Vraagjes bij vervangen brandstoffilter K1100LT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BMWfan

Vraagjes bij vervangen brandstoffilter K1100LT

Bericht door BMWfan »

halo,

Ik zou voor het eerst zelf de benzine-filter willen vervangen van mijn K1100LT en heb volgende vraagjes: :oops:

- je moet de vuldop van de tank demonteren. Kunnen er zo geen schilfertjes (oxidatie, verf, ...) in de tank vallen bij het losschroeven van deze vulklep? Hoe kan je dit voorkomen?

- Moet die tank helemaal leeg zijn of kan je ook met bijna lege tank aan die filter?

- Heb je voor het losmaken van het eerste darmklemmetje (als de filter nog in de tank zit) een extra lange schroevendraaier nodig?

- Moet je die filter voor het monteren vullen met benzine (zoals je ook een nieuwe oliefilter met olie vult). En zo niet, krijg je dan geen lucht in je brandstofleiding? Kan er nadien dan geen lucht in het filter blijven hangen die later voor storingen zorgt bij de brandstofaanvoer? Of zie ik het te somber?

Thanks in advance

BMWfan
Swa Brasschaat

Re: Vraagjes bij vervangen brandstoffilter K1100LT

Bericht door Swa Brasschaat »

onder de deksel zit er een afdichtingsring. Als je het deksel wegneemt kan er wel een beetje vuil langs de rand zitten , maar dat gaat niet in die mate zijn dat het in je tank valt (blaas eerst even met perslucht langs de rand voor demontage)
Als je nu je hand door de opening steekt (gebruik degelijke rubber handschoenen (anders lange vingers) kun je de filter wat omhoog houden en met een (extra lange) schroevendraaier lossen. Let op de pijl op de filter dat je hem in de juiste richting plaatst. De hoeveelheid benzinne heeft volgens mij geen belang , maar wat vrije ruimte werkt wel prettiger. Ge moet de fiter niet vooraf met benzine vullen.

Swa
BMWfan

@ swa

Bericht door BMWfan »

Bedankt voor de uitleg swa!

Was inderdaad fluitje van een cent.

greetz,

bmwfan
Plaats reactie