Terugroep actie K1200GT
Moderator: GVN
Terugroep actie K1200GT
Juist gelezen op HLN:
http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-Aut ... erug.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-Aut ... erug.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Re: Terugroep actie K1200GT
Op de Nederlandse teletekst staat er ook dat het R motoren betreft..Alle die tussen 06 en 09 zijn gemaakt.. Door trillingen kunnen er scheuren in de remleidingen ontstaan waardoor de (voor) rem niet meer goed werkt,,,
Oppassen en na laten kijken is misschien aan te raden
Oppassen en na laten kijken is misschien aan te raden
Be Who You Are and Say What You Feel Because Those Who Mind Don't Matter and Those Who Matter Don't Mind ...
-
http://www.autogazette.de/BMW-ruft-Moto ... .htm#folge" onclick="window.open(this.href);return false;
hier meer uitleg
hier meer uitleg
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Ja, volgens het Duitse artikel ben ik er dus ook bijIRON GONZO schreef:http://www.autogazette.de/BMW-ruft-Moto ... .htm#folge
hier meer uitleg

Net 1 week voor mijn vertrek richting Frankrijk en Spanje

BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
-
- Contacteer:
Mogen we ervanuitgaan dat Bornem via de dealer ons een schrijven stuurt of moeten we pro-aktief de dealer kontakteren ?
Zal iig erg druk worden met alle modificaties zo vlak voor de grote vakantie.
Zal iig erg druk worden met alle modificaties zo vlak voor de grote vakantie.
Betroffen von dem Rückruf sind die Modellreihen R 1200 GS, R 1200 GS Adventure, R 1200 R, R 1200 ST, R 1200 RT und K 1200 GT . «Bei den betroffenen Fahrzeugen kann durch Vibrationen im Fahrbetrieb nicht völlig ausgeschlossen werden, dass eventuell verspannt eingebaute Bremsleitungen undicht werden und in der Folge Bremsflüssigkeit austritt», sagte Probst. Wie er hinzufügte, sinke in diesem Falle der Bremsflüssigkeitsstand im Ausgleichsbehälter der Vorderradbremse. «Falls das Auslaufen der Bremsflüssigkeit beziehungsweise das Leeren des Ausgleichsbehälters vom Fahrer nicht bemerkt würde, könnte die Vorderradbremse ausfallen. Die Hinterradbremse ist von diesem Sachverhalt unberührt», sagte Probst. Unfälle, die im Zusammenhang mit diesem Fehlerbild stehen könnten, seien BMW nicht bekannt.
Bereits vor zwei Jahren hatte BMW Maschinen wegen des gleichen Problems in die Werkstätten rufen müssen. In einer so genannten Technischen Aktion (TA) im Frühjahr 2008 wurden dabei geänderte Bremsleitungen verbaut. BMW hatte gehofft, dass mit den damals vorliegenden Erkenntnissen die Probleme behoben seien. «Im Laufe der Zeit hat sich allerdings gezeigt, dass auch die geänderten Bremsleitungen keine hundertprozentige Abhilfe geschaffen haben. Es wurde deshalb eine neue, zweite Lösung entwickelt und zum Einsatz gebracht, bei der wir nun sicher gehen können, dass das Problem nachhaltig erledigt sein wird. Die neue Lösung sieht eine zusätzliche Hülse im Verschraubungsbereich der Bremsleitung vor», erklärte Probst.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
ik heb zelf de dealer gecontacteerd , hangt ervan af wat je chassis nr is , dus schijnbaar niet alle motoren moeten deze recall doen. Ben in blijde verwachting

Laatst gewijzigd door VDBD op 21 mei 2010, 07:00, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn K1200GT van begin 2006 is er niet bij 

R1200GSA 09/'07 heeft juist onderhoud gehad en remleiding vervangen.
-
Ik heb gisteren een brief ontvangen van mijn dealer met de mededeling dat er een remleiding moet worden vervangen. De reperatie zal 2 uur duren en is vanzelfsprekend kosteloos. In de brief wordt verder vermeld dat kwaliteitscontroles bij BMW Motorrad hebben aangetoond dat de remleidingen van het I-ABS II systeem (d.w.z. zonder electronische bekrachtiger) bij hoge kilometerstand kunnen gaan lekken.
Mvg,
Aloys
Mvg,
Aloys
Aloys Vierstraete, BMW K1200 GT 2008
afspraak is gemaakt al heb ik er zelf moeten achter vragen wat toch niet zou mogen.
meteen wordt ook mijn koppeling in garantie vernieuwd, het krassend geluid bij vertrek was niet opgelost na een eerste ingreep en bij BMW hebben ze, na lang aandringen, blijkbaar ingezien dat dit niet kan bij een motor van 20.000 EUR.
op hoop van zege.
groeten, eric
meteen wordt ook mijn koppeling in garantie vernieuwd, het krassend geluid bij vertrek was niet opgelost na een eerste ingreep en bij BMW hebben ze, na lang aandringen, blijkbaar ingezien dat dit niet kan bij een motor van 20.000 EUR.
op hoop van zege.
groeten, eric
ja zou inderdaad niet mogen BMW zou zijn dealers moeten verplichten iedereen correct en volledig in te lichten ,zelfs als uw moto er niet tussen zit , kwestie van een goed gevoel te hebben
dirk
dirk
-
- Contacteer:
Da's weer een beetje de wereld op z'n kop natuurlijk. Dan lopen de kosten de spuigaten uit en kunnen wij dat zelf weer gaan betalen in hogere werkplaatstarieven ....VDBD schreef:ja zou inderdaad niet mogen BMW zou zijn dealers moeten verplichten iedereen correct en volledig in te lichten ,zelfs als uw moto er niet tussen zit , kwestie van een goed gevoel te hebben
dirk
Gewoon juist en tijdig informeren van die eigenaren wiens voertuig bij een recall betrokken is ....
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Beste motorvrienden,
Ik rijzelf met een 1200GT van 2006 , volgens daeler zou men alle K 1200GTvan 2006 een nieuwe koppeling plaatsen onder garantie .
Zijn er ook onder jullie die dat van hun daeler hebben vernomen ?
Groetjes fé 1150rt
Ik rijzelf met een 1200GT van 2006 , volgens daeler zou men alle K 1200GTvan 2006 een nieuwe koppeling plaatsen onder garantie .
Groetjes fé 1150rt
K1200GT-groetjes
fé 1150
I'm always waiting at home !!
fé 1150

-
je posting is al van een hele tijd geleden maar ik ben benieuwd of je dan een nieuwe koppeling hebt gekregen in garantie. Mijn GT is namelijk ook van 2006.fé1150 schreef:Beste motorvrienden,
Groetjes fé 1150rt
K1200 GT 06'