CN 2009 met 2610 , shit in Oostenrijk en slovenie

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
st1100

CN 2009 met 2610 , shit in Oostenrijk en slovenie

Bericht door st1100 »

Hey , ik heb een 2610 en ben daar zeer tevreden mee , bluetooth en muziekjes , bellen op de moto enz voor mij hoeft dat allemaal niet. En de extra instelmogelijkheden van 2610 die zijn een pluspunt voor mij.

Maar onlang ging ik naar Kroatie en daar zitten er enkel de hoofdwegen in , dat wist ik. Maar Slovenie en Oostenrijk volledig (in V9 (mijn vorige versie) zat enkel de linkse kant van oostenrijk , goed om te gaan skien bv).

Maar toen we Villach voorbij waren , richting Slovenie , verscheen die goene 'ring' op m'n scherm en leek ik continu 'naast' de weg te rijden. Met als gevolg dat de gesproken meldingen op niets meer sloegen en we de papieren kaarten maar opgediept hebben.

Ik vermoed dat er dus een probleem is met de nieuw toegevoegde gebieden in CN2009 op m'n 2610. (op de PC werkt alles normaal) Toch wel een tegenvaller voor een betaalde upgrade. Zijn er nog mensen die tegen dit 'euvel' aangelopen zijn of is er eventueel iets mis met mijn versie van de V2009.
Laatst gewijzigd door st1100 op 15 jun 2010, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Harald

Re: CN 2009 met 2610 , shit in Oostenrijk en slovenie

Bericht door Harald »

Doet me denken op het kleine ongemak dat ik vorige week in Frankrijk had met mijn 276C.

Plots leek ik hetzelfde probleem te hebben.
Ook die groene cirkel.
Na 5 Km terug vol contact en volledige medewerking van m'n toestel.
Even later terug alles weg.

Bij de éérste tussenstop mijn toestel even van de moto gehaald en gemerkt dat mijn geheugenkaart was losgetrild.
gaf dus soms wel en dan weer geen verbinding.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
st1100

Bericht door st1100 »

Dat was het alvast niet , schijfje zat er nog gewoon in en nadat we Villach terug voorbij waren is hij terug gewoon gaan werken. Het is dus duidelijk een software-probleem en geen hardware probleem.
stropke

Bericht door stropke »

Heb je CN 9 of CN NT 9 ?
De 2610 kan niet om met de NT kaarten , misschien is dat het probleem
en anders moet je eens kijken op de 2610 of alle kaartdelen zijn aan gevinkt

Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
Erik

Bericht door Erik »

st1100 schreef:Ik vermoed dat er dus een probleem is met de nieuw toegevoegde gebieden in NT2009 op m'n 2610.
voor de StreetPilot 2610 was de laatste kaartversie City Navigator Europe 2009. Dat is, zoals<stropke> al aangeeft, de ongecomprimeerde non-NT a.k.a. OF kaartversie
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
st1100

Bericht door st1100 »

Er stond een typo in m'n tekst waardoor er enige onduidelijkheid was. Maar ik heb wel degelijk de non-NT kaarten V2009. Ik heb die speciaal gekocht omdat het de laatste geschikte kaarten waren voor m'n 2610 en dacht zo nog een paar jaar 'ertegen te kunnen'. Maar blijkbaar zijn de nieuw toegevoegde gebieden niet compatibel met m'n 2610. Terwijl Garmin wel via mail reklame maakte om de nieuwe kaarten te kopen voor mijn geregistreerde toestel , een 2610. Als ze het zelf al niet meer weten.... en dat ze dat toen 'het' (want er zijn wel meer problemen met die kaartupdate , waar ikzelf nog geen last van gehad heb) boven water kwam niet opgelost hebben , een mens zou al eens 2 keer nadenken om nog iets van Garmin/Navteq te kopen , want blijkbaar loopt de support maar tot aan de deur.
JohanGS

Bericht door JohanGS »

st1100 schreef:Er stond een typo in m'n tekst waardoor er enige onduidelijkheid was. Maar ik heb wel degelijk de non-NT kaarten V2009. Ik heb die speciaal gekocht omdat het de laatste geschikte kaarten waren voor m'n 2610 en dacht zo nog een paar jaar 'ertegen te kunnen'. Maar blijkbaar zijn de nieuw toegevoegde gebieden niet compatibel met m'n 2610. Terwijl Garmin wel via mail reklame maakte om de nieuwe kaarten te kopen voor mijn geregistreerde toestel , een 2610. Als ze het zelf al niet meer weten.... en dat ze dat toen 'het' (want er zijn wel meer problemen met die kaartupdate , waar ikzelf nog geen last van gehad heb) boven water kwam niet opgelost hebben , een mens zou al eens 2 keer nadenken om nog iets van Garmin/Navteq te kopen , want blijkbaar loopt de support maar tot aan de deur.
Stuur eens een mailtje naar Formar België want ik heb dezelfde problemen gehad met mijn 2610 en men update werd netjes terug betaald.
Ik werk nu met de City Navigator 2008 de laatste goed werkende update.
Van de service kan ik hier niet klagen ben steeds goed behandeld geweest en verder geholpen ;)
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
st1100

Bericht door st1100 »

Ik heb gemaild naar support@garmin.be en nu een week later nog geen nieuws...
JohanGS

Bericht door JohanGS »

st1100 schreef:Ik heb gemaild naar support@garmin.be en nu een week later nog geen nieuws...
Ik heb je een pb gestuurd ;)
Ja ik ben lid ;-)
Pat Beemer

Bericht door Pat Beemer »

Heb BMW Navigator II (= ongeveer identiek als 2610) met een geheugenkaart van 1 GB en de City Navigator 2009 kaart. Dus geheel Europa kan niet opgeladen worden.
Ben vorige week naar Zuid-Frankrijk getrokken en diende dus een deel van de kaarten naar de GPS over te dragen.
Hierbij moet je in Mapsource bij het vak kaarten, links onderaan het vierkantje aanvinken, waardoor gegevens voor routeberekening worden opgenomen. Zoniet wordt een route niet correct berekend! Misschien was dit uw probleem?
FS1-E - RD200 - PE250 - XJ900 - K100LT - K1100LT SE - R1150RT - R1200GS
st1100

Bericht door st1100 »

Allemaal bedankt voor de reacties , maar helaas pindakaas , geen oplossing.

M'n 2610 is van de meest 'recente' :mrgreen: , toen zat er origineel al een 2Gb cf kaartje in de doos. Een paar jaar geleden , heb ik nog een kaartje bij gekocht (ook 2 Gb , koste 15€ of zoiets) , en aangezien europa compleet 2,2Gb is heb ik altijd alles bij met 90% overlapping. Ook in de 2610 stonden de vinkjes aan , ik het ze allemaal nagekeken. Trouwens heel soms bij een route komt er een foutmelding op het scherm van m'n toestel en stopt hij ermee. Dit heb ik vroeger met V9 nooit gehad , het betreft dan een corrupt stuk weg op het kaartmateriaal , want een paar km de route terug oproepen en alles loopt weer normaal...

Toen ik maanden geleden een mail stuurde naar support@garmin.com heb ik enkel van BESupport@garmin.com een vraag terug gekregen : of ik wel degelijk geen NT kaarten gekocht had. Nu ik kocht deze kaarten op uitnodiging van garmin (het waren dus automatisch de goede) en zoveel ken ik er nu ook wel van :monkey: . Nadien nooit nog nieuws , ondanks dat ik alleen een gratis downgrade naar V2008 vroeg.... wat me zeer redelijk lijkt. Spijtig volgens mij dat garmin zo met z'n trouwstre aanhangers solt , als hij morgen de geest geeft ik koop een tripy II of een Tomtom , want voor hetzelfde geld lappen ze dezelfde streek binnenkort met NT kaarten nog eens.
PatM

Bericht door PatM »

Sinds half 2009 is de autosnelweg van Maribor richting Zagreb in gebruik.
Afhankelijk van de kaartversie rijd je daar volgens Mr Garmin nog door de velden ipv over gebaande wegen.
In Kroatië idem dito volgens Adria-route(vorige versie) omdat daar ook een nieuwe A-weg ligt die ons Adria nog niet kende.
Ter hoogte van Zagreb kreeg ik regelmatig een blanco scherm of blokkerende GPS waarvan ik de oorzaak altijd toeschreef aan de luchthaven infrastructuur.
( Ik zou nooit denken dat het de schuld is van Mr Garmin of juffrouw Adria. :lol: )
JohanGS

Bericht door JohanGS »

De problemen die ST1100 heeft heb ik ook voorgehad in Frankrijk, in Bourg en Bresse wou madam (V2009) gewoon niet meer naar huis rijden ze kon het niet berekenen.
Gelukkig had ik op mijn reserve geheugenkaart van 1GB een oudere kaartversie (V2008) geladen met juist Frankrijk, België, Duitsland en Luxemburg of ik kon ook mijn kaarten boven halen.
Erna begon mijn toestel zelfs te flippen bij het gewoon rijden zonder route in België, en na een paar mailtjes richting Garmin bleek dit een gekend probleem te zijn en kreeg ik mijn 2009 versie terug betaald.
Ik ben in het bezit van een 2610 met standaard een 2GB kaart van 2005, en met de kaart versie van 2009 is het de eerste keer dat ik echt problemen heb gehad ervoor was het gewoon unlocken en installeren.

;)
Ja ik ben lid ;-)
Plaats reactie