Beste,
Op mijn afgelopen Noorwegen trip viel het me op dat de koppeling van mijn 1200 GSA soms riekt.
Dit doet zich voor wanneer ik in file rij en derhalve kortstondig en sporadisch met de koppeling dien te 'spelen'. Het is dus geen kwestie van langdurig de koppeling te laten slippen.
Met mijn 1100Gs reed ik op dezelfde manier en daar heeft zich dit nooit voorgedaan.
Trouwens mijn reisgenoot rijdt ook met een 1200 GS en houdt dezelfde rijstijl aan.
Moet ik me ongerust maken of achten jullie dit normaal.
Gtz,
André
Riekende koppeling
Moderator: GVN
Re: Riekende koppeling
bij mij is dit ook soms het geval zelf als ik traag in file rijd of eens snel uit stilstand vertrek.
R90S '75/gillet estafette 500L '51/zundapp 517 '68/kreidler RS '68
-
mecapuet
En jullie zijn zeker dat de geur van de koppeling komt?
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Een douche nemen vooraf misschien? Met zeep en zo?badlook schreef:bij mij is dit ook soms het geval zelf als ik traag in file rijd of eens snel uit stilstand vertrek.
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Honda Transalp 650 grijs
Bij heel langzaam rijden met gebruik van koppeling tijdens motobeheersings training had ik het zelfde, niet onmiddelijk maar na enige tijd.
I respect your shit. But I don't have an opinion.
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Hier idem, als ik durf wat met de koppeling van de GSA (2009) te spelen, ruik ik een verbrande geur. De dealer zei me dat geen zorgen in te maken, dus doe ik dat ook niet (zolang hij nog in garantie is).
Kawasaki KDX-200 => Suzuki GSX-E 1100, GSX-R 750, GSX-F 750 Katana => BMW R1150 RT (2002) => BMW R1200GSA (2009)
Als mijn koppeling naar Chanel N°5 riekt, maak ik mij geen zorgen. Maar als ze verbrand riekt, dan zou ik me toch nie op mijn gemak voelen....
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!