slag op stuur bij lage snelheid
Moderator: GVN
slag op stuur bij lage snelheid
Het was me al een tijdje opgevallen maar na de rit van vandaag is het erger geworden. Bij lage snelheid zit er slag op mijn stuur. Het is het best voelbaar bij afkomen van gas (bv. in tweede versnelling vanaf 4500 toeren laten zakken). Bij hogere snelheid niks merkbaar. Ik heb de indruk dat het zich ook niet voordoet wanneer ik koppelingshendel intrek en de motor dus gewoon laat uitbollen (kan ook gewoon zijn dat ik dan meer kracht op het stuur uitoefen). Er ligt nu een goede 4000 km een nieuwe voorband op. Wat kan de oorzaak zijn? Motor is een R1200ST.
-
Jo De Paepe
Re: slag op stuur bij lage snelheid
balanceerloodje verloren?
slag in remschijf , zou je zeker ook moeten voelen bij zacht aanremmen.
Velg krom , kan je eenvoudig controleren met een krijtje dat je bijna tegen de velgrand houdt en dan iemand het wiel laten draaien.
lager stuk , voel je als je het wiel zacht ronddraait
slag in remschijf , zou je zeker ook moeten voelen bij zacht aanremmen.
Velg krom , kan je eenvoudig controleren met een krijtje dat je bijna tegen de velgrand houdt en dan iemand het wiel laten draaien.
lager stuk , voel je als je het wiel zacht ronddraait
Heb dit ook gehad met mijn GS .... begon zo rond de 4000 km .... Zaten toen Conti's op als banden.
Was altijd rond 60km/h dat het het meest volebaar was. Heb de banden nog volledig versleten en dan vervangen door Metzlers ... slag volledig weg.
Was altijd rond 60km/h dat het het meest volebaar was. Heb de banden nog volledig versleten en dan vervangen door Metzlers ... slag volledig weg.
Bedankt voor de reacties. Heb het ook zo rond de 60 km/h. Voorband is BT021 en eigenlijk nog zo goed als nieuw. Ga voor zekerheid toch maar eens naar dealer bollen.