rem blokjes - alarm K1200GT 2006
Moderator: GVN
rem blokjes - alarm K1200GT 2006
Na 14000 km krijg ik een rood alarm dat die op de limit zouden zijn. Is dat normaal ? wat kost dat voor vervanging ? iemand daar ervaring mee
Laatst gewijzigd door VDBD op 03 jun 2010, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Iron Gonzo
Re: brake paths K1200GT 2006
bij de dealer betaal je 81euro voor 1 setje remblokjes zonder plaatsing.
bij RAD draait het rond de 30 a 40euro voor hetzelfde zonder plaatsing.
bij RAD draait het rond de 30 a 40euro voor hetzelfde zonder plaatsing.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
wou naar de dealer gaan en bij het gebruik van de pedaalrem , verdween het alarm , verschillende keren geremd zonder mankementen. Zal wss een slecht contact zijn zeker... Bij verschillende keren contact op en af geen alarm meer.
Ga het monitoren
Foutieve slijtageindicatie vd remblokken is een gekend probleem met de 06 uitvoering van de K1200GT.
Vraag eens bij je dealer na of er een terugroepactie/update is geweest?
Voor alle zekerheid toch af en toe zelf kijken in hoeverre de remblokken versleten zijn (zonder dat je louter en alleen op een indicator vertrouwt).
Voor alle zekerheid toch af en toe zelf kijken in hoeverre de remblokken versleten zijn (zonder dat je louter en alleen op een indicator vertrouwt).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
he bedankt voor deze tip 
-
®win
- Contacteer:
Wat K1200GT zegt. De indicator is hier de fout (indien de blokken nog voldoende voering hebben).
Af fabriek werden de draden van de slijtage-indicatoren te strak vastgezet, waardoor door het bewegen van de vork en cardan de draden interne breuken kregen. Hierdoor werd het gesloten circuit van de indicatoren verbroken en krijg je foutmelding op het display. Zo is nl. ook de werking van deze indicator bedoeld: bij slijtage van de blokken slijten de plastic blokjes mee, waardoor op gegeven moment het draadje binnenin ook doorslijt. Gevolg: stroomcircuit onderbroken = melding op display.

Af fabriek werden de draden van de slijtage-indicatoren te strak vastgezet, waardoor door het bewegen van de vork en cardan de draden interne breuken kregen. Hierdoor werd het gesloten circuit van de indicatoren verbroken en krijg je foutmelding op het display. Zo is nl. ook de werking van deze indicator bedoeld: bij slijtage van de blokken slijten de plastic blokjes mee, waardoor op gegeven moment het draadje binnenin ook doorslijt. Gevolg: stroomcircuit onderbroken = melding op display.

Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
moet ik dan dat laten vervangen ?
-
®win
- Contacteer:
Nee, laten repareren bij de dealer. Zou garantiewerk moeten zijn (tenzij de oorzaak daadwerkelijk versleten blokken is
)
Groet,
Erwin
Erwin
Ik heb dat bij mijn K1200GT ook voor gehad. Kabel door en slecht contact.
Twee keuzes:
1) kabel laten vervangen onder garantie en achteraf 81 eur en meer betalen voor een set remplaketten; ik dacht zelfs tot 100 eur voor de set met een plaket met uitsparing voor de sensor.
2) het contact in een lus laten leggen. Dan moet je wel zelf je remblokken controleren en betaal je slechts ongeveer een derde voor de eigen aangekochte plaketten.
Vergis je niet: je remblokken moet je ook als je een sensor hebt controleren. De sensor zit slechts op 1 remplaket, maar het zou niet de eerste keer zijn dat er een plaket blijft hangen en sneller wegslijt. Vooraan dus 1 op 4 kans dat het die met de sensor is, vanachter 1 op 2. Ik heb dus gevraagd dat ze onder garantie de contacten in een lus legden.
En het is niet voor niets dat het systeem op de nieuwe motoren niet meer wordt aangeboden.
Twee keuzes:
1) kabel laten vervangen onder garantie en achteraf 81 eur en meer betalen voor een set remplaketten; ik dacht zelfs tot 100 eur voor de set met een plaket met uitsparing voor de sensor.
2) het contact in een lus laten leggen. Dan moet je wel zelf je remblokken controleren en betaal je slechts ongeveer een derde voor de eigen aangekochte plaketten.
Vergis je niet: je remblokken moet je ook als je een sensor hebt controleren. De sensor zit slechts op 1 remplaket, maar het zou niet de eerste keer zijn dat er een plaket blijft hangen en sneller wegslijt. Vooraan dus 1 op 4 kans dat het die met de sensor is, vanachter 1 op 2. Ik heb dus gevraagd dat ze onder garantie de contacten in een lus legden.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
oei dus ik zal hem maar binnensteken zeker , ik ben niet zo een techneut ... 
Re: rem blokjes - alarm K1200GT 2006
nu ik heb er geen verstand van dus zal dealer worden
naar bmw geweest , de slijtindicator was defect , vervangen met blokjes 119 euro
kwijt
Waren de oude blokken inderdaad versleten?VDBD schreef:naar bmw geweest , de slijtindicator was defect , vervangen met blokjes 119 euro kwijt
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
nee , waren niet versleten, nu na 14000 km zou toch wel heel vroeg zijn dacht ik