Klem uitlaat GS 1150

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
kris_308

Klem uitlaat GS 1150

Bericht door kris_308 »

Heren techniekers,
ik heb destijds een GS1150 gekocht waar een Remus uitlaat op stond en de vorige eigenaar was zo vriendelijk om bij de verkoop de originele uitlaat mee te geven.
Nu heb ik een aantal jaren gereden met de Remus en wil ik eens de originele monteren om te zien of er een verschil is.
De klem die erop gemonteerd staat is zo verroest dat ik deze niet meer wil hergebruiken zelfs als ik ze er deftig afkrijg.
Hebben jullie adressen waar kan ik een dergelijke klem kan kopen, liefst in de driehoek Gent-A'pen-Brussel of online? Of is het best hiervoor bij een officiële dealer langs te gaan?
Hebben jullie tips om de klem eraf te krijgen, want die is nogal roestig. Zijn er andere zaken waar ik moet op letten?
Oh Ja ik ben niet echt technisch aangelegd, maar dat hebben jullie misschien al door adh van mijn vragen. Toch wilde ik me hieraan wagen. :-)

Het gaat om nr 2 op de tekening in de link.

Alle tips zijn welkom.
Kris

http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... d=91630450
MiGSel
Contacteer:

Re: Klem uitlaat GS 1150

Bericht door MiGSel »

Kruipolie, een goede potsleutel (maat 15 als ik mij niet vergis) en wat geduld, daarmee krijg je dat wel los Afbeelding
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Als het de originele klem betreft zou dit RVS moeten zijn. (roest niet, maar kan wel bruin uitslagen) De bout over slijpen of breken als kruipolie niet werkt. Dan zal de klem er wel af komen.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

royaal inspuiten met WD40, tijdje laten "trekken" en eventueel herhalen. Komt los. Idd RVS kan dus niet roesten, slaat wel bruin uit. Oppoetsen met wondersteen en je hebt terug een nieuwe. Anders bij de dealer een nwe gaan halen.
Je zou trouwens de klem vd Remus ook kunnen gebruiken, als het maar even om te testen is
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
kris_308

Bericht door kris_308 »

Tis ondertussen gelukt zoals jullie zeiden. Met veel WD40. :grin:
Dit weekend eens gaan proberen of er werkelijk een groot verschil is.
Bedankt voor de tips.
Plaats reactie