Rallye 2 Pro of 3 Pro

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Harley

Rallye 2 Pro of 3 Pro

Bericht door Harley »

Ik wil mij een nieuw BMW Rallye pak kopen nadat mijn 2 REV’IT pakken en Rev'it laarzen niet waterdicht zijn. Is zo een BMW pak, met de liner erin wel te verstaan, echt volledig 100% waterdicht of is het wardicht zoals een REV’it pak. DWZ enkel in de folder? Mijn GORE-TEX handschoenen van BMW zijn trouwens ook niet waterdicht. Ik vind het zonde om 1200€ uit te geven voor iets waarbij ik nog steeds een regenpak moet aantrekken. Het enige dat bij mij waterdicht is zijn mijn IXS Gore-Tex winterhandschoenen van bij RAD en ook IXS maken mooie enduro style pakken in Gore-Tex voor ongeveer minder dan 1000€.
Kan iemand mij wat raad geven over het BMW Rallye Por pak?

Alvast bedankt, Hennie
Its not the speed that kills, its the sudden stop!
Frank K

Re: Rallye 2 Pro of 3 Pro

Bericht door Frank K »

Harley schreef:Ik wil mij een nieuw BMW Rallye pak kopen nadat mijn 2 REV’IT pakken en Rev'it laarzen niet waterdicht zijn. Is zo een BMW pak, met de liner erin wel te verstaan, echt volledig 100% waterdicht of is het wardicht zoals een REV’it pak. DWZ enkel in de folder? Mijn GORE-TEX handschoenen van BMW zijn trouwens ook niet waterdicht. Ik vind het zonde om 1200€ uit te geven voor iets waarbij ik nog steeds een regenpak moet aantrekken. Het enige dat bij mij waterdicht is zijn mijn IXS Gore-Tex winterhandschoenen van bij RAD en ook IXS maken mooie enduro style pakken in Gore-Tex voor ongeveer minder dan 1000€.

Alvast bedankt, Hennie
Volgens mij enkel waterdicht met gore-tex erin maar in de zomer is dat veel te warm en als je nat wordt met gore-tex er in, krijg je het toch koud.
Heb donderdag wat in de regen gereden im mijn Ralley 2 pro en heb geen regenpak hoeven aan te trekken, maar het hangt allemaal een beetje af van de intensiteit van de bui...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Frans

Bericht door Frans »

Best is een pak met de goretex verwerkt in de buitenlaag, BMW en Rukka hebben dat ,maar er zijn nog andere merken die dit nu ook maken.
Met de Rukka heb ik dagen in tropische regenbuien gereden ,bleef perfect droog.
Harley

Bericht door Harley »

Frans schreef:Best is een pak met de goretex verwerkt in de buitenlaag, BMW en Rukka hebben dat ,maar er zijn nog andere merken die dit nu ook maken.
Met de Rukka heb ik dagen in tropische regenbuien gereden ,bleef perfect droog.

Bedankt alvast. Even kijken of het IXS pak ook Gore-Tex in de buitenlaag heeft.
Harley

Bericht door Harley »

Frank K schreef:
Harley schreef:Ik wil mij een nieuw BMW Rallye pak kopen nadat mijn 2 REV’IT pakken en Rev'it laarzen niet waterdicht zijn. Is zo een BMW pak, met de liner erin wel te verstaan, echt volledig 100% waterdicht of is het wardicht zoals een REV’it pak. DWZ enkel in de folder? Mijn GORE-TEX handschoenen van BMW zijn trouwens ook niet waterdicht. Ik vind het zonde om 1200€ uit te geven voor iets waarbij ik nog steeds een regenpak moet aantrekken. Het enige dat bij mij waterdicht is zijn mijn IXS Gore-Tex winterhandschoenen van bij RAD en ook IXS maken mooie enduro style pakken in Gore-Tex voor ongeveer minder dan 1000€.

Alvast bedankt, Hennie
Volgens mij enkel waterdicht met gore-tex erin maar in de zomer is dat veel te warm en als je nat wordt met gore-tex er in, krijg je het toch koud.
Heb donderdag wat in de regen gereden im mijn Ralley 2 pro en heb geen regenpak hoeven aan te trekken, maar het hangt allemaal een beetje af van de intensiteit van de bui...
Bedankt, van dat koud hebben hoorde ik al eens maar nat en koud is nog erger.
Daane

Bericht door Daane »

Ralley 2 is (met goretex liner natuurlijk) écht waterdicht, maar ik vind ook dat bij zware regen de koude een minpunt is. Ook goed om weten is dat het pak loodzwaar wordt als je doorweekt bent. De knie protectoren heb ik veranderd. De originele zaten niet aangenaam (da's bij meerdere BMW broeken een beetje het geval vind ik...) Niet goedkoop, maar wel veruit het beste wat ik al mocht dragen (comfort, pasvorm protectie, waterdicht, scheurvast...)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Rallye 3 heeft geen Goretex meer. Dat is nu een Softshell insert. Naar zeggen veel comfortabeler dan de Goretex insert van de Rallye 2 omdat het veel soepeler is en beter ademt.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Harley

Bericht door Harley »

Bedankt, ik las hier dat de Rallye Pro heel veel op het nieuwe enduro pak van Richa lijkt en dat is ook met softshell. Ik was altijd van mening dat enkel gore-tex 100% waterdicht is maar mijn BMW gore-tex handschoenen zijn ook helemaal niet waterdicht en slechts 1.5 jaar oud. Ik draag bij regenweer mijn mouwen over de schacht van de handschoenen maar ze houden het water niet tegen. Enkel mijn IXS handschoenen doen dat. REV'IT trekt helemaal op niets. 2 pakken en allebij laten ze water door.
Ik vind wel het Rallye Pro 2 pak veel mooier dan het nieuwe Pro 3.
Deze week spring ik eens bij BMW Hasselt binnen voor wat info.

Gr, Hennie
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Mijn Rally2 (geen pro) is na zo'n dikke vijf jaar (mis)gebruik nog altijd perfect waterdicht, de Gore-tex binnenvoering doet dus echt wel z'n werk.

Echter, zoals hierboven reeds vermeld voelt 't koud aan wanneer de natte Gore-tex tegen je vel komt. En 't pak neemt idd. redelijk wat water op, en weegt dus een beetje door op den duur.
Ik zorg er dus altijd voor dat ik iets met lange mouwen aanheb wanneer er kans is op regenval, wanneer 't perfect zonnig weer is rij ik zelfs zelden of nooit met de binnenvoering aan, ze aandoen duurt maar een minuutje op twee, en zonder is er veel meer afkoeling door de rijwind.

Da's dan ook de sterkte van 't pak, mits een degelijke onderlaag voldoende warm en perfect waterdicht, langs de andere kant één v.d beste pakken om in warme tot hete omstandigheden mee rond te rijden.

Of doe zoals ik, zorg ervoor dat je topcase enkel en alleen dienst doet om de reservevest te bevatten, m'n Rally2 bij warm, al dan niet nat weer, m'n Tourance2 als 't kouder wordt, ook al perfect waterdicht :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GertH

Bericht door GertH »

wel, ik heb ook een Rallye 2 Pro.

2 nadelen:
1. goretex liner is ook voorzien van fleece
2. goretex zit in liner en niet in buitenlaag; buitnlaag is cordura en zuigt water op als een spons waardoor je weliswaar droog blijft maar toch een klam gevoel krijgt EN je de warmte uit je lichaam voelt trekken

ik kon het in de winter - ook niet met twee lagen wollen onderkleding - niet langer volhouden en heb mij dan een Atlantis 4 gekocht, wat voor mij een veel beter pak is: waterdicht EN warm genoeg om de winter vlot door te komen

redenen waarom ik mijn Rally 2 niet wegdoe, zijn sluimerende off-road ambities :wink: en het feit dat de jas met zijn vele zakken toch wel praktisch kan zijn wanneer op reis.

G
Plaats reactie