Verzekering Motorfiets

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

mecapuet

Re: Verzekering Motorfiets

Bericht door mecapuet »

Ik ben met alles verzekerd bij AXA.
In al de premies zit BA en Rechtsbijstand in.
Bonus-malus: 0

Mercedes 190D: 387,21 Euro.
BMW GSA 1150: 276,54 Euro. (waarvan 71,06 pechverhelping)
Suzuki DR 750 BIG: 181,83 Euro.
Yamaha DT 200 R: 102,73 Euro.

En de "bijzondere voorwaarden" zijn dat ik de enige bestuurder ben van de motorvoertuigen, uitgezonderd de personenwagen.
Verder mogen ze gebruik worden voor privé en beroepsdoeleinden.
Die pechverhelping op de GSA kan ik verminderen, door bij TOTAL te gaan tanken. :idea:

Wie mij een "stuk" goedkoper kan verzekeren mag bij mij op de koffie... :wink: (en ik heb zeker niet de goedkoopste)
En ik heb het nogal geschreven, de goedkoopste verzekering is duur genoeg omdat ge nooit van uw eigen verzekering gaat vergoed worden (buiten dat ge omnium verzekerd bent) word je vergoed door de tegenpartij, als je in uw recht bent. :-)

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Gaby

Bericht door Gaby »

Ik meen te weten dat het enkel toelaten van één bestuurder op voertuigen al lang niet meer mag.
Vreemd dat dit dan nog zou worden aangeboden. Of zou het nog wel mogen als het enkel om een
aantal motorfietsen gaat en niet als het een motorfiets en een auto betreft???
Laatst gewijzigd door Gaby op 27 mei 2010, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
jakke

Bericht door jakke »

mecapuet schreef: (en ik heb zeker niet de goedkoopste)
de goedkoopste verzekering is duur genoeg omdat ge nooit van uw eigen verzekering gaat vergoed worden (buiten dat ge omnium verzekerd bent) word je vergoed door de tegenpartij, als je in uw recht bent. :-)
Gr, meca.
Da's, zonder enige twijfel, juist!
Maar als "iets meer betalen" zich vertaald naar "betere opvolging en afhandeling bij problemen", wel dan betaal ik graag iets meer! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

Gaby schreef:Ik meen te weten dat het enkel toelaten van één bestuurder op voertuigen al lang niet meer mag.
Vreemd dat dit dan nog zou worden aangeboden. Of zou het nog wel mogen als het enkel om een
aantal motorfietsen gaat en niet om een motorfiets en een auto???
Is het niet zo dat meerdere bestuurders "mag" maar dat de voertuigen niet tegelijkertijd in het verkeer mogen zijn?? :wink:
Afbeelding
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Gaby schreef:Ik meen te weten dat het enkel toelaten van één bestuurder op voertuigen al lang niet meer mag.
aantal motorfietsen gaat en niet om een motorfiets en een auto???

Wel, bij de vorige "bijzondere voorwaarden" als tweede moto Gold Wing (nu enkele maanden geleden) stond: mag enkel sporadisch in verkeer gebracht worden
Nu bij de Suzuki DR staat er: dat ik de enige bestuurder ben.

Voor mij maakt het niet veel uit, heb toch niet graag dat iemand anders op mijn gerief zit... :wink:

Gr, meca.
mecapuet

Bericht door mecapuet »

jakke schreef:
mecapuet schreef: (en ik heb zeker niet de goedkoopste)
de goedkoopste verzekering is duur genoeg omdat ge nooit van uw eigen verzekering gaat vergoed worden (buiten dat ge omnium verzekerd bent) word je vergoed door de tegenpartij, als je in uw recht bent. :-)
Gr, meca.
Da's, zonder enige twijfel, juist!
Maar als "iets meer betalen" zich vertaald naar "betere opvolging en afhandeling bij problemen", wel dan betaal ik graag iets meer! :wink:
Ook gelijk, maar dan zit ik precies ook niet op de juiste plaats...heb een maand geleden een dikke kassei op de autosnelweg onder mijn auto gehad, vier auto bij betrokken, dader gekend. Heb hier nog niet veel van gehoord of geïnd...of ben ik ongeduldig. :wink:
Als ge moet trekken, zijn ze niet te rap...heb ik al ondervonden.

Gr, meca.
Gaby

Bericht door Gaby »

mecapuet schreef:heb toch niet graag dat iemand anders op mijn gerief zit... :wink:
Gr, meca.
Heb ik ook, en niet enkel wat mijn motorfiets betreft :mrgreen:
jakke

Bericht door jakke »

mecapuet schreef: Als ge moet trekken, zijn ze niet te rap...heb ik al ondervonden.
Gr, meca.
Dat zal wel een algemene gewoonte zijn!!
Maar ik heb al in twee gevallen (gelukkig niet meer) meegemaakt dat ik vrij snel, voorschotten kreeg uitbetaald (binnen de drie maand). In afwachting van de definitieve eindafrekening. Laatst bij het ongeval waar mijn echtgenote bij betrokken was, kregen we de eindafrekening uitbetaald "met rente". :wink:
Afbeelding
Marc Gs

Bericht door Marc Gs »

Ik betaal Ba 154.13 euro per moto ,maar ik heb een aparte rechtsbijstand voor al mijn voertuigen samen
en deze kost 94.30 euro per jaar.
Ik heb een 1200 gs en een dakar 650.
Grts
emergency

Bericht door emergency »

Hallo,

Ik ben vorig jaar beginnen motorrijden. Ik heb gevraagd bij mijn agent waar brandverz en auto verzekerd is.
Ik had toen zelfs nog maar mijn voorlopig rijbewijs voor motor.
Normaal ongeveer 700 euro vanwege feit: R1200rt '09 en voorlopig rijbewijs plus op auto nog malus 7.
Toen hebben ze met maatschappij overlegd en hebben ze kunnen regelen voor verzekering van .........: 170euro bij AXA

Niet slecht als ik het zo bekijk. :grin:
Gaby

Bericht door Gaby »

170€ is redelijk, maar 700€ als normale premie noemen, dat is niet echt....normaal van die maatschappij.
Doet me denken aan Lederland, een salon 3 keer te duur prijzen en dan 40% korting geven :roll:
ludo V E

Bericht door ludo V E »

is het niet zo :
verzekeren van moto alleen , volle pot € ?
verzekeren tesamen met auto , iets minder dan de helft tussen de 300 en de 400 €
is de verzekering nemer ouder dan 30 jaar , onder de 250 €
of ongeveer ?
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
Kries

Bericht door Kries »

'k Vind het vreemd dat de meesten onder jullie een rechtsbijstandsverzekering afsluiten bij dezelfde maatschappij als jullie BA.

Stel : je krijgt een ongeval met iemand die bij dezelfde maatschappij verzekerd is. Wat ben je dan nog met je rechtsbijstand? De maatschappij kan dan onmogelijk neutraal optreden.

Dus bij ons een aparte rechtsbijstandsverzekering. In ons geval bij DAS omdat die alleen maar rechtsbijstandsverzekeringen hebben. En dus neutraal zijn.
Tot op heden 1 x beroep op gedaan (laattijdig leveren van een voertuig) en zeer tevreden over de kwaliteit (ze hebben er toch voor gezorgd dat er voor enkele 1000de euro's aan opties gratis geleverd werden).

Mijn gedacht hé....ieder is vrij.....
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Daar moet je niet mee inzitten want net om de neutraliteit te garanderen worden dergelijke dossiers door andere maatschappijen beheerd.
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
lgeen

Bericht door lgeen »

ben met alles en nog wat verzekerd bij kbc, 1auto 1bestelwagen en gs 1200 met alles bonus malus 0000...
betaal nu voor de gs ba en rechtsbijstand 221,34 eur.dit was vorig jaar 212,82 euro = 8,52 euro verschil.
naar hun schrijven,vanwege de levensduurte

mvg lgeen
lgeen
jakke

Bericht door jakke »

lgeen schreef:ben met alles en nog wat verzekerd bij kbc, 1auto 1bestelwagen en gs 1200 met alles bonus malus 0000...
betaal nu voor de gs ba en rechtsbijstand 221,34 eur.dit was vorig jaar 212,82 euro = 8,52 euro verschil.
naar hun schrijven,vanwege de levensduurte
mvg lgeen
Dus, hoe langer je leeft, hoe duurder? :scratch:

Binnen 10 jaar 85.20 Euro erbij, zonder andere toeslagen! :-?
Afbeelding
patrick vanolst

Bericht door patrick vanolst »

ik heb een K1200RS en betaal jaarlijkse premie
van 164.67 (EUR)
BertAdventure

Bericht door BertAdventure »

Nu we het hier over verzekeringen hebben :
Heeft iemand een idee wat een omnium verzekering zou kosten voor een GSA ?

grtjs, Bert :wink:
janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ja ik had die vorig jaar. Bovenop de vaste verplichte verzekering mag je nog eens rond de 900 euro neertellen.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Gaby

Bericht door Gaby »

Er is ook nog een tussenoplossing, de zgn. kleine omnium (eigen schade niet gedekt)
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

k Vind het vreemd dat de meesten onder jullie een rechtsbijstandsverzekering afsluiten bij dezelfde maatschappij als jullie BA.
Hier hetzelfde. Aparte rechtsbijstand voor alle voertuigen. Komt goedkoper uit en inderdaad, NOOIT een rechtsbijstand afsluiten bij dezelfde verzekering. Kwestie van je eigenbelang in te dekken bij ongeval waarbij voertuigen bij zelfde maatschappij verzekerd zijn.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Er is ook nog een tussenoplossing, de zgn. kleine omnium (eigen schade niet gedekt)
Gaby,
wat is daar dan nuttig aan ? Geef eens wat meer uitleg, want ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd.
costerke

Bericht door costerke »

Jo De Paepe schreef:
Gaby,
wat is daar dan nuttig aan ? Geef eens wat meer uitleg, want ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd.
Is diefstal en brand. Tja diefstal (verzekering) kan in deze tijden wel eens van pas komen.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Gaby

Bericht door Gaby »

Behalve eigen schade zitten al de dekkingen die bij een volledige omnium horen er in, met voor mij als voornaamste
diefstal. Dat is de reden dat voor de eerste jaren besloten heb om zo'n polis te nemen.
Het is nog min of meer betaalbaar (830€ BA inbegrepen), zeker bij fiskale afschrijving.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Ah OK

ik heb nog nooit een omnium genomen op een motorfiets , ook al gebruik ik hem dagelijks en meer dan mijn wagen (die heeft wel full-omnium).
Ik heb eigenlijk nog nooit wakker gelegen van brand en diefstal van mijn motor.
Diefstal > een goed degelijk slot is hetgeen ik op vertrouw . Misschien ben ik niet paranoia genoeg
Brand > tja, hoeveel risico loop je daar op.
Persoonlijk zou ik eigen schade belangrijker vinden moest ik een omnium nemen

Soit ,dat is mijn visie . (en gelukkig niet de visie van iedereen a,ders zou het leven saai zijn) :wink:
Plaats reactie