verwijderen standaard achterspatbord

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dettie

verwijderen standaard achterspatbord

Bericht door Dettie »

Gegroet,

R1150GS: 'k zou graag het standaard achterspatbord verwijderen wegens niet zo mooi, maar het heeft natuurlijk z'n praktisch nut ... zijn er mensen die zonder rijden ? zijn er andere nadelen buiten het beetje meer vuil worden ? enkel in de regen zal de onderkant natter/vuiler worden, maar zolang de benen/voeten niet extra nat worden is dat geen probleem voor mij. Ik rijd zo goed als nooit off-road, dus... (kan misschien later nog komen)
Zeppe

Re: verwijderen standaard achterspatbord

Bericht door Zeppe »

zijn er andere nadelen buiten het beetje meer vuil worden ? enkel in de regen zal de onderkant natter/vuiler worden, maar zolang de benen/voeten niet extra nat worden is dat geen probleem voor mij.
een beetje... reken maar dat je nat en vuil bent tot in je nek, en over heel je rug.
maar dat heeft soms ook zijn charme
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Als je dat zwart spatbord bedoeld, dat op de cardan s gevezen...wel dat is er bij mij vorige week eraf gehaald, was aan het barsten en wilde het niet op straat verliezen.
Heb in het weekend serieus door de regen gereden en bij thuiskomst stond ik verbaas dat mijn kleren er proper uit zagen...heb wel de drie originele aluminium bakken opstaan en denk dat deze veel beschermen tegen spatwater. Die zagen er toch iets gesmodderd uit dan anders.
Zijn maar drie vijzen, proberen zou ik zeggen... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Frans

Bericht door Frans »

Ik rij zonder en ervaar niet veel verschil.
Een verbetering kan wel door een hugger of iets dergelijks te monteren onder de zitbank.
Sommige exemplaren hangen echter wel irriterend te wapperen .
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Dat zwart spatbordje op dat op de cardan is gevezen staat er alleen maar op voor de TUV keuring.
Deze wet geeft een bepaalde afstand op tussen het wiel en het spatbord.... Bij een GS is deze afstand te groot en hebben ze dat zo opgelost voor in orde te zijn. Mijn ervaring is dat je niet veel vuiler word met of zonder. Maw op elk van mijn GSen zijn ze verwijderd in het verleden. Vond het mooier zonder

GRTS Danny
Relax

Bericht door Relax »

Ik rij ook zonder, door weer en wind, zonder top- of zijkoffers, enkel met een lage tas op de plaats van de duo. Bagagedrager is er ook afgevezen.
En ik word érg vuil en nat.

Volgens mij wordt het verschil vooral bepaald door het behoud van de bagagedrager met een koffer of tas erop. Dan wordt de viezigheid daar tegenaan geslingerd.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Domi

Bericht door Domi »

RUSOR schreef:Hoi,
Dat zwart spatbordje op dat op de cardan is gevezen staat er alleen maar op voor de TUV keuring.
Deze wet geeft een bepaalde afstand op tussen het wiel en het spatbord.... Bij een GS is deze afstand te groot en hebben ze dat zo opgelost voor in orde te zijn. Mijn ervaring is dat je niet veel vuiler word met of zonder. Maw op elk van mijn GSen zijn ze verwijderd in het verleden. Vond het mooier zonder

GRTS Danny

Yep,

Dat is de enige reden dat dit onding er op staat, heb het er ook af en een carbon hugger (binnenspatbord) van Wunderlich er op staan.
Wat dit geeft, wel om kort te zijn, op een hoogpoter zoals de GS waar de wielen vrij staan, dwz geen spatbord rond de band(achteraan) heb je altijd spatwater dat alle richtingen uitkan, met de alu bakken er op iets minder.
Heb vooraan zo een TT Ralley spatbord ipv het originele, staat hoger boven de band, en is iets korter, toch niet meer spatwater dan origineel hoor, en staat veel mooier.

Afbeelding

Frank
Een held is iemand die domme dingen doet met een goede afloop.
Plaats reactie