De Vroege Vogelrit. 6 juni

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Plaats reactie
Indierock

De Vroege Vogelrit. 6 juni

Bericht door Indierock »

Hoi,
Wie komt er zondag zoal de ochtendnevels bewonderen? Vertrek 6u ergens in Roeselare. Ontbijt om 8 u 30.
Grtz. Indie.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
tweecilinderke

Re: De Vroege Vogelrit. 6 juni

Bericht door tweecilinderke »

mmm, heb er wel zin in maar zaterdag een feestje dus ik beslis zondag pas!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Fré&Vivi

Bericht door Fré&Vivi »

Wij zullen er alvast zijn, hebben al een ontbijtje besproken... Nog eens een ritje in onze achtertuin!
Hopelijk blijven de weergoden ons evengoed gezind als vandaag?

Fré & Vivi
Kawasaki KDX-200 => Suzuki GSX-E 1100, GSX-R 750, GSX-F 750 Katana => BMW R1150 RT (2002) => BMW R1200GSA (2009)
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Sorry Indie, ik moet nog een rit voor de kliniboys :mrgreen: op punt zetten en vermits dit het laatste weekend is voor vertrek naar hogere sferen wil ik dit graag nog in orde hebben.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
J
Contacteer:

Bericht door J »

ik ben uitgenodigd door een oude vriend van Dendermonde voor zijn 40ste geeft hij een R&R fuif in Gent. Kan zijn dat ik om 6u nog niet thuis ben.
't vollek va Gùùk red ùùk........
Indierock

Bericht door Indierock »

GSrijder schreef:Sorry Indie, ik moet nog een rit voor de kliniboys :mrgreen: op punt zetten en vermits dit het laatste weekend is voor vertrek naar hogere sferen wil ik dit graag nog in orde hebben.
Rony, omwille van deze reden is u dit 200 keer vergeven!!! :wink: :lol:
Het ziet er echt wel degelijk uit, deze rit. En dat ik om 3u45 uit de bedstee moet, neem ik er graag bij. We zijn op 14 dagen van de langste dag.
Ik heb voorbije donderdag de Boulogne Sur Mer rit 2007, ook van de hand van Hillaire, nog gereden. Voor de 2de keer. En het zal niet de laatste keer zijn. Ik blijf dit één vd mooiste ritten van onze club vinden. Schitterend zoals de landschappen zich afwisselen.
Ook steeds een mooie afwisseling van de kleinere baantjes als de iets vlottere. En de Côte d'Opale, ik ben er aan verslingerd.
En het landschap achter de krijtrotsen blijft adembenemend. Die man mag in de bloemen gezet worden voor de kwalitatieve ritten die hij steeds aflevert.
Het komt voor u, Carlo en Zino inderdaad dichtbij. Bij deze al veel plezier toegewenst in de Alpen!!! 8-)
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K

ADVrider.com
mario
Contacteer:

Bericht door mario »

Deze morgen om 5h15 vertrokken naar de startplaats om er tegen 5h45 aan te komen waar er reeds een 15tal motoren
stonden te wachten,rond de klok van 6h vertrokken met prachtig weer en héél toffe baantjes
die zo goed als autovrij waren wa wil een mens nog meer ,?
rond 8h15 aangekomen aan de plaats van ontbijt waar we in een plaatselijke bakkery de nodige broodjes konden bekomen,
waar we daarna op een terras plaats konden nemen met lekkere koffie hmm,

rond 9h vertrokken voor deel 2 met jawel, enkele regendruppels die later overgingen in regen
niet de ganse rit kunnen afwerken wegens andere afspraken maar het geen ik heb kunnen rijden van deze route !! :razz:
was perfect in orde daarom bij deze

Willy en Helarius samen met hun egga's DIKKE MERCI !!! :razz:

Thanks en tot de volgende
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
Indierock

Bericht door Indierock »

Deze rit was dik in orde. Inderdaad vertrokken onder ideale omstandigheden. Onvoorstelbaar hoe snel je vooruit komt zonder verkeer en toch perfect van het landschap kan genieten. Rit is mooi opgedeeld in 2 stukken met Doornik als tussenstop. In geen jaren hier nog geweest. Na een incident met een jonge koe, mooi opgelost door de man met K 1200 GT, kwamen we stilaan in het onvermijdelijke terecht : regen, regen en nog regen. Rit kunnen uitrijden tot het eindpunt met Pascal als gangmaker.
Het stuk vanaf Doornik ga ik nog eens hernemen in betere weersomstandigheden. Er zitten een paar lange kasseistroken in die perfect bereidbaar zijn op de top in het midden. Heb me teveel moeten bezighouden om niet onderuit te gaan met de Challenge.
Zaterdag de noppenbanden nog op druk gebracht. Geen goed idee met die regen. Na een paar keer, weliswaar mooi rechttoe rechtaan geschoven te hebben bij plotse remmanouvres, was het zelfvertrouwen wat weg. Na nog een keer het veld in te gaan bij een bocht zat het flink tussen de oren.
Om maar te zeggen dat ik van het landschap niet zo veel hebben kunnen genieten na Doornik. De ontvangst in Les Tzars te Zerkegem was weer dik in orde.
Absolute aanrader !!! Met dank aan Willy en Hillaire voor deze belevenis.
K1200GT '03 72K

ADVrider.com
Zeppe

Bericht door Zeppe »

't Ja, 't leek meer op de "late vogelrit".
Wij, twee "rare vogels" (Rbee & Tricky), reden de rit gewoon een week of 9 later!
Maar daarom was ze niet minder leuk.
Om 8u15 droog vertrokken in Aartselaar. Tegen dat ik goed en wel in Wilrijk was, geen 5 km verder (!), regende het al :-x
Maar omdat we stellig in de goede voorspellingen van Frankske en Sabineke geloofden, zetten we ons plan toch door en vertrokken we naar Roeselare.
Gedurende de ganse rit naar het vertrekpunt, werden we afwisselend "gesopt" en "gedroogd".
Aan het vertrekpunt werden de GS'sen volgetankt, en reden we onmiddellijk verder, in de hoop onze koffie op de eerste stop (nog niet gedefinieerd waar)
droog op een aangenaam terras te kunnen nuttigen. En zo geschiedde. We moesten de stoeltjes zelf nog even droogwrijven, maar verder was het ok. De temperatuur klom en er werden zelfs wat kledingstukken uitgespeeld en de zonnebrillen bovengehaald. Zouden we dan toch naar de goede (weers)hoek gereden zijn? Lang heeft het echter niet geduurd. Een nieuwe grijze wolk pakte zich boven ons en de eerste druppels kwamen al naar beneden. Vlug onze Beemers op en wegwezen.
Het beloofde weer hebben nooit echt gekregen, maar het over-grote-deel van de rit werd toch droog afgehaspeld. Ik ben niet gelovig en ook niet echt bijgelovig, maar één ding was opvallend : regenwolken hangen altijd boven een kerk :shock: !
Het programma klopte of was het Truus Garmin die nog eens in goede doen was. Het traject liep zoals beschreven, via de kluisberg en de Pottelberg naar Doornik.
Het stevig ontbijt hebben we daar maar niet genomen. 9 weken later zal het spek en het eitje wel niet meer zo goed verteerbaar zijn geweest, me dunkt.
En trouwens, naar vaste gewoonte hadden we "bokes met tomaat en kaas besteld" :lol: :lol: voor onze pic-nic. (Mercie Chef-kok! Ze smaakten weer heerlijk)
Na wat links en rechts geslinger over kleine en snellere wegen kregen we toch weer trek in een koffie. Maar het was niet de eerste keer dat we moesten vaststellen dat café's, resto's, brasserie's of andere eet- en drankhuizen niet weelderig telen op Franse bodem. Dus wij "dorstlijden" tot we terug op eigen vaderlandse bodem waren.
In Bikschotte (!), goed voor een kwisvraag, gegarandeerd dat niemand weet te zeggen waar dit gehucht gelegen is, vonden wij nog een bakkie troost.
Na nog wat gepalaver en een bezoek aan het plaatselijk "urinoir" besloten we de laatste 32km te laten voor wat ze waren.
Truus werd bevolen de weg naar huis te tonen, zodat we op een aanvaardbaar (voor het thuisfront dan toch) uur (18u15) thuis zouden zijn.
De planning was correct en wij kijken weeral terug op een geslaagde motor-zondag.
:salut:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

tricky schreef:Maar het was niet de eerste keer dat we moesten vaststellen dat café's, resto's, brasserie's of andere eet- en drankhuizen niet weelderig telen op Franse bodem.
Daar kun je idd gerust spreken over een 'nationale ramp' :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Zeppe

Bericht door Zeppe »

WimLT schreef:
tricky schreef:Maar het was niet de eerste keer dat we moesten vaststellen dat café's, resto's, brasserie's of andere eet- en drankhuizen niet weelderig telen op Franse bodem.
Daar kun je idd gerust spreken over een 'nationale ramp' :-P
in 't Frans : "catastrophe nationale"
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Plaats reactie