Zumo 660 op Mac met OSX?
Moderator: GVN
-
Norberto
Zumo 660 op Mac met OSX?
Hallo,
Ik overweeg om een Zumo 660 te kopen maar ik heb nog twijfels en ik zie enkel berichten op het forum van PC gebruikers.
Zijn er mensen met ervaring ( goede of slechte ) met Garmin GPS op Macintosh computer?
Het installeren en overbrengen van route's met Mapsource ?
Groeten,
Norberto
Ik overweeg om een Zumo 660 te kopen maar ik heb nog twijfels en ik zie enkel berichten op het forum van PC gebruikers.
Zijn er mensen met ervaring ( goede of slechte ) met Garmin GPS op Macintosh computer?
Het installeren en overbrengen van route's met Mapsource ?
Groeten,
Norberto
50 cc - Mobyllete Sport- Itom sport - Honda - Flandria - 250cc Vespa - 650cc Deauville - R1200RT 2006 --- R1200RT LC 2014
Re: Zumo 660 op Mac met OSX?
Hallo Norberto,
Ik bezit een Zumo 220 en werk met Basecamp op een iMac...
Alles werkt naar behoren en soms een beetje anders als PC. Volgens mij zijn er geen problemen vermits de 220 het kleine broertje/zusje is van de 660.
Ik maak mijn routes, verzend ze maar moet ze dan wel onder gegevens (in het toestel zelf) overbrengen naar een aktieve route. Voor de rest werkt volgens mij alles zoals op PC.
Groeten,
RT boy
Ik bezit een Zumo 220 en werk met Basecamp op een iMac...
Alles werkt naar behoren en soms een beetje anders als PC. Volgens mij zijn er geen problemen vermits de 220 het kleine broertje/zusje is van de 660.
Ik maak mijn routes, verzend ze maar moet ze dan wel onder gegevens (in het toestel zelf) overbrengen naar een aktieve route. Voor de rest werkt volgens mij alles zoals op PC.
Groeten,
RT boy
-
moh_fan
- Contacteer:
Ik heb RoadTrip op mijn Mac staan... en ik vind dat helemaal niks!
Het werkt traag, onhandig en de routes die het programma produceert slaan soms helemaal nergens op.
In mijn ogen is het alles behalve functioneel.
Deze software van Garmin werkt op dit moment niet goed op een Mac.
Het enige waarvoor ik heden ten dagen mijn pc nog gebruik, is voor MapSource.
Het werkt traag, onhandig en de routes die het programma produceert slaan soms helemaal nergens op.
In mijn ogen is het alles behalve functioneel.
Deze software van Garmin werkt op dit moment niet goed op een Mac.
Het enige waarvoor ik heden ten dagen mijn pc nog gebruik, is voor MapSource.
-
janneman
- Contacteer:
heb op mijn macs Garmin Basecamp staan, schijnt toch te werken ... maar ja sedert 15 jaar mac-user en dus kan ik niet vergelijken met pc ...
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
-
moh_fan
- Contacteer:
Zal BaseCamp eens installeren.
Ik dacht dat BaseCamp meer voor hiking-doeleinden bestemd was.
Let's test!
Ik dacht dat BaseCamp meer voor hiking-doeleinden bestemd was.
Let's test!
-
DiggerJack
Heb ook Mac, heb veel problemen gehadt maar heb nu Basecamp erop gezet en het blijkt toch te werken .
Heb wel van het wekend geprobeerd een route van internet te halen voor garmin maar kon ze niet overzetten van mijn Mac naar de Gps, Mac herkende de files niet .
Heb wel van het wekend geprobeerd een route van internet te halen voor garmin maar kon ze niet overzetten van mijn Mac naar de Gps, Mac herkende de files niet .
Zal wellicht een gdb-formaat geweest zijn, dat opent zichzelf niet door erop te dubbelklikken.DiggerJack schreef:Heb ook Mac, heb veel problemen gehadt maar heb nu Basecamp erop gezet en het blijkt toch te werken .
Om een gdb-bestand te openen in RoadTrip moet je via het menupad bestand->openen (zou ook "bestand->importeren" kunnen zijn, weet het niet meer van buiten) gaan en dan de gedownloade file kiezen, dan lukt het wel.
Ik ben ook Macgebruiker, maar de eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik toch liever Mapsource gebruik op mijn laptop dan RoadTrip op mijn iMac. Heeft niets te maken met processorsnelheid of geheugen of welke andere technische reden dan ook, 't is alleen de manier van werken die in RoadTrip helemaal anders is. Voordat RoadTrip bestond werkte ik al een aantal jaren met Mapsource, wellicht vandaar dat ik me daar nog altijd 't beste bij voel.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
-
Wulf
Yep, Roadtrip is een ramp, Basecamp is ok, hopelijk binnenkort een update voor roadtrip.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
-
moh_fan
- Contacteer:
Gisteren BaseCamp geïnstalleerd.
Is een stuk prettiger werken dan RoadTrip moet ik zeggen.
POI's, routes en kaarten - op één na - werden netjes overgenomen uit RoadTrip.
Heb nu nog de uitdaging om mijn OnRoute-kaart te 'unlocken'...
Is een stuk prettiger werken dan RoadTrip moet ik zeggen.
POI's, routes en kaarten - op één na - werden netjes overgenomen uit RoadTrip.
Heb nu nog de uitdaging om mijn OnRoute-kaart te 'unlocken'...
-
DiggerJack
Heb Basecamp en roadtrip er af gegooid heb te vroeg gekraaid .Collega heeft van morge de mapsource laten zien op zijn Pc is heel wat anders.
Kan bij de functie zoeken zelfs geen adres vinden en als ik in zoom zie ik enkel autostrade, als ik brasschaat intik vind hij het niet .
zal vanavond nog eens proberen alles trug op de Mac tezetten .
Kan bij de functie zoeken zelfs geen adres vinden en als ik in zoom zie ik enkel autostrade, als ik brasschaat intik vind hij het niet .
zal vanavond nog eens proberen alles trug op de Mac tezetten .
-
moh_fan
- Contacteer:
OnRoute motorkaar is ook geïnstalleerd. Uiteindelijk zonder veel problemen. Met dank aan het GPS-forum.
@ DiggerJack
De zoekfunctie van BaseCamp is even iets waar je aan moet wennen.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik in het begin ook niets kon vinden...
BaseCamp, maar ook RoadTrip, werkt met meerdere invul-parameters: Find / Near / Containing
Die parameters dien je met zorg te kiezen, anders vindt het programma maar moeilijk hetgeen je zoekt.
Voor Brasschaat: Find ➛ Cities / Near ➛ Different City... ➛ Brasschaat
Heb je een exact adres dan kun je de straatnaam invullen in Containing.
In het begin ervaar je deze methode wellicht als omslachtig. Het is echter zoals zo vaak, een kwestie van wennen.
Suc6Rmee!
@ DiggerJack
De zoekfunctie van BaseCamp is even iets waar je aan moet wennen.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik in het begin ook niets kon vinden...
BaseCamp, maar ook RoadTrip, werkt met meerdere invul-parameters: Find / Near / Containing
Die parameters dien je met zorg te kiezen, anders vindt het programma maar moeilijk hetgeen je zoekt.
Voor Brasschaat: Find ➛ Cities / Near ➛ Different City... ➛ Brasschaat
Heb je een exact adres dan kun je de straatnaam invullen in Containing.
In het begin ervaar je deze methode wellicht als omslachtig. Het is echter zoals zo vaak, een kwestie van wennen.
Suc6Rmee!
-
DiggerJack
Zowel Road trip als Base Camp zie ik de straten parken en waterlopen niet , dat zie je wel in mapsource ook krijg ik steeds een melding van update van Base Camp, ik installeer die en als ik de Mac afsluit en terug op start is die ook verdwenen .?????
Als ik een nieuwe route wil maken en vertrekpunt en eindpunt markeer trekt hij een rechtelijn . normaal volgt hij de ingestelde weg toch !?
Als ik een nieuwe route wil maken en vertrekpunt en eindpunt markeer trekt hij een rechtelijn . normaal volgt hij de ingestelde weg toch !?
-
moh_fan
- Contacteer:
Is er wel een juiste kaart geselecteerd?
Is die ook ge-unlocked?
Het lijkt wel of je naar de 'Global Map' zit te kijken...
Is die ook ge-unlocked?
Het lijkt wel of je naar de 'Global Map' zit te kijken...
-
DiggerJack
Heb alles eraf gegooid en terug gezet is wel nu de engelse versie en krijg nu alle straten en bezienswaardig wel te zien, zal de vorige keer iets zijn mis gelopen met de installatie.
Bedankt voor de tips
Grtjs
Bedankt voor de tips
Grtjs