Garmin 2820

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Chinto

Garmin 2820

Bericht door Chinto »

Ik heb gisteren een akkoord gesloten en me een R1200RT aangeschaft. In deze deal zit tevens een Garmin 2820. Nu heb ik tot op heden geen enkele ervaring met Garmin, en ben (uit gemakzucht) nooit verder gaan kijken dan Tomtom. :grin:

Zijn de kaarten van de 2820 nog actueel genoeg? Compatibel met On Route?

Kortom, is deze nog "goed bruikbaar" of kijk ik beter uit naar bv een Zumo of dergelijke?
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. :grin:
Erik

Re: Garmin 2820

Bericht door Erik »

Chinto schreef:Zijn de kaarten van de 2820 nog actueel genoeg? Compatibel met On Route?
voor een 2820 zijn er net als voor een Zumo of Nüvi one-time en life-time kaartupdates van City Navigator.
De Onroute Motorkaart werkt op alle Garmins ongeacht welke kaartversie van City Navigator er op staat.
Je werkt best òf met City Navigator actief, òf met de Onroute Motorkaart actief; beide kaartversies op actief laten geeft verwarring bij routeren of herberekenen.
De 2820 is weliswaar uit productie maar absoluut niet obsoleet.
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Chinto,

Eerst proficiat met de aankoop van uw nieuwe fiets.

2820 : Als dit nog een "goed-werkend-toestel" is, zou ik zeggen "HOUDEN".
Ik reed tot over één jaar nog met de 2610, en als hij niet (zelf) had verkozen om naar de "eeuwige navigatievelden" te gaan, had ik hem nog.

Ok, de Zumo 600 (die ik nu bezit) kan meer, heeft meer, doet meer. Maar moet het altijd "meer" zijn?
Ik heb ook al "meer" problemen gehad met de Zumo 600. Nochtans ben ik goed vertrouwd met Garmin, Mapsource en Onroute.
Ik ken toch zowat van alle verschillende instellingen (korte weg, snelle weg, te vermijden, routes downloaden en aanpassen naar mijn kaarten,
zelf creatief routes maken in de verschillende programma's MS & OMC) maar toch heb ik nog met de Zumo 600 regematig verrassingen!

En de meer's? Ze zijn meegenomen maar ik zou hem daar niet voor kopen!
muziek spelen : zet ik maar zeer sporadisch op
foto's opslaan : daar heb ik wel een fotocameraatje voor
telefoneren : kan al eens handig zijn, maar ik heb liever dat ze me gerust laten als ik met de motor onder weg ben
rijstrookvoorkeur : dit is wel zeer handig, zeker in buitenland
groter geheugen/opslagcapaciteit : ik sla mijn route's op in de PC, en op de Zumo staat enkel de rit(ten) die ik onmiddellijk ga rijden.
daarna wis ik ze onmiddellijk van het toestel

Suc6
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

Heb zelf een SP2820 sinds 2006 met een life time update abonnement. Net de nieuwe kaartversie NT2011.1 er op gezet. Werkt perfect (Nu zelfs tracks die de richting aangeven. Super). Zolang hij meegaat wil ik zeker geen ander toestel. Koester hem maar want in mijn ogen één van de beste toestellen voor de motor die Garmin ooit gemaakt heeft.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Chinto

Bericht door Chinto »

Bedankt. Dat vind ik geruststellend en goed nieuws.

Aan iedereen, voor de komende "goedweerdagen": veilige toertochten toegewenst!!!!
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. :grin:
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Durf het bijna niet zeggen maar ik rij nog altijd tevreden met mijn SPIII rond.
Het geheugen is weliswaar nogal miniem maar sedert 2003 liet hij nooit een steekje vallen.
Eigenlijk zou ik wel willen dat hij eens de geest geeft zodat ik met een gerust geweten een nieuwe aanschaffen .
Ik hou van Lut en mijn GSA.
Plaats reactie