Zumo 660 : Do's & Dont's
Moderator: GVN
Zumo 660 : Do's & Dont's
Hoi,
ik heb me een Zumo 660 aangeschaft en trek er binnen 2 weken mee naar Oostenrijk. Hebben de meer ervaren forum-mensen wat tips voor mij over wat je best niet doet en wat je best wel doet om ginder niet plots zonder gps-routes te zitten ?
En wanneer hebben jullie het toestel geregistreerd ?
Ik heb blijkbaar een softwareversie 3.60 en kaarten CN Europe NT 2010.10. Nog upgraden voor de reis of wachten tot na de reis ? Momenteel zijn de routes geladen en werkt alles zoals het zou moeten !
Vriendelijke groet,
Danny
ik heb me een Zumo 660 aangeschaft en trek er binnen 2 weken mee naar Oostenrijk. Hebben de meer ervaren forum-mensen wat tips voor mij over wat je best niet doet en wat je best wel doet om ginder niet plots zonder gps-routes te zitten ?
En wanneer hebben jullie het toestel geregistreerd ?
Ik heb blijkbaar een softwareversie 3.60 en kaarten CN Europe NT 2010.10. Nog upgraden voor de reis of wachten tot na de reis ? Momenteel zijn de routes geladen en werkt alles zoals het zou moeten !
Vriendelijke groet,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
Re: Zumo 660 : Do's & Dont's
Bij mij net hetzelfde , ik wacht tot na mijn vakantie om alles up te daten.Wel zet ik steeds altijd nog eens alle routes op een sd kaartje als reserve.
Ik zou zo kort voor vertrek geen kaart update meer doen. Zoveel veranderd er niet dat je met de huidige kaart versie problemen zal krijgen.
Als je de voor je vertrek nog gelegenheid hebt om een paar honderd km te rijden zou ik wel firmware versie 3.80 er op zetten.
Voor wat de routes betreft: probeer voor elke dag één route maken. Ga niet één lange route maken die de hele vakantie trip dekt, maar maak dag etappes. En in de alpen met al die passen is 300 á 350 km op één dag wel zo'n beetje het maximale.
En zet de routes op de SD kaart. De 660 schijnt niet zo veel routes in het geheugen te kunnen hebben dus je zal ze per 3 of 4 tegelijk moeten importeren.Als je die routes gereden hebt verwijder je de reeds gereden routes en laadt je de volgende routes.
Nog een voordeel van de routes op de SD kaart zetten is dat als er een harde reset plaats moet vinden, je alle routes nog hebt.
Houd er trouwens rekening mee dat er nog passen dicht kunnen zijn. Meestal niet zozeer omdat er sneeuw op het wegdek ligt, maar meer vanwege lawine gevaar.
Regstreren van de Zumo kun je ook nog na de vakantie doen. maar wacht er niet te lang mee.
Veel plezier alvast
Als je de voor je vertrek nog gelegenheid hebt om een paar honderd km te rijden zou ik wel firmware versie 3.80 er op zetten.
Voor wat de routes betreft: probeer voor elke dag één route maken. Ga niet één lange route maken die de hele vakantie trip dekt, maar maak dag etappes. En in de alpen met al die passen is 300 á 350 km op één dag wel zo'n beetje het maximale.
En zet de routes op de SD kaart. De 660 schijnt niet zo veel routes in het geheugen te kunnen hebben dus je zal ze per 3 of 4 tegelijk moeten importeren.Als je die routes gereden hebt verwijder je de reeds gereden routes en laadt je de volgende routes.
Nog een voordeel van de routes op de SD kaart zetten is dat als er een harde reset plaats moet vinden, je alle routes nog hebt.
Houd er trouwens rekening mee dat er nog passen dicht kunnen zijn. Meestal niet zozeer omdat er sneeuw op het wegdek ligt, maar meer vanwege lawine gevaar.
Regstreren van de Zumo kun je ook nog na de vakantie doen. maar wacht er niet te lang mee.
Veel plezier alvast
Ik zou 'm registreren. Je hebt toch 60 dagen om de update binnen te halen. Trouwens, dat kan je nu al doen, je hoeft 'm niet te installeren, maar zet de update gewoon op de harde schijf. Persoonlijk zou ik nooit 'net' voor afreis iets nieuw kopen dat ik nog moet leren kennen. Het risico dat je dus voor onverwachte situaties staat en geen toereikende oplossing hebt is groter dan wanneer je een toestel beter hebt leren kennen. En vergeet de kaart niet, want het blijft elektronica en die kan stuk gaan.
Voor de rest de gemaakte routes thuis eerst testen in de mode zonder gps (uitgeschakeld) en zien of er geen problemen opduiken. Alle data op een sdkaartje als extra backup meenemen en de routes één voor één in het geheugen laden, per dag. En voor je vertrekt toch nog een paar uur met het toestel aan de slag gaan.
Voor de rest de gemaakte routes thuis eerst testen in de mode zonder gps (uitgeschakeld) en zien of er geen problemen opduiken. Alle data op een sdkaartje als extra backup meenemen en de routes één voor één in het geheugen laden, per dag. En voor je vertrekt toch nog een paar uur met het toestel aan de slag gaan.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
als dat zo is dan met 2 handen gelijk AFBLIJVENdbr schreef: Momenteel zijn de routes geladen en werkt alles zoals het zou moeten !
Vriendelijke groet,
Danny
net voor het verlof nog een gps kopen is al om problemen vragen als je nog nooit met een Garmin hebt gewerkt
als je al vroeger een toestel had kom je er wel uit met je kennis en wat denkwerk
updaten zou ik doen NA het verlof.
als het tijdens het verlof toch niet moest lopen zoals je gedacht had
alvast een zeer prettig verlof
grtz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
-
Cindy
GPS....werken,niet werken,ervaren ,onervaren en noem maar op.... mijn hint, zet alle route's op SD - kaart werk ze uit /dag maar het belangrijkste, neem kaarten mee...elektronica kan het steeds begeven en meestal op zo'n cruciale momenten.... bon voyage 
-
John
- Contacteer:
Toch nog één belangrijk ding. Mocht je ergens verkeerd rijden of een omleiding tegenkomt is het handig om voor je vertrekt " herbereken" af te zetten. Anders zouden je routes soms wel héél kort kunnen worden omdat je GPS dan automatisch naar het volgende punt gaat navigeren.
Kleine tip die ik gisteren kreeg:
Maak de route's compleet met Mapsource, zodra je klaar bent verwijder alle Waypoints.
Dit om te voorkomen dat de Garmin steeds naar die plek terug wil, het kan je erg verrassen.
mvg Nico
Maak de route's compleet met Mapsource, zodra je klaar bent verwijder alle Waypoints.
Dit om te voorkomen dat de Garmin steeds naar die plek terug wil, het kan je erg verrassen.
mvg Nico
MG Breva 850
wij niet begrijpen wat jij bedoelenWiedewa schreef:Kleine tip die ik gisteren kreeg:
lijkt op klokje horen luiden maar waar is de klepel
misschien wordt bedoeld: viapunten verwijderen (met WinGDB3)?
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
-
John
- Contacteer:
Dat doe je dus enkel als je zeker bent dat je toestel niet aan het herberekenen slaat! Of je gaat héél korte routes krijgen 
Okay, als je me dan toch de les wilt leren ?John schreef:Dat doe je dus enkel als je zeker bent dat je toestel niet aan het herberekenen slaat! Of je gaat héél korte routes krijgen
De korste weg van Beegden (NL) naar de Camping in Griesbach (D)
Als deze lukt zijn er nog 18 te gaan, alvast bedankt
mvg Nico
MG Breva 850
Hoi dames & heren ,
al bedankt voor de opbouwende reacties.
Het lijkt idd niet wijs om 14 dagen voor de reis een andere GPS aan te schaffen. Maar ja, soms wint de goesting het van het verstand. En ik hoop er met mijn ervaring (Garmin GPS V, SP III, 2720, 2820 en nu zumo 660) er toch door te geraken.
Enne lukt het niet : alle routes zijn afgeprint en ik heb een gedetailleerde kaart bij en een kaartvak in de tanktas van de RT
.
Als eerste oefening heb ik zondag met de zumo een trip gedaan door het oranje-gekke Zeeland. Verliep zonder problemen. Volgend weekend nog wat oefenen, dan zal 't wel lukken.
En ik ga niets meer veranderen, geen software-update, geen kaart-updates, maar vertrekken met het geheel zoals hij nu werkt.
al bedankt voor de opbouwende reacties.
Het lijkt idd niet wijs om 14 dagen voor de reis een andere GPS aan te schaffen. Maar ja, soms wint de goesting het van het verstand. En ik hoop er met mijn ervaring (Garmin GPS V, SP III, 2720, 2820 en nu zumo 660) er toch door te geraken.
Enne lukt het niet : alle routes zijn afgeprint en ik heb een gedetailleerde kaart bij en een kaartvak in de tanktas van de RT
Als eerste oefening heb ik zondag met de zumo een trip gedaan door het oranje-gekke Zeeland. Verliep zonder problemen. Volgend weekend nog wat oefenen, dan zal 't wel lukken.
En ik ga niets meer veranderen, geen software-update, geen kaart-updates, maar vertrekken met het geheel zoals hij nu werkt.
R1200RT (2007) / Zumo 350
-
John
- Contacteer:
Je bent me er wel eentje hé Nico! De meeste mensen verstaan onder een route uitstippelen plaatsen in je route opnemen waar je graag langs komt gereden. Jij dus blijkbaar niet, jij wil ergens zo snel mogelijk van punt A naar punt B. Als dat de reden was van je aanschaf had je beter (goedkoper) een GPS ding van bvb Aldi gekocht. Die doen dat perfectWiedewa schreef:Okay, als je me dan toch de les wilt leren ?John schreef:Dat doe je dus enkel als je zeker bent dat je toestel niet aan het herberekenen slaat! Of je gaat héél korte routes krijgen
De korste weg van Beegden (NL) naar de Camping in Griesbach (D)
Als deze lukt zijn er nog 18 te gaan, alvast bedankt![]()
![]()
mvg Nico
Tja John, meningen verschillen, afstanden ook, ritjes al helemaal blijkbaar.
En ja we hebben heel wat punten om te bezichtigen, maar dat zien we onderweg wel.
De totale rit uitgestippeld zou 5225km moeten zijn, dus dat is te doen in 18dagen.
mvg Nico
En ja we hebben heel wat punten om te bezichtigen, maar dat zien we onderweg wel.
De totale rit uitgestippeld zou 5225km moeten zijn, dus dat is te doen in 18dagen.
mvg Nico
MG Breva 850
-
John
- Contacteer:
Veel leute op je vacantie! En niet vergeten fotokes te posten hé?!