Welke boxer voor een vrouw van 1.60m??

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WIMGSA1200

Welke boxer voor een vrouw van 1.60m??

Bericht door WIMGSA1200 »

Mijn madam heeft nog geen rijervaring maar wil een degelijke moto kopen...
Ze zou met 2 voeten aan de grond willen komen, is een 1100 rt mogelijk??? or is een 1100 of 1150r beter? hoe is de windbescherming bij een r als er een grote ruit opstaat???
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
tweecilinderke

Re: Welke boxer voor een vrouw van 1.60m??

Bericht door tweecilinderke »

Mijn vrouwke is ook +/-1.60 en zij rijd met nen r850r waar het zadel op de middenste stand staat en nog voldoende is voor haar voeten op de grond te krijgen.
Trouwens een zeer wendbare en gezellige motor om mee te bollen!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
John
Contacteer:

Bericht door John »

Zonder enige rijervaring zou ik al zeker niet gaan voor een RT. Of je moet er zoals ik niet mee in zitten dat dat ding af en toe eens tegen de grond gaat.(kosten!)
Voor haar eerste rijervaring zou ik persoonlijk gaan voor een naked die je niet al te veel kost en waar je dat ding weer voor zo goed als dezelfde prijs weer kwijt kan.
Heeft ze echt de microbe te pakken dan kan je gaan uitkijken voor het model ze zelf tof vind. (mijn gedacht hé! :wink: )
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik zou haar persoonlijk laten beginnen met een Scarver. Een Roadster (R1100R) is qua gewicht al direct redelijk zwaar en gaat snel tegen de vlakte liggen vrees ik. De RT is daarom ook geen optie en daar komt nog bij dat, zoals John aanhaalt, elke neerlegging direct nogal wat geld kost aan de carnage :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

Hier de 2 cents van een vrouwelijke roadster rijdster.

Ik ben vier jaar geleden beginnen motorrijden op een R1150R met verlaagd zadel. Ben 1.69m maar heb verhoudingsgewijs korte beenlengte (belangrijker dan totale lengte). Ik kon met het voorste deel van beide voeten (ruim) aan de grond, echter niet met beide voeten helemaal plat.
Iedereen raadde me af om met zo'n zware motor (fysiek en cc) te leren rijden, maar achteraf bekeken heb ik zeker geen spijt van mijn keuze :-P . Misschien had ik met een lichtere motor wat sneller beter leren rijden, alhoewel ik eerlijk gezegd denk dat het na verloop van tijd niks meer uitmaakt.

Heb intussen 55.000km gereden, en rijd sinds vorig jaar op een R1200R met standaardzadel - kan iets minder goed aan de grond dan met de 1150 maar heb intussen meer rij-ervaring. De 1200 roadster is fysisch lichter - niet zo heel erg veel maar voor mij maakt dat kleine verschil wel veel uit. Ik kan de motor stilstaand beter manouvreren, opbokken enz. Bovendien is de R1200R veel wendbaarder dan de R1150R, rijdt die soepeler, trekt sneller/beter op enz. Nadeel is dat die in aanschaf duurder zal zijn dan een 1150 of 1100.

Als je echter het geld (ervoor over) hebt, zou ik voor een R1200R kijken - het verschil is namelijk heel erg groot, zowel in rijgedrag als in gewicht. Ik zou in elk geval niet meer willen ruilen :razz:

Ik had op de 1150/heb op de 1200 de grotere ruit. Mijn hoofd zit in de wind (al kan je er gerust 160km+ mee rijden :twisted: ) en als het regent, word je (veel) natter dan op bv. een RT. Zelf stoort me dit niet - het hoort bij het motorrijden, vind ik. :wink:

Mocht je vrouw ook iets anders dan een boxer willen overwegen - en nieuw (vermoed niet dat er al veel 2dehandse zijn) - kijk dan eens naar de F800R. Heb er onlangs een testrit mee gedaan, en dit is een heel erg wendbare, niet te hoge/grote motor. Rijdt natuurlijk heel anders dan een Boxer - zelf weet ik niet of ik wel zou willen overstappen: zo'n boxer rijdt toch wel heel erg goed! :grin:

Wat het ook wordt, veel rijplezier gewenst! :thumleft:
R1200R
grandru
Contacteer:

Bericht door grandru »

moet het een boxer zijn?

mijn vrouw begint nu ook terug met motorrijden en wij hebben vorige week een cb 500S (2001) gekocht waarbij alles nog in zeer goede staat is slechts 24000km (echte kilometers, remschijven, hanvaten etc .. nog in nieuwstaat)
voor slechts 1300euro en ik ben er zeker van als ze hier 1 of 2 jaar mee zal gereden hebben (mits wat kuiswerk) we er zeker evenveel van gaan krijgen en dan kan ze haar "droomfiets" kiezen.

Zo doet het niet te veel pijn als de motor tegen de grond gaat.

groeten.
jakke

Bericht door jakke »

Op zich is een R1100-850R uitermate geschikt voor iemand die geen of weinig rijervaring heeft. Gezien het lage zwaartepunt, is dit model goed onder controle te houden bij stilstand. Je kan natuurlijk een beetje kracht gebruiken als je de moto, vanuit stilstand, wil verplaatsen natuurlijk (opbokken etc...), maar bij welke machine is dat niet? Tijdens het rijden valt het gewicht van de R1100R, +/- 245 kg, zeer goed mee en laat deze zich super en vooral soepel sturen. Zelfs voor een beginner met weinig of geen ervaring is dit type een aanrader, ongeacht het een 850 of een 1100 betreft.
En Tweecilinderke zijn madam kan dat idd beamen voor de 850. Dit type moto oogt zelfs niet "TE" groot voor mensen met een kleinere gestalte.
:wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

Afbeelding

Voor als ge er voorgoed vanaf wilt zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
der_joachim
Contacteer:

Bericht door der_joachim »

Kijk ook eens naar de R1100RS. Of desnoods de 1150 RS. Zit qua gewicht tussen de R en de RT, en met 1.60 pas je er prima op. Bovendien is het een heerlijke fiets om op te rijden, zowel voor woonwerkverkeer als voor lange toertochten.
WIMGSA1200

Bericht door WIMGSA1200 »

had ook al naar een rs gekeken maar ze zit graag rechtop en daar lig je toch meer op niet?
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
der_joachim
Contacteer:

Bericht door der_joachim »

De clipons zijn verstelbaar. Zet ze zo ver mogelijk naar achteren en je rug staat bijna recht.
Plaats reactie