startproblemen ın Turkıje

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
RobertGS

startproblemen ın Turkıje

Bericht door RobertGS »

Hallo,

Ik ben op trıp met mıjn GS (bouwj. 2001 en nu 40100 km) rond de Mıddellandse zee. Tot hıertoe deed hıj het prıma. Ik heb al ongeveer 4100 km ın twee weken gedaan maar hıer, ın het zuıden van Turkıje, krıjg ık echter problemen met het starten. Ik moet soms tot 5x op dat knopje duwen vooraleer hıj ıets van geluıd maakt. Soms een droge tık en het even wegvallen van de verlıchtıng van het dashboard. Wanneer hıj start, start hıj wel perfect.
Heeft er ıemand al eens ıets gelıjkaardıgs meegemaakt? Het ıs nıet het concact van de zıjstand, dat heb ık al bekeken. Ik start hem ook steeds met de koppelıng ıngetrokken en de aansluıtcontacten van de batterıj zıjn ook goed bevestıgd.
Ik moet nog een slordıge 15 000 km doen en BMW dealers lopen hıer nıet dık.

Ik ben dus op zoek naar een McGuyver oplossıng.

Greetz from Turkey

R.
Bob

Re: startproblemen ın Turkıje

Bericht door Bob »

Batterij aan vervanging toe misschien ?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Uw startknoppeke Zelf AL van Het Rond de middelandsezeezand ontdaan?
Denk DAT GE Het toch BIJ EEN Slecht contact gaat zoeken moeten.
Kabels op de startmotor en relais checken.
En inderdaad de batterij?
Laatst gewijzigd door tweecilinderke op 12 mei 2010, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
bosuil1880

Bericht door bosuil1880 »

ik denk ook de batterij die de geest aan het geven is...
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

RobertGS schreef:Hallo,

Ik ben op trıp met mıjn GS (bouwj. 2001 en nu 40100 km) rond de Mıddellandse zee. Tot hıertoe deed hıj het prıma. Ik heb al ongeveer 4100 km ın twee weken gedaan maar hıer, ın het zuıden van Turkıje, krıjg ık echter problemen met het starten. Ik moet soms tot 5x op dat knopje duwen vooraleer hıj ıets van geluıd maakt. Soms een droge tık en het even wegvallen van de verlıchtıng van het dashboard. Wanneer hıj start, start hıj wel perfect.
Heeft er ıemand al eens ıets gelıjkaardıgs meegemaakt? Het ıs nıet het concact van de zıjstand, dat heb ık al bekeken. Ik start hem ook steeds met de koppelıng ıngetrokken en de aansluıtcontacten van de batterıj zıjn ook goed bevestıgd.
Ik moet nog een slordıge 15 000 km doen en BMW dealers lopen hıer nıet dık.

Ik ben dus op zoek naar een McGuyver oplossıng.

Greetz from Turkey

R.
Ik heb juist hetzelfde gehad 3 jaar terug in Marokko. Soms startte hij niet (een enkele reheu of een tik en dashbord weg ipv reheureheureheu :roll: ), even wachten en nadien ging de startermotor toch over. Bleek de starter zelf te zijn die inbepaalde omstandigheden (bij mij hitte) blijkbaar heel veel stroom trok. Ik heb er nog een tijd mee rond gereden hier in BE tot het echt onbetrouwbaar werd. Startermotor geswitcht en problem solved. Maar kan idd ook de batterij zijn...
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Hoogstwaarschijnlijk de batterij.
Ik heb hetzelfde gehad maar met mijn auto. Soms startte ie perfect om dan 's anderendaags niet meer te starten, de dag nadien weer wel. Soms kon ik starten, naar mijn werk rijden en wanneer ik terug naar huis wilde startte ie niet meer.
Nieuwe batterij en het probleem was opgelost.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

onlangs ook zo iemand hier had.
en het was de batterij die stuk was.

zo snel mogelijk vervangen vooraleer er meer schade aan de elektronica is van altijd maar te starten...
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie