Kaarten ontgredelen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Walter Adventure

Kaarten ontgredelen

Bericht door Walter Adventure »

Hallo iedereen ,

Ik heb me een Zümo 660 aangeschaft maar de kaarten krijg ik niet ontgredeld ??? Ook valt de 660 steeds uit als ik een tunnel inrij .
Volgens de instucties zouden de kaarten zichzelf ontgredelen , maar dit gebeurd niet . De winkel alwaar ik het toestel heb aan gekocht kent het woord service niet en wil me niet helpen (PC Yellow) . Het toestel was geladen met verouderd kaartmatriaal en heb zelf hierop een update kunnen maken (2011) alsook een update voor het toestel zelf (3.80). Echter blijft het probleem bestaande . Heeft er iemand de kennis om het probleem op te lossen ?

Met zeer veel dank ,

Walter .
Werner Von C.
Contacteer:

Re: Kaarten ontgredelen

Bericht door Werner Von C. »

Zumo "valt uit" in tunnel => bedoel je dat ie letterlijk uitvalt of dat je VERBINDING wegvalt ? Dat laatste is normaal aangezien in veel tunnels de ontvangst wegvalt...eens wéér uit de tunnel herstelt de verbinding zich vanzelf met de satelieten.

Je had oud kaartmateriaal en je hebt kunnen upgraden naar de 2011 versie, ontgrendelen doe je dmv de speciale code op een geel papiertje.

Hoezo de winkel wil je niet helpen ?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dat PC Yellow je niet wil verder helpen verbaast me een klein beetje. Of het moest zijn dat je een nieuwbakken verkopertje had die niet weet hoe klanten verder te helpen (heb dit in het verleden ook eens voor gehad, maar Luc, de uitbater heeft het later recht gezet)
Dat je veroudert materiaal op je toestel aan kan treffen is ergens logisch. Door een stockaankoop kan dit gebeuren, of Formar zelf stuurt wat oudere toestellen door. Dus voor PC Yellow geen blaam.
Uitvallen in tunnels is zoals Werner al zei normaal.
Dus ofwel je handleiding nog eens goed doorlezen of vragen naar de baas van PC Yellow. Ik ben zeker dat het goed komt. :wink:
Walter Adventure

Dank voor de reacties

Maar de 660 schakelt zich volledig uit , en de code word gewoon niet aangenomen ! Via de site van Garmin zijn de kaarten ontgrendeld , maar als ik het toestel opzet zegt deze "kan de kaarten niet ontgrendelen" Hoe een GPS werkt weet ik wel dit is mijn vierde en met de vorige zijn er nooit problemen geweest .

Walter .
Shulty

Bericht door Shulty »

Walter, bel me eens, aub...
Met die codes kan ik misschien wel helpen.

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

:bsstupid:
Shulty schreef:Met die codes kan ik misschien wel helpen.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

1. In tunnels is er geen satellietontvangst en gezien de 660 niet aangesloten is op een puls van de snelheidsmeter, valt de aanduiding na een tijdje uit.
2. Elke 660 wordt geleverd met 2010 kaarten. Verouderd is dus wel een verkeerd begrip.
3. Elke 660 heeft (nieuw gekocht) recht op één gratis update binnen 60 dagen na registratie, die voer je uit na registratie in http://www.mygarmin.com" onclick="window.open(this.href);return false;
4. Ontgrendelen van de kaarten in het toestel is niet nodig, die werken.
5. Ontgrendelen van de kaarten in Mapsource: neem gele briefje in de doos met 25 cijferige code en doe dit vier stappenplan

Afbeelding

Indien het toestel de kaarten niet accepteert, is er iets mis met het toestel of de kaarten en de codes komen niet overeen. Dit zou wijzen op een reeds gemanipuleerd toestel. Zat de batterij nog ingepakt ? Heeft de winkelbediende het toestel gedemonstreerd en aangezet ?

Mijn advies, toestel binnenbrengen waar je het kocht, daar laten oplossen. Er bestaat zoiets als garantie. Een kleine tip. Koop steeds een apparaat in een winkel die de juiste kennis ter zake heeft. Die mensen weten waarmee ze bezig zijn. Hij dus blijkbaar met computers.
Walter Adventure

Dank aan Schulty en PVDK ,

Volgens mij komen de codes niet overeen , en de batterij was ingepakt . Inderdaad iets mis . De update is echter wel gelukt !
Het is de 660 zelf die op het scherm meld dat de kaarten niet kunnen ontgrendeld worden ???
De winkel alwaar ik het toestel kocht in een dealer en clublid en dicht bij huis .
Maar nu is mijn verlof wel omzeep omdat ik op dit toestel rekende .

Groeten ,

Walter .
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Als het een nieuw toestel betreft, zit er steeds een kaart in die correct ontgrendeld is. Want die kaart zit er "af fabriek" in. Je moet een toestel gewoon kunnen inschakelen ongeacht of je nu een dvd met software voor thuis hebt, dat staat daar los van. Als het een persoonlijke vriend is, snel naar daar toe, doos omruilen voor een andere en zorgen dat jouw verlof niet in het water valt. Waar zit het probleem ? Zolang het toestel niet geregistreerd is op jouw naam, zijn er geen potten gebroken om snel om te ruilen...
Walter Adventure schreef:Volgens mij komen de codes niet overeen , en de batterij was ingepakt
Plaats reactie