK nummer 32 71 2 300 085 (voor handvatverwarming) ca 55 €
@ DREE:
groeten
Eelco
(gèèn Hollander)
-
menno lesterhuis
Re: verhoogde ruit op K 100 RS 1986 met verhoogd stuur
menno lesterhuis schreef:Ik ben na 23 jaar (eindelijk) toegetreden tot de BMW rijders. De K100 RS uit 1986 rijdt erg goed. Alleen moet ik erg wennen aan het gebrek aan bescherming tegen wind en regen, mede door het gemonteerde hogere toerstuur. Kenners zeggen dat het went. Toch wil ik graag nadenken over alternatieve ruiten/ windschermen. Wie heeft daar ervaring mee en wil dat met mij delen? Ik heb een opzetruitje gezien van MV, de Laminar Lip, een groter scherm van Aeroflow en een ruitverhoger van Verholen.
Alvast bedankt
vr gr
Menno
Inderdaad...Danny heeft gelijk . Ik heb zijne K overgekocht en alhoewel ik helemaal niet kan rijden, ben ik er toch mee door de bochtjes in Schotland gesukkeld . Originele onderdelen zijn meestal 't best. Een constructeur weet wel wat 'm doet. Daarenboven heeft " design" ook zijn woordje. Die K's blijven semi - sportmodellen. Tenslotte monteer je in een auto ook geen stuur van een autobus of vrachtwagen omdat het makkelijker draait.[/u]
" Gelijk" krijgen is moeilijker dan hebben